Alla inlägg under februari 2010

Av Marie Grinde - 28 februari 2010 21:10

Jobbat hela helgen o fullt ös medvetslös.. TRÖTT-TRÖTTARE-TRÖTTAST.

Just nu önskar man att man hade ett badkar hemma. Tänk att få lägga sig i ett varmt bad med massa skum o bara koppla av efter en stressad dag på jobbet,härligt.



Curlingdamerna tog guld medans curlingherrarna åkte ut. Men mycket bra jobbat ändå till er alla.



Idag kom fasters charmtrollar på besök tillsammans med Peter,mamma o Johan. Dom kom på kondis först o fikade o sedan åkte dom hem till mig o satte upp tre av fyra hyllor eller ska man säga två o en halv hylla? Två hyllor sitter uppe helt,den tredje sitter fast på halva sidan medans fjärde hyllan inte alls ville sitta på väggen,så det får dom fixa någon annan dag istället. Tack för hjälpen iallafall :) Men vart är min byrå?

Isabelle ville inte vara kvar på jobbet tillsammans med mig o diska,men hon ville ändå vara bakom disken o titta. Lika dant på knuten där vi åt mat så sprang hon bakom disken där oxå o gömde sig bakom Hassan =P

Vilken tur att man är liten så man fick klämma sig in mellan två barnstolar där Tindra o Isabelle satt i baksättet,ännu krånligare var det då dom skulle släppa av mig här hemma,då jag fick hoppa över Tindra,men det gick bra ändå,ut kom jag :)



Det är redan mars-månad imorrn,jisses vad det går fort,det var ju inge länge sen jag fyllde år tycker jag o det är ändå 2 månader snart. Vart tar tiden vägen o snön den bara öser ner som vanligt o dom är dålig på att ploga oxå dessutom! Stora feta snöhögar lite här o där, bla utanför jobbet.


Tänker på dig,hoppas allt går bra imorrn,krya på dig o Grattis på din dag.





Av Marie Grinde - 28 februari 2010 20:46

http://www.youtube.com/watch?v=EDKg6YKubcc

 

[Flo Rida]
(Bad Boys, Bad Boys)
Alexandra Girl I know what you like
(Bad Boys, Bad Boys)
Oh, oh (Bad Boys, Bad Boys)
Hey, yeah (Bad Boys, Bad Boys)

 

[Alexandra]
Some people call them players
But I’m far from terrified
Cos somehow I’m drawn to danger
And have been all of my life
It feels my heart’s divided
Half way ‘tween wrong and right
I know I’m playing with fire
But I don’t know why

 

Yeah the bad boys are always catching my eye
(Ooh Way, Ooh Wah)
I said the bad boys are always spinning my mind
(Ooh Way, Ooh Wah)
Even though I know they’re no good for me
It’s the risk I take for the chemistry
With the bad boys always catching my eye
(Ooh Way, Ooh Way, Ooh Wah)
Oooooh, bad boys

 

Some think it’s complicated
But they’re straight up fun for me
I don’t need no explanation
It’s nothing more than what you see here
My heart still feels divided
Halfway ‘tween wrong and right
I know I’m playing with fire
But I don’t know why

 

Yeah the Bad Boys are always catching my eye
(Ooh Way, Ooh Wah)
I said the bad boys are always spinning my mind
(Ooh Way, Ooh Wah)
Even though I know they’re no good for me
It’s the risk I take for the chemistry
With the bad boys always catching my eye
(Ooh Way, Ooh Way, Ooh Wah)

 

[Flo Rida]
I know you want me shawty cos I’m a (bad boy)
Hey s-shawty can’t help it she so so addicted to them rougher fellas
With even the alphabet she only sings the crooked letters
Let mamma take all the risks
For that chemistry she like them tougher than leather
By any means necessary, girl
She likes them ruthless, that’s my world
It’s not the news it’s what I heard
To get them more the merrier
It’s not a big surprise
I know them bad boys catch your eyes
Look at her walk when I go in disguise
You’ll have them shawty don’t worry you fly

 

[Alexandra]
Yeah the Bad Boys are always catching my eye
(Ooh Way, Ooh Wah)
I said the bad boys are always spinning my mind
(Ooh Way, Ooh Wah)
Even though I know they’re no good for me
It’s the risk I take for the chemistry
With the bad boys always catching my eye
(Ooh Way, Ooh Wah)
Yeah the Bad Boys are always spinning my mind
(Ooh Way, Ooh Wah)

I said the Bad Boys are always catching my eye
(Ooh Way, Ooh Way, Ooh Wah)
Bad boys, bad boys

Av Marie Grinde - 26 februari 2010 17:00

Fortfarande sjuk o jag börjar likna syrran o bror med allt papper här o där. Hjälp,jag har blivit en snorunge som dom nu. ;)


Imorrn ska man göra ett försök att jobba o nu börjar alla stockholmare att komma o då är det mycket att göra,latte hit o dit o dom lämnar kvar disk vid borden fast vi har brickställ. PärAnton ringde nyss o sa att jag kunde byta tid med den andra som jobbar, så jag får lite sovmorgon iallafall :)


Snön den bara öser nu,men tack o lov att det inte är så kallt nu som det har varit i veckan.


