Alla inlägg under februari 2009

Av Marie Grinde - 27 februari 2009 18:10

Igår jobbade jag hela dagen utan gnäll o allting o så fick jag höra en positiv sak som en kund sa till mig "Du är väldigt glad o trevlig,hit måste jag komma mer gånger o fika hos dig" Det var kul att höra,tänk om C kunde vara så positiv nån gång oxå.


Idag där emot fick man höra gnäll hela dagen precis på vad jag gjorde vad som rätt o vad som var fel o vad som behövs o inte behövdes. Det kändes som om han stod bakom ryggen på mig exakt hela dagen o hur kul är det att få en utskällning när kunderna hör på. Jag kunde knappt säga något så jag gick tillslut. Om dagen börjar med gnäll precis då man kommer dit o då blir ju hela dagen förstörd sen känns det som.


Brorder Pär kom o hämtade upp mig på jobbet idag,åkte o hämtade ut paket ifrån halens på odensport,sedan gick vi o handlade lite på kvantum o sedan skulle Pär på barnens hus för att köpa present till Nora o sedan blev det "vuxen apoteket" på Lillänge =P o sist men inte minst blev det chesseburgare på donken.


Nu sitter man här helt ensam en fredags kväll för Pär åkte till Hede. Ensam en fredags kväll måste vara det tråkigaste som finns nästan,inget att göra eller nånting. Vad sugen jag blev på glass helt plötsligt,chokladglass *mumsigt*.  Snart blir det att sätta sig i ett varmt skumbad. Ja just det,kläderna jag hämtade ut idag,det var ca 8 plagg tror jag o det var bara 4 st som jag ska ha kvar,resten får jag skicka tillbaks o beställa på nytt..suck..


Imorrn blir det jobb igen,ska bli skönt o vara ledig nästa lördag,det var ett tag sen.








Av Marie Grinde - 24 februari 2009 20:18

Regler: Det här är svårare än du tror! Utmana 5 personer o säg det till dom.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!
Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!
Lycka till! (DETTA BLIR INTE LÄTT)


1. Vad heter du? Marie
2. Ett ord på fyra bokstäver: Mums
3. Flicknamn: Mikaela
4. Pojknamn: Morgan
5. Yrke: Modell
6. Färg: Mörkblå
7. Klädesplagg: Mysbyxor
8. Mat: Makaroner o korv
9. Sak i badrummet: Mascara
10. Plats/stad: Mora

11. En orsak att vara sen: Motorstopp
12. Något man skriker: Mohaa
13. Film: Mumiens återkomst
14. Något man dricker: Mjölk
15. Band: Moraträsk
16. Djur: Mysoxe
17. Gatunamn: Mariagatan i Ystad
18. Bil: Mercedes
19. Sång: My all- Mariah Carey

Jag utmanar

Emma http://digilo.bloggagratis.se/

Syrran http://nazlii.bloggagratis.se/

Madde http://mhaglund.bloggagratis.se/

Camilla http://camillamedc.blogg.se/

Linda http://norrlandsk.blogg.se/

Av Marie Grinde - 24 februari 2009 16:02

Idag är det fettisdagen o jag har fortfarande inte ätit någon semla för dagen,kommer inte bli av heller för jag är lat för att gå fram o handla..hmm. Semlor är inte så gott heller egentligen men man måste ju äta en åtminstonde varje år,vilket jag redan har gjort oxå för ett bra tag sen =P


Vart har mitt armband tagit vägen egentligen som jag fick i studentpresent?

När kommer mitt paket ifrån halens?


Vaknade runt 8 tiden imorse för att ringa ett samtal. Vilken röst jag hade,hördes knappt vad jag sa. Vart försvann min röst inatt egentligen kan man undra? Men nu är den tillbaks igen =)


Börjar längta till påsk nu. Vill till stugan o bara sätta mig på skotern o köra iväg o sätta mig i en snödriva med varm oboy o mackor eller varför inte en cider? ;)


Läste just ett gamalt inlägg på facebook som jag fått för ett tag sen som gjorde mig glad. Tänk om det kunde vara så nu oxå som det var då. Drömmer mig bort..


Jag vill göra om min sida här med färger o så men vet inte hur,förslag någon?





