Alla inlägg under maj 2008

Av Marie Grinde - 30 maj 2008 18:33

Vilket härligt väder,men lite för varmt men man ska inte klaga heller =P


Lämnade in min mobbe på salab idag o jag får inte tillbaks den på nästan 2 veckor,hur ska jag klara mig utan den?! Just nu har jag en gamal skit mobbe som knappt funkar den heller,men huvudsaken är att det går o prata i den. Vill ha tillbaks min mobbe nu..


I midsommar ska man till Torsby (om jag nu får ledigt,vilket jag hoppas på) o då ska man ut o springa ett lopp på 3-4 km =P Så nu är det bara att ligga i hård träning så man klarar detta =P


Jag har faktikst börjat ut o gått om kvällarna med Emma =)


Ska snart på knuten o ta en sallad o en cider tillsammans med Emma o Tomas,sedan blir det mer cider i det vackra vädret..


På söndag kommer mamma upp o ska sova hos mig till måndag.

Av Marie Grinde - 25 maj 2008 11:17

Är i Hede nu,ska på norran o käka 3 rätters mors dags middag. Grattis mamma =)


Förra helgen var jag hemma i Hede på 80 års kalas,vi var på golfen o käkade 3 rätters middag. Dagen efter hjälpte jag pappa med veden,det var bara han från början o tillslut blev det 6 st som hjälptes åt så då gick det undan =P


I fredags var jag o Linda på premiär på ön,träffade lite gamla vänner där. Undra vad du heter egentligen?! Hmm...då vi väl träffas ute så pratar vi med varandra men vi har aldrig presenterat oss för varandra riktigt..

Då man vill dansa o släppa loss så blir det ingen men då man inte vill dansa då blir det dans istället.. Så är det jämt,men kul var det iallafall =)


Vad händer nu då? När får jag mina tider,jag vet ingenting längre när eller hur jag jobbar,hoppas på att få ett riktigt shcema snart.


Är hos Peter o Madde nu,pappas dator funkar inte som vanligt..suck.



Av Marie Grinde - 20 maj 2008 19:29

Dator med skärm,högtalare,tagentbord,mus och cd-brännare.

Används mest för att renskriva och surfa på.

Nyinstallerad

os win xp pro

Intell pentium P2

400 MHz,64 MB RAM

7,96 GB


Av Marie Grinde - 17 maj 2008 12:00

I torsdags kom syrran o Johan till mig,sov över o sedan på fredag åkte vi hem till Hede. Det började snöa under torsdagen o på fredagen var det vitt ute igen,så vart tog somamren vägen?!


Var hos Peter o Madde igår o grillade (inomhusgrill) sedan spelade vi spel o snackade o tog det allmänt lugnt. Hälsade även på Lillen o Camilla en sväng igår,kollade in den nya familjemedlemen deras,hur gullig som helst =)


Har varit till farfar o hälsat på en snabbis,sedan vid 15-tiden blir det 3 rätters middag på golfen då ska nästan hela släkten fira farfar 80 år.


Grattis till farfar som fyller år på måndag o Grattis till Fredrik som fyller år idag =)


Nu är jag så irriterad på min mobil så det är inte sant,har lust att slänga den så långt bort som ögat kan se. Igår kväll tex laddade jag den,helt plötsligt var den helt död,fick inte igång den eller nånting,lika så idag. Det är första gången den gör så som den gör nu annars brukar den bara "säga till" då den har lite batteri osv.. Men som tur är så tog jag med min gamla mobil hem till Hede. Har beställt en nu laddare iallafall så vi får se om den funkar bättre än den jag har nu,hoppas kan man alltid göra.



Av Marie Grinde - 12 maj 2008 15:22

I fredags var jag ledig hela dagen,så gick jag,Emma o Angelica o satte oss på centrum i solen halva dagen,så nu har man bränt sig på axlarna oxå.


