Alla inlägg under maj 2010

Av Marie Grinde - 30 maj 2010 16:36

Grattis mamma på mors dag.


Igår var  det premiär på storön o det var dåligt. Invigningen brukar vara bra men inte i år. Discot hade dom flyttat in till folkan för dom under 18år får inte visas blad folk som dricker alkohol,enligt den nya lagen. Puben hade dom flyttat till ett annat ställe så det var inge musik där o där dansen var så var det nästan inge folk alls o dessutom sålde dom även kaffe o fikabröd där. Undra hur det blir nästa gång?


Förstår mig inte på vissa människor ibland alltså,vad tänker ni på egentligen?


Ledig idag,så idag blev det lunch tillsammans med Linda o David,sen blev det ett besök på dollar. Gick på kondis sen o köpte lite gott tills mamma o Johan kom på besök o nu har jag intagit soffläge med myskläder på o snart blir det cheez ballz,cola o film resten av dagen/kvällen. Men det blev ingen promenad eller solning som jag hade planerat..hmm...


Ska försöka fixa bloggen med färger o allt då jag har mer ork,råkade ta bort det tidigare idag.


Behöver en bil nu,allt blir mycket smidigare då,man kan ta sig hit o dit utan att hålla busstider o allt.


På onsdag funderar jag på att åka till Hede o bli där tills på torsdag.



Av Marie Grinde - 30 maj 2010 13:10

ojdå,nu försvann tydligen all färg på sidan. Jaja orkar inte fixa det nu iallafall..

Av Marie Grinde - 26 maj 2010 19:45

Dags att börja planera inför sommaren,vad är det som händer o sker då? Det är mycket jag vill göra,men allt kommer inte hinnas med. Man vill liksom se mycket på sommaren.

Detta kommer hända o Något jag funderar på är:

  • En tripp till Halmstad o hälsa på syrran o alla busvänner :) Blir eventuellt besök på Liseberg o Ullared i samma veva :)
  • Sol o bad
  • Chafför till Idreyran
  • Björnfesten
  • Härdalsyran
  • Bröllop
  • Grillning
  • Jobb



Av Marie Grinde - 24 maj 2010 10:23

Varning!

Hjälp,jag tror jag har blivit en dansbandsnörd. Scotts kommer ur högtalarna varje dag,om o om igen. Mamma undrar vad som har hänt med mig för förr kom det bara "dunk dunk" genom högtalarna. Näe, jag börjar bli gammal helt enkelt.


Imorgon på min lediga dag ska jag bjuda mamma o Johan på mat,pastagratäng med kassler. Hoppas den blir godkänd bara,första gången jag gör den =P Hoppas även på solsken imorrn :)


Ihelgen har jag jobbat,idag var det lugnt men igår var det fullt upp plus att det kom 40 raggare som ville ha fika/lunch.


Usch.. näe vad vill jag göra utav livet egentligen,vart vill jag bo o vad vill jag göra? Det känns som om det är något som saknas, men vad?

Vill bara bort från allt nu,se något nytt.


På lördag är det premiär på ön =D


Av Marie Grinde - 22 maj 2010 20:06

Onsdag 7 juli:
Gala till stöd för Svegs IK ishallen på Storön startar kl 11.00
med ett batteri av uppträdanden,allsång,minibingo,ett antal tävlingar,
Dansuppvisningar,landhockey matcher mm,mm.fram till ca: 21.00 kvällen
avslutas med dans till Chapell kl: 22-02 samt underhållning i puben.
Arr: Svegs Folkets Hus & Park alla intäkter går oavkortat till Svegs IK,
Ishallen

Dans till Chappelle på storön.


Torsdag 8 juli:
Strosing… Åkdon & Termos på Storön på torsdag den 8 juli 18-20 mer info www.akdon.se />Arr: Wolfman cruisers.


Fisketävling i Ljusnan från båt eller från land.
2 tävlingsgrupper: Under 15 år, deltagar avgift 50kr per dag eller 100kr för 3
dagar. Över 15 år, 100kr per dag eller 250 kr för 3 dagar.
Största fisken under 3 dagar utdelas priser till de 3 bästa i varje
grupp.  Fiskekort till tävlingen köpes på Svegs Camping,

Tävlingstider är torsdag – fredag 10-18. Lördag är tävlingstiden 10-16 . Invägning på Campingen senast 18.30 tor/fre, och senast 16.30 lördag. Prisutdelning på festivalområdet ca: 19.00
Arr: Sveg-Herrö FVO


After Work på festområdet 18.00 – 01.00
Blue Mountain Boys . 21.00- 01.00
Country och bluegrass när det är som bäst.