Av Marie Grinde - 23 februari 2009 21:08

Ibland kan man undra om jag är din/eran bankomat vissa dagar? Även extra mamma ibland kanske? Jag kan inte sluta tänka på det Emmelie sa i lördags "Är det din pappa eller svärfar?" *skrattar*


Idag har jag varit ledig,åkte in till stan för att lämna nyckeln till Morgan o där var det tomt med kunder,men efter ett tag kom alla på en gång. Lockade jag dit dom eller? =P hehe.. Iallafall jag var där ca en timme,köpte även pennor som man skriver på cd-skivor med. Sedan gick jag o handlade lite mat så idag blev det hemgjord pizza,men jag skulle skippat köttfärsen för den blev inge god med den på..uscha blä.. Imorrn blir det fiskbullar med potatis o rivna morötter,både snabbt o gott *mums* o till efterrätt kanske det blir en liten semla för det det fettisdagen imorrn =)


Imorrn är jag ledig oxå..undra vad man ska hitta på då?! Ska ta reda på tvätthögen som ligger i soffan iallafall o sen ska jag försöka ut o gå iallafall om vädret tilllåter,känns som om jag behöver det,detvar ju ett tag sen man rörde på sig rejält men det är ju inge kul att gå ensam heller.


Sitter o pratar med Elin nu på msn angående nästa helg då det är skalet,Backyard babies =) Ska försöka dra dit en sväng då hade jag tänkt. Ska försöka få med Morgan o Arild dit oxå, o så kan man övernatta hemma hos pappa i Hede oxå istället för att åka tillbaks till stan,det är ju som sagt närmare till Hede ;)


Jag har även sattit in alla låtar åt Pär på winampen igen för att han gjorde som jag sa,så då försvann dom,så jag hoppas han blir glad imorrn då han ser dom där inne igen,hela 10197 låtar. Det var enklare att sätta in alla låtar nu än det var förrut för då tog det flera timmar för då la jag bara in ett album åt gången o nu la jag in hela mappen på en gång. Så kan det vara när man inte tänker ibland =P


Det känns som om jag svävar på moln o har fjärilar i magen igen. Precis som det var i början på allt nytt,Nykär är en härlig upplevelse o 5 månader har snart gått ;)


Ser fram emot helgen =D


Ta bort den,snälla.




Av Marie Grinde - 22 februari 2009 12:24

I fredags gick jag hem till Morgan o där höll han på att fixa datorn åt svärfar o Anki. Blev klar vid midnatt tror jag klockan visade då dom åkte.


Lördags var det jobb som gällde,jag fick vara på alla ställen,både i cafeét o i restaurangen,som tur var så var det lugnt hela dagen men ibland kunde det hända att det kom små ruscher men det gick bra. Sen fick jag även en utskällning utav chefen för att hon i disken kan bara engelska så då skulle jag säga till henne en kvart innan hon slutade att hon skulle vara klar vid den tiden. Hon skulle göra klart det lilla hon hade kvar så hon blev kvar en halv timme extra o då blev han sur på mig för att hon var kvar så länge. Ja men det tar ju ett tag att fixa alla grejer i disken plus att man ska städa efter sig,fel att säga till en halv timme-timme  innan nästa gång. Var glad att hon är noggrann på det hon gör istället annars blir de tliv på det istället.


Sedan var det bara hem o fixa ordning sig för utgången. Åkte till Morgan innan vi skulle in till stan hos Victor o Emmelie. Jag,Morgan,Jenny o Arild gick på the rock vid 22-tiden medans alla andra kvar,tog en drink/öl där innan vi gick vidare men det slutade med att vi hamnade på mc donalds o sedan hemgång. Nä nästa gång ska alla var lediga ifrån jobbet dagen efter o då blir det en riktig utgångo så kan man hoppas på bättre väder oxå ;)


Idag har jag städat undan alla flaskor o plockat undan disken i maskinen o nu sitter man här o skriver en helt ny blogg för dagen om helgen o allt =)


Jag har tydligen fått en ny pappa/svärfär, hehe.. Bra sagt Emmelie =D


Hur många personer kan man vara? Byter man person till person beror på vem man är med? Jag tror det är rätt många som gör det utan att man tänker på det ibland. Vågar man inte vara sig själv då eller vad?


Vad härligt det skulle vara med en mysig filmkväll en hel kväll med lite smått o gott till ;) Skulle vara härligt med ett varmt skumbad oxå ;)


Nu har jag jobbat 4 lördagar irad o jag tror det det blir 3 till om jag räknade ut rätt.. Segt men pengar blir det iallafall =) Den helgen jag är ledig en helg så kommer jag åka hem till Hede för att hälsa på pappa o alla,det var ett tag sen man var där hemma o hälsade på o busade med bröders barn ;)







Av Marie Grinde - 19 februari 2009 20:31

Ja må hon leva,ja må hon leva..Hurra hurra hurra. Grattis Faster "kakan" på 50 års dagen =D o Grattis Veronica till lillkillen =)


Idag fick jag jobba på min lediga dag men pengar blir det iallafall, Jag får tacka Rebecka för det =) Men dagen var rättt lugn o nästan alla smörgåsar tog slut då dagen var slut. Inte ofta det brukar vara så lite kvar som det var idag =)


Imorrn är jag ledig men måste in på jobbet ändå för att fixa schemat o gå på systemet. Sedan ska jag hem o duscha o snygga till mig innan jag ska till Morgan ;) Blir hos Morgan hela helgen iallafall o utgång på lördag blir det för min del medans vissa andra är duktiga o tar det lugnt hemma ;) Ska även jobba på lördag,hoppas det blir lugnt bara.