I fredagkväll hade vi i min klass(bf) en liten återträff. Vi åt middag (tacogratäng kan man nästan säga att det var) hos mig,vi var tvungen att sitta i vardagssummet så alla fick plats,men det gick bra ändå =) Satt o pratade om nya o gamla minnen,åkte sedan på knuten o tog oss en cider/öl o sedan fortsatte vi hem till Annelie för att spela kubb o sist av allt statiol..det är ju ett måste efter man har druckit =P


Lördagen skulle jag sätta mig på balkongen o sola så ringde Pär-Anton till mig för att jobba,men varför vet jag inte riktigt,det var hur dött som helst,men pengar blev det iallafall =P På kvällen var jag hos Emma o där var det lite partaj kan man säga,var där o spelade kubb,sedan åkte vi till svegskgrogen. Träffade en nygamal "bekant" eller vad säger man egentligen?


Söndagen hade jag tvättid o under tiden jag väntade på tvätten skulle bli klar så var jag,Emma o Tomas ute o gick brorundan,sen när jag kom hem skulle jag vara duktig o göra lite situps men det gick inte så bra..kunde knappt röra mig tillslut,fick så fruktansvärt ont o ryggen/svanken. Jag har ju lite problem med den delen av kroppen plus att jag låg på golvet o ryggen var inte rak..


Grattis till Lillen o Camilla till lilla Natalie =)


Nu till helgen blir det 80års-kalas för farfar o då kommer förhoppningsvis alla kusiner hem o allt =)


Idag har jag jobbat mellan 6-13 o det känns kan jag lova,är helt slut,trött o seg,jag sov kanske bara 3-4 timmar inatt oxå,så det kanske är det oxå. Det blir nog en tidig kväll ikväll iallafall,men jag slår vad om att jag kommer somna framför tv när jag kommer hem nu =P


Nu har äntligen städtimmen slutat på kondis för min del så nu är det bara att hoppas på mer timmar om dagarna istället..


Tänk vilka konstiga drömamr man kan ha egentligen,vissa drömmar vill man ska gå i uppfyllelse medans andra vill man bli av med på en gång. Man drömmer en sak o gör en annan sak i verkligheten tex skrattar,gråter osv..


Nu ska jag gå,måste på ica o handla,sen hem o fixa lite mat innan magen kurrar ihjäl sig..





Av Marie Grinde - 5 maj 2008 12:02

I fredags åkte jag,Peter,Madde o Tindra ner till Torsby för att fira mamma som fyller år på torsdag. Pär åkte dit i torsdags o Linda o Johan kom dit i lördags.


Under fredagen gick jag,Pär o Linda (pärs flickvän) ut på Faktoriet,eller dans på bryggan som jag säger =P Vi var där ute tillsammans med Fredrik o Daniel. Det var kul men det hände en sak så vi blev utslängda mot slutet. Vi visste inte hur vi skulle ta oss hem så Linda stannade en bil så åkte vi med dom =)


Lördagen klev jag upp med tuppen,vaknade 6 halv 7 tiden o kunde inte somna om så då gick jag upp o duschade,väckte upp Pär o Linda runt 8 tiden o sen vaknade Daniel o han väckte upp Fredrik. Sedan åkte jag,mamma,Peter,Madde o Tindra in till Karlstad för att shoppa lite. Vad less jag blev när jag inte hittade 3 par skor (tag 3 betala för 2) hittade nämligen bara ett par...suck. Sov hela vägen tillbaks till Torsby.

När vi kom tillbaks så åkte några av oss för att rida på Lindas häst. Alla gick ett varv runt tillsammans med Linda bredvid o jag tog ett extra varv utan henne =)

Grillade,åt smörgåstårta o spelade kubb. Senare kom Fredrik o Daniel till oss igen.


Tack Emma som var kattvakt till Siri =)


Vad tråkigt det var att komma hem hit igen men nu är solen framme iallafall,där nere var gräset grönt o fint.


Varför ljuger du,är det så svårt att säga sanningen på en gång?! Gud vad less jag är nu..


På fredag ska jag ha middag (taco) hos mig tillsammans med Linda,Malin,Anna,Annelie o Anette. Det var ett tag sen man såg alla samlad,synd att inte Carro o Sara kunde komma. Hoppas det är något på svegskrogen då så vi kan gå ut o ta oss en drink eller två =)


Längtar...Tänker...

Ovido - Quiz & Flashcards