Alla inlägg under augusti 2008

Av Marie Grinde - 28 augusti 2008 19:10

Nu är jag hos Maria o håller henne sällskap medans hon städar,har dessutom betalat mina räkningar idag. Varför finns det räkningar,skulle haft mycket roligare för pengarna om räkningar inte räkningar fanns.


Imorrn är det avslutning på ön,längtar redan =)


Vilket dåligt väder det är,det blåser o det ser ut som om det kommer regna när som helst..


På måndag är jag ledig då blir det besök hos arbetsförmedlingen o på skoaffärn o på dollar kanske =P Där hittar man alltid något..




Av Marie Grinde - 24 augusti 2008 10:51

Ännu en dag skriver jag här,man måste ju skriva då man väl har en dator till hands fast man inte har så mycket att säga denna gång =P


Varför är helgerna så korta o så går dom så fort?! Skulle vilja vara här i Hede några dagar till men idag åker jag till Sveg igen med bussen 14.15 för imorrn är det jobb som gäller.


Strålande sol är det o här sitter inne o ugglar,man måste ju passa på när man är här =P hehe..men undra om jag ska ut en sväng ändå för att gå eller så väntar jag tills det då jag kommer hem till Sveg..


Var hos Peter o Madde igår fram till 21-tiden,sen åkte man hem för att duscha o bara ta det lugnt,satt här en mesta del,tror jag gick o la mig runt 2-tiden,tiden bara rann iväg när man pratar med en massa vänner o wipps så var klockan 2..ojdå,har jag suttit här så länge tänkte jag,men det är tur att det är bredband pappa har nu iallafall annars skulle han inte blivit så glad på mig =P


På torsdag är det löning då blir det att man ska till en vän för att betala räkningar o på fredag är det avslutning på ön,Längtar redan =)


ojdå nu fick jag hjärnsläpp igen,vad ska man skriva nu då?! Något förslag,någon?







Av Marie Grinde - 24 augusti 2008 00:33

Your strength is so hard to find,
I feel so much stronger now,
the feeling´s alright.
Your words make me whole again,
those eyes cannot ever lie,
you´re so divine
I´m not ever alone, you´re not ever alone

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found,I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive
I´m not ever alone

Your smile is heavenly,
I don´t deserve all the love that you'r giving to me
Your touch makes it hard to breathe,
the shiver´s around me now, you´re so fine

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

The heart is pumping for my life, the mind is happy and I will love you to the day I die

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
the glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

Av Marie Grinde - 23 augusti 2008 22:47

Lördagskväll o jag sitter här helt ensam i mörkret,någon som vill göra mig sällskap kanske?! =P


Förskyld o lite ont i halsen,haft det några dagar,men det hoppar lite grann från morgon till kväll..Imorse tex kunde jag knappt prata. Suck..


Glad för pappas skull,han har hittat en person som han verkar trivas bra ihop med,borta varje helg med bilen eller hojen.. Men det är synd att han inte är hemma då jag är väl hemma för att hälsa på men men..


Glassbilen här idag o såklart var det min läckerbit som körde =P hehe..


Jag måste snart åka till Östersund för att hälsa på Angelica. Festa o prata om gamla o goda minnen =) Det var ett tag sen vi sågs.


Idag har jag varit ute o gått med Madde,Tindra o Isabelle. Sedan har jag varit hos dom hela dagen,blev bjuden på mat o allt,lax o potatis.


Vad många det är som in på min blogg,men ingen lämnar kommentar,det är lite tråkigt =( ändå säger ni att jag bloggar för lite..


Hmm..kommer inte på nå mer att skriva faktiskt,jag brukar alltid skriva ner på att papper vad jag ska skriva för då kommer jag på mer saker men nu är det helt dött i hjärnan,lär väl komma på mer då jag är i sveg o inte har någon dator till hands..suck.




Av Marie Grinde - 23 augusti 2008 22:42

Bild 1 består av mig o Isabelle

Bild 2 består av mig o syrran på picknicken

Bild 3 består av faster gotrollar Nora,Tindra o Isabelle


Av Marie Grinde - 22 augusti 2008 23:34

Det är rätt mycket som händer då man inte uppdaterar sin blogg lika ofta som förr..


Den 7/8 blev jag faster igen till en liten Isabelle,så söt o gó..Hälsade på henne idag,hon somnade i min famn tillomed =) Man längtar nästan själv efter en liten,men först måste man ju ha fast partner,helst..


Kan man vara så desperat som jag är ibland eller vad är det frågan om egentligen?! Längtar,längtar,längtar..


