Alla inlägg under oktober 2007

Av Marie Grinde - 29 oktober 2007 14:17

Snart är det jul så här kommer min önskelista =P


  • Mobiltelfon (sån där platt nokia eller sony ericson) =P
  • Dator
  • Pengar
  • Presentkort till piercing i naveln,tungan o överläppen.
  • Cd-spelare
  • Soffa (hörn eller tvåa o trea)
  • Smörgåsgrill
  • Kastruller
  • Presentkort till körskolan
  • Köksbord med stolar
  • Tv
  • Mattor
  • Gardiner + svarta gardinstänger
  • Smycken
  • Smink

Det var nog allt tror jag,mest dyra saker =P men mobiltelefon önskar jag mest =P


Av Marie Grinde - 29 oktober 2007 14:04

Över tre veckor har gått o jag tänker fortfarande på dig,men du verkar ju inte fatta det,jag tror nog att du tänker på mig oxå rätt ofta för det är ju svårt att glömma en i första taget efter så lång tid.


Du blir sur om jag hör av mig ofta så jag ska sluta o höra av mig helt o hållet o kolla om du kan göra det,men det kommer du inte göra. Du verkar ju inte ens vilja hålla kontakten med mig,du har knappt tid o prata med mig eller nånting. Du förstår inte att jag fick tårar då du sa det till mig. Du förstår inte att jag saknar dig o vill hålla kontakten med dig. Du förstår ingenting.

Jag känner mig inte älskad utav dig något mer,du sårar mig fortfarande fast jag bor här uppe. Hur kan/kunde du göra så här mot mig?


Ihelgen har jag jobbat för fullt,om jag inte jobbar på centrum då jobbar jag på kondis o tvärtom,när är jag ledig egentligen?


Varför finns det inget att göra här om kvällarna o helgerna? Ingen krog att gå på eller nånting,det är det jag saknar med Halmstad.


Man skulle haft badkar,det känner man om kvällarna då man kommer hem,stel i nacken o axlarna o överallt,helt slut i kroppen. Ett varmt bad med mycket skum skulle sitta fint nu.


Fortfarande förskyld,för någon dag sen hostade jag så jag spydde,det var nära inatt oxå. Vad är det för fel på mig?


Nu till helgen är det halloween fest hos Micke o Maria,ska bli skoj =)







Av Marie Grinde - 24 oktober 2007 14:51

Ihelgen har jag varit hemma i Hede o inte gjort nånting,varit sjuk kan man säga,man kan även säga att jag har varit sjuk i en vecka nu, första dagarna mådde jag illa o hade feber o magen mådde inge bra,sen fick jag ont i halsen så jag blev hes o nu hostar jag o snorar hela tiden istället. Från det ena till det andra hela tiden,så är det jämt.


Jag har 2 jobb =) På kondis o på centrum kiosken,han på centrum vill ha mig på heltid.  Så nu kommer jag jobba dubbelt om dagarna,aldrig lugn o ro...usch..när ska jag ha tid o vila egentligen o när ska jag ha tid o sitta här?  Hmm... Men det är ju bra med jobb,extra pengar o pengar behöver ju jag =)


Vad betyder drömmar egentligen? Jag har drömt om dig flera nätter nu,i vissa drömmar är det vi o i andra drömmar är det du o någon annan. Vad betyder detta?


Om 2 månader är det jul o jag önskar mig en ny mobiltelefon först o främst =)


Då vi pratar med varandra känns allt bra men då vi inte pratar med varandra känner mig deppig på något sätt. Varför är det så? Det känns bra då jag pratar med någon över huvudtaget.


Saknar din lasange,saknar din snitzel,saknar din potatismos o så saknar jag Rakis sallad =P


Det är så tråkigt att laga mat ensam,tråkigt att äta ensam över huvudtaget.


Nu har jag fått lite planer men om jag håller dom vet jag inte.. Efter jul funder jag på att dra till Norge o jobba några månader så jag säger upp lägenheten här i Sveg,sedan efter Norge ska jag ta intesivkurs i körkort o sedan ska jag flytta till en stad o börja jobba o allt =)





Av Marie Grinde - 20 oktober 2007 19:06

Inatt så snöade det lite grann men sen helt plötslig så började det regna så nu är all snö borta ännu en gång o det är grått o trist ute o mörka dagar/kvällar.

