Alla inlägg under december 2008

Av Marie Grinde - 30 december 2008 19:51

Ja då var man tillbaks till Hede igen,åkte igår o kom tillbaks idag igen. Ska nämligen upp till stugan i Nysätern imorrn för att fira nyår där tillsammans med Pappa,Malin,Peter,Linda o Johan. Åker upp dit med Madde o barnen imorrn men dom blir bara där över dagen.


Idag har jag jobbat,trodde inte jag skulle hinna klart med allt men som tur var så kom Madde in 11,så hon kunde hjälpa till med varorna medans jag gjorde smörgåsar. Det var rätt mycket ett tag men det gick bra,men det var mer igår sa dom. Slutade 16,då kom Pär o hämtade upp mig för då skulle vi åka till Hede.


Jag har märkt att jag skriver rätt ofta här nu,men om det är något vettigt vet jag inte,det får ni avgöra =P


Känns bättre nu när jag fick prata med dig. Saknar dig,Längtar tills vi ses <3 Krya på er,dig o Lukas. Hoppas ni blir bättre snart.


Jag skulle ringa Madde,men skrev in fel namn,så jag ringde Mackan istället o det märkte väl inte jag förän jag fick ett sms av han..Hehe jaja det kan hända vem som helst =P Ringde även fel då jag skulle ringa min kusin men det hann jag upptäcka så det kom inte fram några signaler =P


Nästa vecka ska jag tydligen jobba hela veckan men hur mina tider ser ut då vet jag inte ännu,glömde kolla det innan jag gick därifrån idag.


Nu börjar min telefon bli knäpp igen,antingen laddaren eller mobilen,vet inte riktigt,hade tänkt att kolla upp det nästa vecka då jag är i stan igen,då jag har min andra laddare. För just nu har jag laddat den både inatt o igår o natten före det osv. Blir så less när det inte vill som det ska.


En i Hede har vunnit miljon igen..Tänk om det kunde hända mig istället,det skulle behövas just nu,men det kommer ju aldrig hända.


Gott Nytt År!

Av Marie Grinde - 29 december 2008 17:55

Nu börjar dom tjata på mig om att jag ska följa med till stugan. Jag vill men ändå inte,hur gör man då?


Just nu känns det som om jag inte har lust med nånting på nyår,bara sitta hemma helt ensam men det kanske inte är så kul det heller. Det här är första nyåret som jag inte har planerat nånting. Jaja det återstår o ser vad som blir om det blir stugan eller kvar här i stan men som vanligt så bestämmer jag mig i sista sekund,men som tur är går det buss på nyårsafton om det är så att jag blir kvar här o vill åka då till stugan.


Åkte tillbaks hit till stan idag med syrran o Johan,för dom skulle in o handla lite på mellandagsrean o jag skulle på banken,gick dit men gick ut typ lika fort,tog en nummerlapp, 129 hade jag o då hade dom bara kommit till nr 68...Jaha ska jag stå här hela dagen eller tänkte jag,så jag ut därifrån o fick låna pengar av syrran istället.


Tänker en hel del både positiva o negativa tankar.


Saknar dig,Tänker på dig hela tiden.









Av Marie Grinde - 27 december 2008 20:43

Idag har vi alla varit på dop för Isabelle. En gamal klasskompis ifrån Sveg var där oxå,så det var kul o träffa dig,det var ju ett tag sen,det var även kul att träffa Camilla (en gamal klasskompis ifrån Hede) o även alla i släkten =) Efter dopet bjöds det på smörgåstårta,kaffe o kakor i församlingshemmet.


Bilder ifrån dopet finns på facebook,där finns det även bilder ifrån julen =)


Igår var jag,Linda o Pär bjuden på middag hos kusin Anna,blev lite rester ifrån julmaten. Så är det alltid varje år att man får äta julmat flera dagar irad så man blir less på det tillslut. Men Pär gick ju direkt efter maten som vanligt,så då började Anna o Linda skrappa lite o jag fick göra en liten nalle björn som Anna fick av mig =P och samtidigt kollade vi på körslaget.