Ikväll kommer mamma o Johan hit,ska hjälpa mig o sätta upp hyllorna som står o dammar för fullt i förrådet. Men jag hoppas det blir bra då dom väl sitter på väggen.


Filmen har inte kommit än :( Hoppas den kommer på måndag såfall,eller tisdag helst =P


Fredagsmys med grönsaker o dipp tillsammans med en kopp te till hands men det är något som saknas..

Av Marie Grinde - 25 februari 2010 13:35

Kallast i landet hade vi i måndags o det kändes kan jag säga,-36 grader..brr. När kommer den efterlängtade värmen? Vill ha vår,sommar o sol nu.


Jag har gått upp i vikt sen jag började på kondis o med..

..Mitt nya liv går väl ganska bra-sådär eller vad jag nu ska säga men jag kan säga att jag är väldigt sötsugen vissa gången men igår var jag på ica så då blev det lite nyttigare saker där,blomkål,morötter o gurka bla :)


Vart är mitt pannband?


Har verklingen inte tid att vara sjuk igen,näsan rinner,ögonen är blanka o röda,halsen gör ont o huvudet väger ton. Det var inge länge sen jag var sjuk,men tack o lov att jag är ledig,men får hoppas på att jag mår bättre imorrn då jag ska jobba igen,annars får jag ringa o sjukanmäla mig..igen. Suck. Dom som har tagit sprutan för svininfluensan är sjukare ofta nu,iallafall jag o jag känner nån till som är det,men så borde det inte vara tycker jag utan tvärtom. Sist jag mådde såhär så var det början av februari månad.


Idag blir det mest plugg för min del o till middag blir det stuvade makaroner o korv eller köttbullar =P Igår var jag oxå ledig så då blev det lite plugg där oxå o även tvättning stod på schemat.


Igår var det 100-dagar kvar till studenen o det hördes kan jag säga,party all night long hos grannen verkade det som.


Vem är du egentligen?


Av Marie Grinde - 20 februari 2010 22:44

14.20 tog jag bussen till Hede så Nu är man hemma i Hede igen o hälsar på. Sitter just nu i brors gästrum under täcket o ska snart göra natt. Alla andra sover sött redan.

Sen blev det middag,något nytt kycklingrecept men gott var det :) Sedan åkte Madde o Sofia ner o träna så då blev det lite godis o barnprogram tillsammans med Tindra medans Isabelle sov sött redan i sin säng.

Vi skippade melodifestivalen o dessutom var det var mycket bättre förr så istället blev det Wallander-Dödsängeln tillsammans med lite dipp,chips o grönsaker.


Undra om man ska ringa pappa imorrn o säga att han ska komma ner ifrån Nysätern :)


Funderar på att åka tillbaks till Sveg imorrn kväll istället för på måndagmorgon,så jag får lite sovmorgon iallafall,hinner väl ändå inte göra så mycket däremellan tiderna. Men vi får se,känns som om jag behöver lite sovmrogon iallafall.


Nu är mitt vitrinskåp på plats o glasen likaså :) Tack Jonas o Jesper för bärhjälp o tack mamma för monteringshjälpen fast det blev extra lång tid för oss att sätta ihop det =P men alla kan göra fel ibland...


Igår blev det vinkväll hos Linda medans grabbarna hade hockeykväll i rummet bredvid o sen blev det svegskrogen som stod på listan. 


Jag förstår mig inte på folk ibland,hur tänker dom egentligen?




Av Marie Grinde - 17 februari 2010 20:11

I måndags var det fullt upp,jobb mellan 6-11,promenad i det fina vädret med musik i öronen,hem o hoppa in i duschen,vattna blommorna,lagade mat,tvättade o läste ca 80 sidor i körkortsboken o sen var man helt slut men man sov bra den natten :)


Fettisdagen o semlor på löpande band var det igår. Dom hade bakat över tusen bullar o sen var det winersemlor oxå (winerbröd). Så nu är man less på att se semlor.


