Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

Året som gått

Av Marie Grinde - 1 januari 2011 21:29

Under januarimånad hände inte så mycket,jag blev ett år äldre så då blev det fest hela helgen plus att jag jobbade så sömnen blev kanske fem timmar sammanlagt.

Efter mycket om och men lyckades jag tillslut,först uppkörningen och sedan skrivning efter många kuggande,men den 23mars stod det GODKÄND! Vilken lycka,trodde först knappt mina ögon och sen när vägverketssnubben sa grattis då var det alltså sant :) Men nu är det bara bilen som saknas.

Svegs ishall brann ner till grunden och det syndes flera kilometer bort,men nu försöker dom få tag på pengar så dom kan bygga en ny. Det enda som gick att rädda var ismaskinen.

Under sommarens gång blev det en hel del jobb och festande för min del. Björnfestens förfestsbravader höll tills på tystavägen och allt slutade med att man tillslut stod på bord och stolar. Björnfestens uppträdanden var Timotej,Magnus Carlsson och Easy kit.
Härdalsyrans uppträdande blev Ola där man skrek "sjöng" o dansade sig hes och det blev även någon karuselltur under kvällens gång.
Under Idreyran fick man vara chafför i en caddilac och övernattning i tält,fick slåss med mygg hela kvällen och den som skulle hålla sig nykter under kvällen för att köra hem dagen efter blev mest på lyset.
Hedebyfestvecka blev en nykter helg för mig,första kvällen blev man chafför åt pappsen och sen andra kvällen efter pickniken pekade näsan tillbaks till Sveg.

Under en vecka i juli blev det en tripp till Halmstad. Under samma veva var det lika bra att passa på att shoppa loss på ullared och åka en massa karuseller på Liseberg tills man blev helt snurrig. Då jag och syrran åkte till Tylösand så virrade vi bort oss totalt,men det får man göra nån gång då man inte känner till alla vägar. Alla vägar bär inte till Rom.

Jag träffade en helt underbar person som jag fick väldigt starka känslor för och det var länge sedan jag kände så här starkt för någon efter så kort tid och jag trodde han hade detsamma för mig men nu idag sitter jag här helt ensam o drömmer tillbaks på allt som varit men men livet går vidare. Kärleken är svår.

The studio i Malmö (modell för en dag), det är något jag kan tänka mig göra en gång till,bra julklappspressenter. På vägen hem ifrån Halmstad fick man nästan panik,4timmar föresnad tågresa pga alla signal och växlar som inte ville funka som det skulle. Var tvungen att åka till Sthlm för att byta tåg och dit skulle jag inte egentligen.

Parasiten kom till Östersund och över 10 000 blev drabbad av den,det sägs även att den har kommit hit till Sveg oxå,men än så länge har jag inte sett till den som tur är. Men magsjukan har vandrat lite hit och dit genom släkten/familjen så snart har alla legat däckad.

Julen tillbringades i Nysätern hos pappa och Malin,där var även Linda och Pär bland alla tomtar och troll. Första julen utan mamma och Peter men det blir väl så nu när mamma och pappa inte lever ihop längre och Peter har en ny familj. Även nyår tillbringades där fast med Peter,Madde,Linda,Johan,Tindra och Isabelle. Trerätters stod på menyn denna kväll och även en nykter nyårsafton.

Nu är det nytt år med nya utmaningar och vad kommer hända då? Det återstår att se.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Grinde - 4 augusti 2011 10:50

Det var länge sen jag skrev nu och ärligt talat så har jag inge lust att blogga längre.. men jag ska väl skriva några rader nu när jag ändå är igång.   Den 14-16 oktober tar Linda och jag bussen ner till huvudstaden där vi kommer tillbringa två n...

Av Marie Grinde - 13 april 2011 13:43


Våren är kommen,snöhögarna blir mindre och mindre,vägen är bar,mc knuttarna börjar komma fram,fåglarna sjunger sin visa,solen tittar fram och graderna stiger.   Det var ett tag sen jag skrev här nu,men det har inte hänt så mycket i mitt liv dom s...

Av Marie Grinde - 8 mars 2011 22:54

Efter två månader har dom äntligen rivit centrumkiosken.   Varje dag sen den 12 december,eller minns jag fel? :)   Ihelgen har jag varit nere i Boxholm hos den jag gillar mest,helgen har varit helt underbar men den har gått för fort,hoppas da...

Av Marie Grinde - 22 februari 2011 23:13


Bloggar fast jag inte har något vettigt att blogga om denna gång.   Datorn är inte riktigt frisk nu,den lever sin egen lilla värld ibland,hur seg som helst och sen stängs den av efter en blå skärm med en massa text på som jag fattar nada utav. Hj...

Av Marie Grinde - 3 februari 2011 22:14


Snart är det alla hjärtans dag och då får många höra tre ord som är magiska, "Jag älskar dig", och dom orden kan du även visa genom kommunikation, ditt kroppsspråk och genom dina handlingar. Ibland behöver du bara ge en kram eller beröra din älskade ...

Ovido - Quiz & Flashcards