Som vanligt då man är hemma i Hede o hälsar på så är pappa aldrig hemma så det är lite tråkigt,hinner knappt träffa han något men ändå ringer han till mig då jag inte är här o frågar när jag ska hem hit o hälsa på,men då jag väl kommer hit så är han inte hemma. Men han frågade mig om jag kommer tillbaks nästa helg för då kunde han hjälpa mig plocka ur lägenheten i Sveg o då är jag ändå ledig, så man kanske ska passa på då så slipper man ta ledigt ifrån jobbet dom andra helgerna.


Just nu sitter vi o kollar på körslaget,innan spelade vi guitar hero,men för min del gick det inge bra,det är väl så då man är nybörjare o inte kan spela gitarr,men bättre lycka nästa gång =P


På måndag åker Linda o jag till Sveg för hon ska förbi systemet o så ska hon ta med lite saker ifrån Sveg till Hede åt mig. Sen stannar jag i Sveg för jag tar bussen till stan 16.25 därifrån.


Alla tycker att det är lite onödigt för att jag åker till stan för att bara jobba en dag,men vad gör man inte för pengar. Ok jag håller med där att det är lite onödigt men just nu måste jag ha pengar för den här månaden har inte varit så bra ställt för mig. Jag vill vara med i nyår i stugan men det blir för mycket åkande hit o dit, så jag får hitta på något annat i nyår helt enkelt.


Vad är det för tankar jag har egentligen som bara snurrar runt runt runt,jag vet ingenting,får inget svar heller direkt. Det är både positiva o negativa tankar. Nu kan jag iallafall säga att vi har tappat kontakten helt,vi hörs inget  o det vara nästan bara dig jag kunde prata med om allt o inget. Jag är trött på att det är bara jag som ska höra av mig till dig hela tiden.











Av Marie Grinde - 27 december 2008 09:06

Cecilia Vennersten- Det vackraste jag vet


http://se.youtube.com/watch?v=_SH8W2jBb_4


Connie Talbot I will always love you


http://se.youtube.com/watch?v=PtR4jxybC_U&feature=related


Mimmi Sandén - Det vackraste jag vet


http://se.youtube.com/watch?v=fNJ40SnOUvY&feature=related



Av Marie Grinde - 25 december 2008 21:48

Idag är det juldagen o här sitter jag helt ensam o har tråkigt just nu,var nere hos Peter o Madde nyss,men åkte hem för att jag skulle kolla på en film på tv,men jag får ju inte fram några kanaler på tv.. suck vad less man blir då...jaja får väl sitta här istället o göra mig sysselsatt på något sätt o hoppas på att någon kul på msn kommer in snart..


Jag hade hoppas på att vara i Sveg ikväll på juldagsdansen på folkan men så blev det inte,känns lite tråkigt att missa det i år,brukar ju alltid vara där. Hoppas ni har kul ni som är där o du Elin drick lite för mig oxå =P


Trodde jag skulle till Sveg imorrn för att städa ur lägenheten helt o hållet men så blev det inte heller,förstod nästan att det skulle bli så. För det första har vi ingen släpvagn med tak,blir lite tajt med tid o sen är det en som kommer vara bakis imorrn o inte kommer orka,han som lovade att hjälpa till,jag känner dig. När ska jag ha tid att göra det nu då? Syrran o jag ska in på måndag o hämta lite saker iallafall innan jag åker till stan. Får hoppas på att han hon hjälper till nu när hon lovat. Hatar folk som lovar en sak men gör en annan sak sen istället.


Idag har jag,syrran,Peter,Madde,Tindra,Isabelle o Pär varit uppe i stugan hos pappa o Malin o ätit julbord. Vad mysigt dom hade gjort det där uppe o utbyggnaden som pappa håller på med. Var ett tag sen man var där uppe,så man har typ missat allt,men altanen såg mysig ut ifrån vägen =)


Jag ska väl snart plocka ur diskmaskinen så har man något att göra ett tag iallafall o sedan slänga mig in i en varm dusch.


Vad ska man göra på nyår då egentligen? Det blir lite fram o tillbaka om jag ska vara i stugan med tanke på att jag åker till stan på måndag o sen tillbaks på tisdag såfall..