Idag är det 1 år sen vi tog bort Rex. Saknar dig,hoppas du har det bra där du är nu.

Jag känner mig sårdad på något sätt,inom mig eller vad jag ska säga,jag vet inte vad det är eller vart det kommer ifrån,jag känner mig bara sårad o nere o allt. Ensam helt enkelt.

Jag är redan trött på singellivet,trött på att vara ensam o inte göra någonting,ingen att mysa med eller kramas med eller nånting. När hittar jag den rätta egentligen o var? Inte här iallafall,jag hoppas att du finn sdär ute någonstans.

Saknar någon.Saknar dig.


Fullt med tankar i huvudet som bara går runt runt o runt,dom kommer inget vart.

Om jag känner dig rätt så håller inte du det du lovat om jag nu ångrar mig...=(

Det är svårt att lita på dig när du säger en sak men gör en annan sak hela tiden.


Snart är det jul o nyår,vart ska man vara då o vad kommer att hända egentligen? Tråkigt att vara ensam en nyårskväll oxå medans alla andra har någon att fira med.


Vad mina inlägg låter deprimerande hela tiden.

Av Marie Grinde - 19 oktober 2007 21:42

Det är fredagkväll o här sitter jag o har tråkigt,någon som håller mig sällskap?


Nu har 2 veckor gått o jag tänker fortfarande på dig varje dag o jag tror nog att du tänker mig oxå fortfarande men du vågar inte erkänna det riktigt..Jag tror vi har pratat med varandra varje dag iallafall än så länge.

Nu har jag beställt halloween kläder,beställde 2 st så får vi se sen vad som passar bäst så det är ju bara att skicka tillbaks den ena annars :P

Nu är jag hemma i Hede o det är alltid lika långtråkigt här..eller vad jag nu ska säga..lika som i sveg...finns inget att göra..tråkigt.

Ibland funderar jag på varför flyttade jag tillbaks för där det inte händer något o det finns knappt något uteställe att gå till,varför flyttade jag inte bara till något eget i Halmstad?! Hmm...
Vill fortfarande bort,jag känner mig inte riktigt nöjd ännu.

Du gör dig inte av med Festis såfall får du komma upp hit med henne,du ger inte bort henne eller vad du nu hade tänkt dig,antingen behåller du henne eller så kommer du upp med henne till mig!!!

Dom senaste dagarna har jag inte mått så bra..mått illa,feber,ont över allt o magen krånglar hela tiden o nu har jag ont i halsen.

Av Marie Grinde - 15 oktober 2007 18:06

Vad ni är dålig på att lämna komentarer säger jag till er alla =P Man vill ju ha något att läsa ju men här finns inga komentarer =(


Idag har jag jobbat mellan 11.30-17.00 på kondis,det gick bra med allt tillomed den nya kassan =) Nygamal är jag eller vad säger man?! =P Vad tråkigt det var idag att komma hem till en tom lägenhet,ingen att prata med eller nånting o ingen mat färdig..suck...ska nog gå o beställa lite mat snart tror jag,magen börjar ropa efter mat,men vad hamburgare eller kycklingsallad?

Ska jobba imorrn igen,men då blir det mest städning,börjar 17.00 då o slutar..hmm I don´t know...


Funderar på att dra till Norge o jobba efter jul-nyår men om det blir av vet jag inte,det är ju bara lite funderingar jag har..hmm..Vill du följa med?

Igår tänkte jag även på att jag ska söka jobb till något större ställe typ Mora,Östersund eller så,men kommer jag trivas där ensam o så? Hmm..Om jag ska vara ärlig så längtar jag tillbaks till Halmstad lite grann,till busfabriken o vännerna o allt. Saknar er.


