Alla inlägg under november 2009

Av Marie Grinde - 28 november 2009 21:08

Oj min blogg har helt plötsligt blivit en julblogg o jag har fått tomteluva oxå.. Tack syrran :)


Nu är jag hemma efter några mysiga dagar i Härnösand hos Andreas o i  tisdagskväll bar det iväg. Först blev det taxi Sveg-Ånge o sedan tåg Ånge-Sundsvall o där mötte Andreas upp mig :)


Under dom här dagarna i Härnösand så hälsade vi på hans föräldrar,vi har suttit barnvakt till Alexander (andreas bror son),varit på birsta city,kollat på höga kusten bron med all belysning på i mörker så det såg fint ut o alla mysiga hemmakvällar vi haft. Var nära o krocka en kväll med en bil som kom i fel riktning men som tur var så gick allt bra.

Längtar tills nästa gång vi ses <3


Nu är pappa i Timrå o kollar på hockey,så vem vet jag kanske åkte förbi han idag då jag åkte ifrån Härnösand =P


Snart jul o imorrn är det skyltsöndag (julskyltning) o då blir det jobb hela dagen för min del 9.30-21.00, Men nu vet jag iallafall vad jag önskar mig mest av allt i julklapp men ingen av er kan ge mig det,utan det är mig allt hänger på, Körkortet nämligen.


Snart ska jag julpynta klart här hemma,det är nästan bara sovrummet kvar o senare blir det lite julbak kanske? :)


Idag har jag hämtat ut mina kläder o linnet,klänningen o stövlarna passade på mig =D Inte ofta skor passar på mig som jag beställer via internet men denna gång hade jag tur :)


Tack Linda o David.




Av Marie Grinde - 24 november 2009 14:42

Just nu är Majsan på jobbet, sen ikväll drar hon vidare till  Härnösand, och kommer hem på lördag.


O just nu är de Majsans syster som skriver ett litet inlägg, Majsan ville att ja skulle fixa hennes look lite, eftersom hon inte orkade de, sen skulle ja skriva ett litet inlägg, tror ja hon sa.


Jajja de märks väl om hon raderar detta inlägg o byter ut hela looken, om hon inte blir nöjd vill säga.:)


förresten, inte långt kvar till jul nu:))


Av Marie Grinde - 20 november 2009 20:01

Julen närmar sig o julkänsla börjar man få efter all julmusik som gick genom högtalarna igår men vart är snön? Jag minns i skolan hade vi julpjäser,lucia,jultema o allt. Drömmer mig tillbaks i tiden. Det är så mysigt med jul o snart lyser det fint i alla hem o snart är det dax för julbak o fram med alla julsaker o tomtar. Men jag börjar få lite panik,har inte köpt en enda julklapp än men viktigast är till mina små charmtroll i Hede :)


Ihelgen blir det jobb o plugg som gäller o nu fredagsmys helt ensam *snyft* o kärlekstema i idol.


Förra helgen var Andreas här o mys hela helgen lång blev det o nu är det bara vänta till tisdag då det blir mys igen ända fram till lördag o då blir det en tripp till Härnösand för min del :) Taxi från Sveg-Ånge,Tåg från Ånge-Sundsvall o bil eller något från Sundsvall-Härnösand =P


Sugen på att beställa nån ny klänningen eller något till jul/nyår. Förslag någon?


Nu vill jag vara klar med allt,orkar snart inge mer men jag kan ju inte ge upp nu när jag har kommit så här långt.


Filmer:

Twillight the moon, Flickan som lekte med elden, Trubbel i paradiset, Så olika, Bröllopsfotografen




Av Marie Grinde - 12 november 2009 12:29

Detta vill jag ha av tomten i år ;)


Vitrinslåp o Hyllor ifrån ikea

Parfym o Smink

Pengar

Ljusmobil som man hänger i fönster

Bil

Skoter

Köksbord o Stolar

Säng

Resa/Kryssning

Smycken

Kläder

Presentkort från skopunkten

Handdukar o Badlakan

Sängkläder

Presentkort till tatuering

Stekpanna

Doftljus


o sen är det säkert något mer =D

Av Marie Grinde - 10 november 2009 20:40

Din personlighetstyp:

Tystlåtna, vänliga och samvetsgranna. Pålitliga. Sätter oftast andras behov framför sina egna. Stabila och praktiskt lagda. Värdesätter trygghet och traditioner. Välutvecklat sinne för form och funktion. Uppmärksamma på detaljer i det sociala samspelet. Extremt lyhörda för andras känslor. Vill vara till nytta för andra.


Karriärer som skulle kunna passa dig:

Inredningsdesigners, designers, sjuksköterskor, administratörer, operativa chefer, sekreterare, förskole- och dagispersonal, socialarbetare, personalvetare, juristassistenter, präster, kontorsansvariga, affärsinnehavare, ekonomibiträden, hemmafruar/hemmamän, trädgårdsmästare, kuratorer, familjerådgivare, hälsovårdspersonal, bibliotekarier, medicintekniker.


Stämmer ganska bra men karriärer vet jag inte riktigt såfall förskole-/dagispersonal med det andra kan vi nog hoppa över på en gång.


Gör testet du oxå :)

http://se.41q.com/

Av Marie Grinde - 4 november 2009 21:35

November månad är här o inte är det snö på marken än men vänta lite,det snöar nu =D Det kanske blir en vit jul ändå som alla hoppas på :)


Har inte skrivit på ett tag nu,har haft fullt upp helt enkelt med lite olika saker o vi kan ju börja med att säga att jag har flyttat från Östersund till Sveg igen,flyttade hit i lördags o först idag blev jag klar med allting här,så det är bara att dammsuga o skura golvet sen är allt klart :) Kan säga att det kändes i benen efteråt att man har gått i alla trappor till tredje våningen upp o ner,ner o upp o tillslut fick man spahgettiben o dagen efter hade man träningsvärk i vaderna,otränad eller vaddå?! Men Tack till Peter,Linda,mamma o Johan för ni har hjälpt mig med allt o tack även till Malin som kom hit med gardinstängerna o dvd som jag totalt glömde bort :)


I måndags började jag jobba på kondis igen,ännu en gång nygamal på jobbet där,eller heter det nygamal nygamal denna gång =P


Imorrn ska jag förbi arbetsförmedlingen o även körskolan tror jag,men det kanske är lika bra o vänta tills man har fått alla tider på jobbet så man kan boka tid samtidigt för körning.. Hmm..


På söndag är det fars dag så glöm inte bort att uppvakta din pappa.


Nu är man kattvakt till Elvis. Linda o David´s katt,hur söt som helst :)


Igår fick jag besök utav Andreas. Vi gick o åt lite mat o sedan gick vi hem o kolla på en film med vin o ljus o hade det bara allmänt mysigt. Hoppas vi ses snart igen :)



Ovido - Quiz & Flashcards