Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Marie Grinde - 20 januari 2010 21:45

Idag har jag kännt mig som glad-gladare-gladast o allt började med då jag ringde för att kolla hur mycket pengar jag hade på kontot o då tänkte jag bara ehh va,vaddå?! Jag var tvungen att gå in på internetbanken o kolla om det verkligen stämde o visst det stämde men hur liksom. Jag ringde försäkringskassan o kollade. På ungefär 1½ år har jag fått för lite pengar ifrån dom,så det var bara tacka o ta emot o pengar säger man inte nej till precis :) Nu är hela skulden på hm betald o halva till pappa,men han kommer säkert få mer då riktiga lönen kommer :)


Nu är jag "hemma" i Hede igen o imorrn fyller pappa år så då blir det tårtkalas igen, men först ska jag fixa frulle till min bror som kommer hem vid 9.30 o sen vid 12-tiden ska jag iväg till Hårhagen o klippa o slinga håret,eller ska jag färga hela håret? Hmm..det återstår att se,spänningen närmar sig.


Busschaffören- "Under 20år?"

Jag- "Nej"

Busschaffören- "Inte? Hmm..nähä"

Jag- "Nä,man ska ju vara ärlig men jag kunde sagt ja där"

Busschaffören- "Haha jo precis,men det är bra att du är ärlig,inte många som är det"


Jag ser det snöar,jag ser det snöar...osv osv =P


Nu har bror,Madde o kidsen gått o lagt sig o här sittter jag helt ensam o ser hur dom små vita flingorna faller ner på marken. Men snart ropar sängen på mig oxå.


På fredag åker jag tillbaks till Sveg igen o då blir det  mest lugnt,ska jobba hela helgen så då blir det nog att städa resten av kylarna,eller vad säger du Elin? =P


Jag hittade länken till alla danser som ska vara i Sveg under detta år =D

http://www.danslogen.se/dansstallen/spelplan/folkets_hus_sveg


Bild för kvällen,osminkad o allt..usch. Men jag bjuder på den =P

  





Ovido - Quiz & Flashcards