Alla inlägg under juni 2007

Av Marie Grinde - 27 juni 2007 15:22

Tänk vad konstiga drömmar man har egentligen,endel drömmar vill man att ska gå i uppfyllelse o andra inte. Vad betyder drömmarna egentligen? Det är sällan mardrömmar jag har utan det är bara knäppa drömmar jag har..hmm..


Inatt tex drömde jag att jag fick barn men jag var inte gravid o sen var det en kompis till mig som oxå var gravid o hon förlöste henne på mitt matbord o det var jag som var "barnmorska" då.


En en annan dröm jag hade inatt det var typ någon som ville döda mig...han sprang o sprang efter mig o jag gömde mig på en toa o han efter mig..han hittade mig o började spotta o allt...sen vakande jag upp.


Många drömmar jag haft tidigare så handlar det om Aron o mig o någon annan brud eller kille så då är någon utav oss otrogen. O dom drömmarna är inte direkt roliga om jag säger så.




Av Marie Grinde - 26 juni 2007 19:53

Gud vad mina fötter värker nu o svanken,har stått upp hela dagen o rört på mig,ingen vila eller mat föränn 18.45 från 11.15 Har nämligen jobbat hela dagen,fullt ös hela dagen o jag stod i kassan o i grillen. Tappade bort mig lite då o då men det gick bra. Ska jobba på fredag-tisdag igen.


Igår åkte Linda o Johan hem till sina kissemissar o imorrn kommer Peter,Madde o Tindra som ska vara här till fredagmorgon.


Inatt var det  skitväder här..blixtrar o dunder o regn o idag har det varit grått hela dagen men hoppas på bättre väder imorrn.


Bilder från http://halmstadvip.se då vi var på b&b i midsommar.. 

Av Marie Grinde - 24 juni 2007 13:27

Nu är midsommaren över,inge mer fylla på ett bra tag känns det som.


Igår var vi o spelade minigolf o det gick inge bra för min del iallafall,bakis kallas det =P

Sedan åkte vi hem o grillade o fixade oss för ännu en utgång på b&b. Lika mycket folk som midsommarafton var det,några var mindre onyktra o några var mer onyktra =P Fyllemat på mc donalds för min i Lindas del,alltid lika gott ovansett om man är onykter eller inte =P


Det har hänt en hel del olyckor under midsommar i Sverige,dödsolyckor,karusellolyckor o allt..det är typiskt midsommar.


Idag blir det en lugn dag framför tv,ont i halsen,trött o seg.


Grön-gul tunga fick jag efter en cider. Gör jag hole in one?

Av Marie Grinde - 23 juni 2007 12:41

Idag är det midsommardagen o nu sitter man här trött o ont i i halsen efter igår =P


Vi fyllde badkaret med kallvatten o sedan la vi i alla cidrarna o ölen *gott det såg ut* Linda o jag började fixa oss,sedan runt 17-tiden åkte vi ner på OK/Q8 för att möta upp Stig. Det var en liten överraskning för Aron,han visste inegnting o annade ingenting o visst blev han överraskad. Först blev han typ stum o sen efter någon sekund började han skrika "ahh du är här,du skulle ju jobba!" Så det var kul =) Sedan började vi grilla o festa *gott*


På kvällen gick vi ut på b&b (biljard&bowling) där det var proppfullt med folk,vi satte oss med ett ledigt bord..efter någon timme började dom som satt bredvid oss kasta glas efter varje gång dom drack upp,så det kom glasbitar över till oss o då sa någon annan "snubbe" vid vårat bord till dom o då blev det slagsmål. Vakterna kom o slängde ut dom =P Vi klarade oss men inte våran sprit o glasen =( så de tvar bara att gå o beställa nytt o min tröja blev lite blöt av all sprit.


Varför ska man köra bil när man är onykter? En omkom imorse här i halmstad för det o sedan har många kört ner i diktet för att vara påverkad. Misshandel o allt.. Varför gör folk sånt? Varför dricka om man ska bråka hela tiden o allt..


Idag ska vi grilla igen o möjligtvis gå ut ikväll igen.. Det är fortfarande öl o cider kvar i badkaret =P


Fick mitt paket för någon dag sen o min bikini passade inte..så det var bara att beställa en ny o skicka tillbaks den =(


Nu ska jag gå o käka lite frukost-lunch =P


Av Marie Grinde - 19 juni 2007 18:46

Grattis till min älskling på 22års-dagen.


Idag har vi varit på stan hela dagen,gått runt o kollar i affärer o sedan åkte vi o tog en sallad/pizza.Tänkte ta en kinabuffe,men dom servade inte buffe vid den tiden då vi var dit så det blir imorrn istället =)


Handlat lite "dricka" till midsommar o en ölburk gick sönder precis utanför våran dörr så nu luktar det öl hos oss =P


Igår var vi o badade o sedan spelade vi minigolf o jag förlorade =( Bättre lycka nästa gång. Sedan var vi på en spelhall o spelade lite o sedan blev det en bananasplit *mums*


Strålande sol o härligt väder. Hoppas på detta väder i midsommar också.


Sitter o lyssnar på Danny nu,han är faktikst mycket bättre nu än när han var med i idol. Har laddat hem många album idag,till midsommar o allt,men absolute summer hits 2007 finns inte ännu.


Nästa vecka kommer Peter,Madde o faster gotroll hit o hälsar på o ska sova här en natt. Var ett tag sen man träffade dom.


Nu ska jag ta mig ett glas vin,Black tower.




Av Marie Grinde - 16 juni 2007 18:48

Vad gör man då man har tråkigt..jo knäpper lite kort med camen =P

 

Av Marie Grinde - 15 juni 2007 20:48

Idag har man jobbat från 11-18.15..Lite trött o så nu..Ovanligt glad..kan bero på att jag är lite övertrött :P Jobbet gick bra.. lite stressigt,det var bara jag o en till som jobbade idag o jag fick stå i kassan typ hela tiden..hmm..kalas är roligare än grillning/kassan.


Ikväll blir det utgång för oss fyra.. hoppas man inte jobbar imorrn bara,hon kommer höra av sig. Jag får lön för en dag,då jag "prov" jobbade,bra betalt kan jag säga för 3 timmar :P


Längtar till midsommar




Av Marie Grinde - 14 juni 2007 21:46

Nu har Linda o Johan kommit hit. Just nu sitter vi o dricker vin o vänta på att Aron ska komma hem med pizza *mums* :)

Vi har varit ut på stan o kollat läge o visat dom runt lite o sedan var Aron tvungen att jobba 2 timmar så då var det jag som gudie sen =P Då åkte vi på brottet "bassängen" o till östra stranden.


Imorrn börjar jag jobba på "riktigt",ska bli skoj,har en känsla av att det kommer att vara lite stressigt med tanke på att det är skolavslutning o allt men det går säkert bra. Börjar 11 o slutar..hmm..det vet jag inte =P


Hmm..i Härjedalen är det inge vackert väder nu iallafall..snö..o det är juni..tråkigt. O här är det blåsigt o lite kallt men hoppas på bättre väder till midsommar o allt. 

Ovido - Quiz & Flashcards