Funderar...



Av Marie Grinde - 24 december 2008 23:15

Just nu sitter jag o lyssnar på Last christmas med Wham medans jag väntar på syrran som är i duschen så jag kan hoppa in dit nån gång.


Idag har vi varit hos Nora o gett henne julklappar o sedan åkte vi till farfar o gev han julklappar,oj vad dålig han har blivit,han blir sämre o sämre för varje gång jag träffar han =( Sedan åkte vi hem o fixade till oss lite mer o sedan ner till Peter o Madde där vi skulle fira jul.


Vi gjorde odrning all julmat o vid 18-tiden kom tomten förbi o då blev Tindra lite rädd,men han läste inte upp alla klappar så Pär fick ta över sen o då blev det fart på Tindra,hon började hjälpa Pär att dela ut o började slänga sina klappar,tur att det inte var något ömtåligt säger jag bara.


Tänkte ut på norran en sväng ikväll,men varför ska man ut på julafton för egentligen? Ok,det är då alla folk är ute här i Hede för det är hemvändaren då,så det är ju kul men det är ju även då man ska sitta hemma med familjen o bara ta det lugnt.


Det är ingen jul utan alladin/paradisask eller tofiefi (eller hur det stavas) =P Gud vad mätt jag blev på all julmat o all godis,nu klarar jag mig en hel vecka känns det som,men imorrn blir det mer jul,för då ska vi upp till stugan där pappa o Malin är o firar jul.


I julklapp fick jag hårtork,fransk manikyrset,strumpor,linne,örhängen o sen fick jag pengar för min tatuering, Tack alla =)


Nu ska jag in i duschen o sedan blir det film.


God Jul =D


Av Marie Grinde - 22 december 2008 21:01

Nu har ännu en helg passerat oss alla,måndag idag o det är två dagar kvar till julafton. Det känns inte o julkänslorna har fortfarande inte kommit fram.


I fredags var jag i Sveg som sagt o gjorde tatuering,åkte tillbaks till stan senare på dagen tillsammans med syrran o Emma. Tack Emma för att vi fick åka med dig =) På kvällen gick jag,syrran o Pär till Morgan för han skulle hjälpa oss med datan.


Lördagen var syrran o jag på stan o shoppade lite o syrran tog en smörgås på subway. Shit vad god den smörgåsen var som hon tog,blir nästan lite sugen på en nu. Släppte av syrran med bussen så då åkte jag hem o fixade mig lite,sedan gick jag upp till Morgan o klockan 19 var det julbord med hans jobb o deras respektive. Alla gick ut på krogen utom vi för Morgan skulle upp o jobba dagen efter så vi åkte hem istället.


Söndagen gjorde jag inte så mycket på dagen. Då Morgan slutade jobbet så skulle han städa ur förrådet så då hjäpte jag till där. Sedan kom Markus o hämtade oss för vi skulle se på bio tillsammans med han o Linda,men innan bion så gick vi på mc donalds o åt lite,sen blev det yes man med Jim Carey. Vad gamal han har blivit men filmen var bra ändå =P


Idag var det meningen att jag skulle tvätta men då jag precis skulle slänga in i maskinen så ringde dom från jobbet o behövde hjälp,så då var det bara att åka in o lämna över tvätten till Pär =P Man tackar ju inte nej till att jobba precis om man inte har något viktigare för sig..


Vad många det är som är sjuka nu,vad är det som går egentligen? Emma som jag åkte hit med blev sjuk här i stan så hon kunde ju inte åka tillbaks till Sveg som planerat. En arbetskompis är sjuk o nu idag blev Morgan sjuk oxå =(


Imorrn kommer mamma, Peter o syrran hit för att julhandla så då hänger jag med dom på stan för att shoppa lite oxå,måste hitta julklappar till Morgan o Lukas nu,men usch vad svårt det ska vara att hitta på något till er speciellt dig. Sen åker jag till Hede med dom tillbaks o då blir jag där 1 vecka ungefär.




Ovido - Quiz & Flashcards