Trivs jag med mig själv? Ibland men nu..nja

Trivs jag med mitt liv? Nopp

Trivdes jag i Halmstad? Ja,förutom alla bråken vi hade

Trivdes jag i Östersund? Ja

Trivs jag i Sveg/Trivdes i Sveg? Ja men ändå inte

Vad kommer hända utav mitt liv egentligen? Allt känns som meningslöst nu



Av Marie Grinde - 14 oktober 2007 14:54

Fredagskväll var man med Linda o drack lite vin o kollade på idol o sedan gick vi på knuten för hon blev sugen på en sallad =P Sen gick jag till Micke o Maria för Linda skulle hem.


Lördagen var hur tråkig som helst,satt bara hemma framför soffan o mådde piss,kände mig ledsen,olycklig o ensam,jag hade bara en massa tankar i huvudet som gick runt,runt o fick aldrig något slut. Igår var nog värsta dagen sen jag flyttade upp till Sveg,saknade dig så otroligt mycket o tårarna kom så fort jag tänkte på dig. Ville bara kramas o prata med dig. Kan man sakna någon så här mycket fast det är slut o allt du gjort mot mig? Varför är det så? Känns inte som om det är slut mellan oss riktigt.


Tänk alla stunder vi haft ihop,både goda o onda. Rummet på k11 med våra mysiga kvällar med middag,levande ljus,vin o film/tv,vår första kyss o allt men nu är allt borta. Jag kommer alltid att minnas våra stunder ihop. Jag vill inte mista dig. Då jag ringer dig så verkar du inte dig själv,utan du verkar undvika något för mig,men vad? Om du inte vill hålla kontakten med mig eller du inte vill se mig något mer så kan du väl säga det rakt ut istället.


Mina nyårsplaner är förstörda,så vad ska man göra nu?! Jag som hade planerat så bra men allt är borta.


Var det verkligen så här tråkigt då man hade i Sveg innan man flyttade?! Längtar tillbaks till Halmstad vännerna,busfabriken,festerna-allt. Där man kan göra saker o ting men här gör man inget. Känns som om jag gjorde mer där om helgerna. Har nog inte vänt mig ännu men ändå,jag trodde det skulle bli bättre här.


Trivs jag med mig själv? Ibland men nu..nja

Trivs jag med mitt liv? Nopp

Trivdes jag i Halmstad? Ja,förutom alla bråken vi hade

Trivdes jag i Östersund? Ja

Trivs jag i Sveg/Trivdes i Sveg? Ja men ändå inte

Vad kommer hända utav mitt liv egentligen? Allt känns som meningslöst nu.


Vad ska man göra då man mår som dåligast? Ihelgen har jag ätit väldigt lite,bara för tankarna jag har i huvudet. Pirog-fredags,gröt-lördags,idag har jag bara ätit några tuggor pannkaka. Vätska går bra att får i sig.


Varför? Någon som har svar på allt detta?


Det är så mycket jag vill säga,både onda o goda ord men jag får inte fram allt...suck


Ensam,Olycklig,Saknad/Saknar,Ledsen,Tråkigt


Imorrn ska jag börja jobba på kondis,då blir det nog bättre men tankarna kommer ändå flyga förbi ibland.


Behöver en ny mobil,nu håller min på att strejka helt o hållet =(


Av Marie Grinde - 11 oktober 2007 14:04

Snart har det gått en vecka sen jag flyttade o jag börjar vänja mig eller vad säger man? =P hmm...


Jag ser det snöar,jag ser det snöar,det var väl roligt hurra...


Inatt då jag o min bror sov så höll jag på att att få hjärtatack kändes det som...Något ramlade ner...O det  första jag tänkte "jävla kattjävel" men jag har ju ingen katt...o Pär frågade mig vad det var o så jag hann ju inte tänka eller nånting så jag sa "ähh det var dammsugaren" men det var det ju inte så pär bad mig att gå upp o kolla men jag hittade inget. Men sen såg jag i badrummet att badrumshyllan låg på golvet. Shit asså...där höll jag verkligen på mig att skita på mig om jag ska vara ärlig...shit asså...Om jag hade varit ensam så hade jag nog inte vågat gått upp o kolla vad det var för något..men men...


Är på bibblan nu o lånar data,måste ju göra det när man inte har någon hemma,men varför funkar inte lunar här för? Eller msn? Jävla skit..



Ovido - Quiz & Flashcards