Nu har man jobbat över en vecka men är ledig ihelgen,funderar på att åka till Hede då men jag vet inte,får se. Om jag är där så kommer jag inte plugga så mycket men man kan ju hoppas på att jag får köra istället ;) Hoppas på strålande sol iallafall.


Igår kollade jag på curling,en f.d klasskompis är med där o spelar. Bra jobbat killar! 6-4 :) o fortsättningen följer ikväll..


Man blir mer o mer nervösare för varje dag som går o man är alltid lika nervös då man ska ut med Olav o rasta bilen.


När ska det sluta snöa?


Av Marie Grinde - 14 februari 2010 17:13

Vad är det med mig nu för tiden? Jag känner mig hur trött som helst,trött o seg på morgonen o jag vill bara ligga kvar då klockan ringer men måste upp. Jag sover helst hela dagen om jag fick men jag ställer ändå klockan då jag är ledig för jag vill inte sova bort hela dagen o jag vet att jag kan det göra det.


Jag har nog kommit in i det stadiet där jag inte är så hungrig nu för tiden,både igår o idag har jag bara ätit smörgåsar utan inge riktig mat. Hmm..


I fredags blev det åter igen ett vinglas i handen tillsammans med bästa Linda :) Vilken tur att du finns,vad skulle jag annars göra?

Igår lördag var det jobb o sedan blev det dum o dummare på tv tillsammans med blåbärspaj o en ramlösa i handen.


Alla hjärtans dag idag o här sitter man ensam o är sugen på en riktig fin middag med vin o levande ljus. (drömmer mig bort o längtar tills den dagen kommer) eller varför inte bara en en fika med den man gillar. Men själv har jag bara ätit smörgåsar till middag o tog en fika på jobbet tillsammans med Elin.


Idag på jobbet var det rätt mycket,folk hela tiden o alla tårtor,bakelser o semlor var slut till 15-tiden. Men det är så det ska vara :)


Jag måste börja sluta med allt onyttigt o börja mitt nya liv med lite promenader om kvällarna o börja köpa frukt istället för godis då jag är sugen på något söttt. Men det är inte alltid det går bra.


Imorrn blir det jobb mellan 6-11 o då är jag inne i sjätte dagen,men jag är glad att jag får jobba så jag ska inte klaga :)


Mamma,när får jag min kaffeperkilator o mitt vitrinskåp. O när ska hyllorna få komma upp på väggen egentligen?


Lasse är borta :(


Ha en fortsatt trevlig alla hjärtans dag!


Av Marie Grinde - 11 februari 2010 19:24

Inatt blev man helt skräckslagen av drömmen som jag hade. Bara för att jag hatar killen som är med i filmen The grudge så var det han som dök upp i min dröm tillsammans med en yxmördare som samtidigt var en våldtäcktsman. Alla som är knallvit i ansiktet o svart runt ögonen o svart klädsel gillar jag inte i filmer!

Jag pratade med mamma i telefon o hon hade hört på radio att det gick omkring en yxmördare vid alla lägenheter så man skulle låsa dörrarna. När jag precist hade låst min dörr så var han där utanför men han gick vidare för min dörr var låst. Sedan skulle jag kolla om balkongsdörren var låst o då såg jag den där killen kom emot mig så då gick jag o gömde mig under kojan jag hade gjort av ett bord o täcke.

Hur kan man drömma något sånt här egentligen? Jag vågade knappt öppna ögonen sen då jag vakande o så fort jag vaknade så tänkte jag på detta men jag vände på mig o drömde en ny dröm som tur var,en lite mer kärleksfull dröm :) Mardröm o kärleksdröm samma natt,men jag skippar mardrömmen helst.


Fullt ös var det på jobbet idag,jag började 12.15 o vid 15.30 tiden kunde jag börja ta det lugnt o ta en kopp kaffe. Vilken tur att jag åt lunch hemma idag säger jag bara,så man hann med allt. Senare under dagen fick kunderna en show att se på, En vurpa inomhus fick den heta. Jag hade precis lämnat ett glas med varm choklad till en kund o sen när jag skulle därifrån så satte jag mig på rumpan mellan två bord men jag var lika snabbt upp på benen igen men en aning rödare i ansiktet. Tack o lov att det inte var så mycket folk där inne o att jag inte hade något glas i handen men det var lika pinsamt ändå. Man kanske ska börja torka golvet när man ser att det är blött efter allt snö?


Alltid lika nervös varje gång,men snart är det klart :)






Ovido - Quiz & Flashcards