Fredag 9 juli:


Festområdet öppet kl 18.00 – 02.00


På stora scenen
Easy Kit och Timoteij. 22.00- 02.00
Disco på Dansbanan



Lördag 10 juli:


Marknad 10 -16.00
Festområdet öppet kl 11.00 – 02.00 Entre från kl 21.00
Crusing på Svegs gator.
Samling för crusingdeltagarna på DollarStore kl 17.00
Crusing från kl 18.00
Kl 19.00- 20.30, presentation av crusingbilar på festområdet.


På stora scenen under kvällen:
Easy Kit
ZZ-Rock
Magnus Carlsson
Dans på Dansbanan


Erikssons Tivoli: Torsdag – Lördag

Av Marie Grinde - 18 maj 2010 17:25

Jaa äntligen funkar datorn o internet igen =D Känns att man är beronde av internet,går in på telefon o surfar hela tiden då man inte har någon dator till hands. Tack för hjälpen :)


I lördags åkte man på cinderellakryssning tillsammans med M,C,N,A och E. Trevligt sällskap,god middagsbuffé,alkohol o skratt. Det blev inga kort knäppta denna gång.

Vi åkte buss (Härjedalingen) ner tillsammans med några Östersundsbor o Ljusdalsbor o bussen blev full. Dom från Östersund höll igång kan jag lova,direkt då dom satte sig på bussen tills vi klev av,lika så på hemresan. Allsång på vägen hem med en som var med i körslaget,minns dock inte vilket team han var med i. I Tönnebro såg vi Evert Ljusberg o på båten såg man några som var med i färjan.


På scenen stod Ständut blakk o Easy kit. På dansgolvet blev mann mest chockad utav alla "porr" dansare. Kort kort klänning så dom visade allt,slängde med håret hit o dit o benen upp på räcket osv, o alla killar ville gå fram till dom.


Hur kan man ta med sig småbarn på kryssning egentligen? Dom är uppe sent o föräldrarna är fulla.


Det var en kul helg,kryssning blir det mer gånger :) Sugen på att åka på en till ganska snart faktiskt ;) Nu blev jag på festhumör.


Igår kom sommaren,strålande sol,fjärilar,nyckelpigor,humlor o gräset är grönare,härligt. Men idag,vart försvann solen?


Nästa helg är det premiär på storön =D



Av Marie Grinde - 18 maj 2010 17:20

Grattis i efterkott mamma.

 

http://www.youtube.com/watch?v=OQim_tGoxFc

Ja, må han leva!
Ja, må han leva!
Ja, må han leva uti hundrade år!
Javisst ska han leva!
Javisst ska han leva!
Javisst ska han leva uti hundrade år!


Och när han har levat
Och när han har levat
Och när han har levat uti hundrade år!
Ja, då ska han skjutas.
Ja, då ska han skjutas
Ja, då ska han skjutas på en skottkärra fram!


  


Du finns alltid där när jag behöver dig. Du är en källa av styrka och vägledning. Med dig känner jag mig trygg. Kanske borde jag berätta för dig oftare hur mycket jag uppskattar dig,men du är den jag älskar. Du är ljuset i mitt liv.


Av Marie Grinde - 1 maj 2010 17:47

Nu är man i Hede hos bror o är barnvakt till två busar,Tindra o Isabelle. Tur att Tindra mår bättre nu,men det blev inget besök i Sveg som jag hade tänkt.

Idag har vi varit ute lite så hon har fått lite frisk luft iallafall. 


Igår hjälpte Madde mig o färgade håret,men vet inte om jag blev riktigt nöjd,det skiftar i brunrött men det stod varm mellanbrun på förpackningen,men mellanbrun är väl ändå inte brunrött? Jaja vi får se helt enkelt hur jag gör,ska till en frisör på måndag o boka tid för klippning,kanske blir en ny hårfärg då oxå.


Igårkväll regnade det o sedan blev det åska o någon blixt.


På onsdag kanske man tar en tripp till Östersund om ekonomin tillåter ;)


Massage tack! Hur stel som helst i nacken,kan knäcka den hela tiden. Jag kanske går sönder snart?


Har beställt en snygg klänning via modehus. Hade tänkt att ha den på bröllopet om den passar nu vill säga, Får den nästa vecka :)


  




Ovido - Quiz & Flashcards