Vad är det med mig denna vecka egentligen? Är hur trött o seg som helst,jag vill bara ligga o sova hela dagarna känns det som.


Sitter o kollar på sveriges värsta bilförare nu,herregud är dom så dåliga, till o med jag kan bättre tror jag, jag som inte ens har någon körkort =P




Av Marie Grinde - 17 februari 2009 21:59

Nu har jag beställt lite kläder ifrån halens,kommer redan slutat av denna månad =D Det är bra att det är betalning på 24 månader =) Konstigt nog hittar jag inget då jag går på stan,så jag kände att jag var tvungen att beställa lite ifrån halens,där jag hittar åtminstonde,men självklart var det slutsåld på cardigankoftan jag ville ha som mest. Varför är alla jenas så höga? Måste leta efter jeans snart,börjar bli kris på byxfronten för min del,annars får jag gå med rumpan bar ;)


Imorrn blir det jobb hela dagen 9-18,kanske dags att lägga sig snart så man orkar upp,har typ sovit till 10-11 tiden varje dag nu när jag varit ledig,har varit hur trött som helst nu på mornarna.


Idag har jag skrivit om mitt cv,har även sökt lite mer jobb eller mer o mer, en bara men det blir mer =P Har ju inte så många timmar nu. Har även tagit hand om tvätten,diskat upp en hel diskbänk med full med disk o så har jag gjort mat,pasta med hemgjord räksås blev det idag o jisses vad mättsam den såsen är varje gång,men blir mätt efter bara nån tugga typ =P


Kalla dagar men solen är framme -20 har det varit idag..brr.. Vill ha sommar,sol o värme nu.







Av Marie Grinde - 16 februari 2009 21:43

I lördags jobbade jag fram till 14.30,åkte hem till Morgan för att duscha o fixa till mig lite,sedan kom Linda o Markus o hämta upp oss runt 16-tiden då vi åkte till Fåker till Morgan o Markus morbror o tjejs stuga. Firade alla hjärtans dag där tillsammans med dom. Då vi väl kom fram så fick vi välkomsdrink o förrätten stod på bordet så det vara bara att sätta sig o hugga in o sedan blev det varmrätt o efteråt blev det kaffe. Kvällen var trevlig med trevligt sällskap o spel ända tills jag började må lite illa o var tvungen att bryta alltihop. Men varför lär jag mig aldrig att jag inte ska blanda olika alkoholsorter? Förlåt,det var inte alls meningen att det skulle sluta så som det blev.


Söndagen var bara en slapp dö dag kan man säga,åkte rätt tidigt ifrån stugan,förbi Tandsbyn hos svärmor på en snabb visit. Sedan hem o självdog i soffan/sängen ett tag. Varken Morgan eller jag orkade göra någon mat så det var bara att beställa pizza o kebab.


Idag har Pär o jag varit på willys o handlat hem lite mat med tanke på att min löning kom idag o vad gör man om man inte har någon mat hemma. Är willys lika billigt som förr? På ett sätt tycker jag att det är nästan samma priser som där som i en vanlig ica/konsum affär men jag kan ju ha fel. =P Handlade även grejer till chili con carne som jag gjorde till Morgan o Lukas idag.


Både igår kväll o idag har jag haft ont i ryggen/nacken men nu börjar det släppa. Tror jag låg på ett konstigt sätt då jag vilade mig igår,för det var efter det jag började känna av smärtan.


Som vanligt fattar jag ingenting då det gäller brev ifrån försäkringskassan,mamma fattade inte heller nånting så imorrn ska jag in o prata med dom. Är det så svårt att skriva så man förstår egentligen?! Hatar allt krångel med alla papper att göra.


Vad fort år 2009 har gått egentligen,det är snart mars o snart är det sommar o sol. Tiden bara rinner i väg nu mera.


Jag blir glad utav att se dig, jag blir glad utav att hitta på saker med dig, jag blir glad utav att se dig glad, jag blir helt varm i kroppen utav din närhet,dina kyssar o dina kramar. Saknar dig o du finns i mina tankar <3








Ovido - Quiz & Flashcards