Jag har varit nere i Torsby o hälsat på min bror o mamma,synd att det var så kass väder,istället fick jag låna grannens (hyresvärden till bror) solarium så man fick lite färg på sig iallafall =D Var på faktoriet en kväll men där var det hur dött som helst kan jag lova annars var vi bara hemma o tog de tlugnt,spelade lite kort o självklart förlorade jag alla gången,så otur har jag i spel jämt..


Mamma har nu flyttat från Torsby till Värnäs,så nu måste man väl dit o kolla läget oxå någon gång.


Jag har lärt mig att dricka kaffe med mjölk =D Så nu blir alla lite förvånad på mig när jag tar en kopp kaffe.. hehe..


Hur ofta sitter man ute i regnat o fikar egentligen? Jag o lök hör inte ihop,tänk en gång på jobbet då en skar lök o då jag kom in i rummet så sprutade tårarna direkt så jag kunde inte gå ut o ta kassan på en stund. Otrevliga kunder gillar jag inte,man blir liksom otrevlig tillbaks då men så fort en glad o sprallig kund kommer då blir man lika dan så det smittar av sig =D


Varför är det jämt krångel via alfakassan o allt sånt skit,hela tiden.. Skulle varit mycket lättare om man hade fast jobb så slipper man allt krångel,hoppas jag. Men då är ju frågan var jag vill jobba o med vad?!?! Suck..


Förra helgen var det storön som gällde,blev nog rätt packad,kan bero på att jag inte hade ätit något på hela dagen.. Men kul var det o så skulle man upp o jobba dagen efter o så gick jag o la mig halv 4 =P


Avslutning på storön är nästa helg,längtar redan,hoppas på mycket folk. Längtar inte direkt till dagen efter då man ska upp o jobba 7.30 men men det ofrar jag,det är ju ändå avslutning en gång per år =P

Tänker på första gången vi sågs,men nu håller vi knappt kontakten..Så är det alltid..Varför?!


Är hemma i Hede nu o som vanligt är inte pappa hemma då man väl kommer hem för att hälsa på. Man kanske ska låta bli att komma hem hit,men då lär han ju ringa o fråga när jag kommer nästa gång. Hatar att sova ensam här..det är så stort på något sätt men det går nog bra..


Av Marie Grinde - 22 augusti 2008 23:29

I´m yours


Well you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracks
and now I'm trying to get back
Before the cool done run out
I'll be giving it my bestest
Nothing's going to stop me but divine intervention
I reckon it's again my turn to win some or learn some

But I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find love love love love
Listen to the music of the moment people dance and sing
We're just one big family
And it's our God-forsaken right to be loved love loved love loved

So I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

Scooch on over closer dear
And I will nibble your ear

I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer
But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and I laughed
I guess what I be saying is there ain't no better reason
To rid yourself of vanitys and just go with the seasons
It's what we aim to do
Our name is our virtue

But I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm yours
Open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find the sky is yours

So please don´t
There's no need to complicate
Cause our time is short
This is our fate, I'm yours

Av Marie Grinde - 22 augusti 2008 23:27

Bad day


Where is the moment we needed the most
You kick up the leaves and the magic is lost
They tell me your blue skies fade to gray
They tell me your passion's gone away
And I don't need no carryin' on

You stand in the line just to hit a new low
You're faking a smile with the coffee you go
You tell me your life's been way off line
You're falling to pieces every time
And I don't need no carryin' on

Because you had a bad day
You're taking one down
You sing a sad song just to turn it around
You say you don't know
You tell me don't lie
You work at a smile and you go for a ride
You had a bad day
The camera don't lie
You're coming back down and you really don't mind
You had a bad day
You had a bad day

Will you need a blue sky holiday?
The point is they laugh at what you say
And I don't need no carryin' on

You had a bad day
You're taking one down
You sing a sad song just to turn it around
You say you don't know
You tell me don't lie
You work at a smile and you go for a ride
You had a bad day
The camera don't lie
You're coming back down and you really don't mind
You had a bad day

(Oooh.. a holiday..)

Sometimes the system goes on the blink
And the whole thing turns out wrong
You might not make it back and you know
That you could be well oh that strong
And I'm not wrong

(yeah...)

So where is the passion when you need it the most
Oh you and I
You kick up the leaves and the magic is lost

Cause you had a bad day
You're taking one down
You sing a sad song just to turn it around
You say you don't know
You tell me don't lie
You work at a smile and you go for a ride
You had a bad day
You've seen what you like
And how does it feel for one more time
You had a bad day
You had a bad day

Ovido - Quiz & Flashcards