Alla inlägg under juni 2010

Av Marie Grinde - 30 juni 2010 19:46

Sista juni o imorrn åker jag ner till Kristinehamn o på fredag vidare till Halmstad :) *längtar* Hoppas på strålande sol varje dag :)

Ullared,syrran,Sara,sola,bada,Tylösand,Liseberg,Sh
oppa. Kommer man hinna med allt?

Av Marie Grinde - 23 juni 2010 01:16

Sömnlös i Seattle..eller nja rättare sagt SÖMNLÖS i Sveg.

Tredje natten det är så här,vad är det som händer egentligen? Trött men kan inte sova,ligger bara o vrider o vänder på mig..suck. Måste skaffa sömnpiller snart.

Hoppas på att får somna tidigt imorrn,för på torsdag ringer klockan 05.00


Snart är det semester o blir det som jag har tänkt, Halmstad. Har planerat mycket nu där nere som ska hinnas med :) Ullared,Lotta på liseberg,festa,bada o sola,gå i affärer,hälsa på bus :) Blir där nere 5 dagar iallafall om jag nu åker ner.


Är så trött på allt här nu,vet varken ut eller in längre,vad vill jag med livet? Upptäcka världen? Flytta? Plugga? Testa något nytt jobb?


Näe nu ska jag försöka krama kudden igen o hoppas på att John Blund kommer snart.



Av Marie Grinde - 18 juni 2010 15:10

♫♪ Blixtrar o dunder magiska under.. ♫♪

Det var det som hände inatt,åska o blixtrar precis utanför fönstret o huvudvärk fick jag o hjärtat var i halsgropen efter ett tag.

Vaknade utav att det dundrade så mycket o först trodde jag att det var en lastbil som åkte förbi men sen kom det igen,igen o igen o blixtrar som lyste upp hela sovrummet,spöregnet som rörde fönsterbrädan o fönstret.

Just en sådan här natt skulle man haft någon bredvid sig. Men jag har varit med om värre dunder o brak,då jag var nere i Bosnien,då kan jag lova att jag låg under täcket av skräck plus att det blev stömavbrott då oxå.


Vart är sommaren egentligen? Det är juni-månad men det är precis som en regnig o blåsig höstdag. Låt värmen o solen komma till Härjedalen,vill ha en riktig sommar,med mycket sol o bad.


Idag är det en riktig bak o städdag,har städat i badrummet o skrubbat kaklet där. Nu håller jag på att bakar grahamsbullar,dom är på sin andra jäsning nu. Hoppas på att dom blir godkända,har aldrig bakat såna förr,men man ska alltid testa något nytt :)


Jag är tydligen fortfarande en bankomat.. Aldrig mer låna ut pengar till vissa personer! Dom säger en sak,men gör något helt annat. Men då det gäller dom så ska det ske på en gång.


Ikväll blir det lite vin hos bästa Linda :)




Av Marie Grinde - 16 juni 2010 20:50

Först vill jag tacka syrran som gjorde min blogg glad igen med alla färger =D


Min lediga dag bestod av jobb,men jag säger inte nej,jag är glad att jag får jobba mer plus att det var dålig sol idag =P Sen efter jobbet blev det en tripp till systemet inför helgen o sen blev det städning o tvättning som stod på schemat,nybäddad säng o nyduschad,ska bli så skönt att lägga sig sen.


Testa aldrig att få varm frityrolja på er,jag testade igår o ont gjorde det,har lite småblåsor på ena fingret idag.


Kock sökes! Ojojoj vad dålig jag är på att laga mat,idag har det inte blivit någon middag för mig,en fralla på jobbet,inte bra.


Mitten av juni månad är nu,får jag ett besked eller inte?! Återstår att se snart.


Nu är det grey´s,dör han eller inte?


Snart kommer kläderna :)




Av Marie Grinde - 13 juni 2010 20:21

Näe är det sant? Jag tror jag börjar få bloggtorka,har inget vettigt att skriva om eller har lust längre..Hmm..


Ihelgen har man varit i Hede,barnvakt till två busar o ett tag blev det tre. Jag tog med Nora o Tindra på cirkus o det var kul för oss alla o jag tror att jag satt mest fastklistrad med blicken då det var katter med.


Lånade Pärs skruttbil ner på ica,o den bilen är verkligen en skrutt,den vill inte starta alla gånger,det är väl något krångel med batteriet o självklart ska det hända mig då jag är ensam i bilen. Backade ut från parkeringen o råkade få kärringstopp..ojdå, men sen stod jag där över hela vägen. Tack o lov att jag parkerade med posten så alla såg inte,men jag tog hjälp av en snubbe som hade parkerat bredvid mig. Pinsamt,Aldrig mer den skrutten ner på ica vill jag säga!


På kvällen igår fick man vara chafför åt pappa på en väg som jag aldrig kört på förr o dessutom med en ny bil som jag aldrig kört heller. Men det gick bra,han klagade inget o det var som om jag övningkörde med honom "lägg i den växeln,vrid ratten mer,backa,det ser bra ut" o då hade jag den växeln i redan o ratten var vriden o allting så nybörjare är jag inte =P


Idag åkte jag hem till Sveg. Borta bra men hemma bäst.

Middag på knuten tillsammans med Linda o sedan blev det björnspaning,men ingen nalle hittades. Undra om dom går i ide då det regnar =P


Hur ska jag göra?

Av Marie Grinde - 13 juni 2010 19:51

SKULLE DU HELST
1. pierca tungan eller läppen? -  Jag vill ju ha både och men tungan kanske
2. vara seriös eller oseriös? - Seriös
3. Dricka grön eller röd mjölk? - Mjölken är faktiskt vit =P
4. Brinna upp eller drunkna? - Det har jag inte tänkt på
5. Umgås med dina föräldrar eller vänner? - Vänner men föräldrarna går oxå bra,men man gör inte samma saker med dom som med vänner.

SVARA ÄRLIGT
1. tycker du om någon nu? - Njae
2. har du skolkat?  - Mmm,tyvärr. Ung o dum var man då =P
3. varmt eller kallt? -  Varmt
4. soligt eller regn? - Soligt
5. fanta eller cola? - Beror på vad jag är sugen på

6. är du nyttig av dig? - Det händer ibland faktiskt :)

OM MIG
1. vad heter du? - Marie
2. syskon? - 2 bröder,1 syster
3. Vart bor du? -  Sveg

4. Hur många barn vill du ha? - 2 eller kanske 3
5. Vill du gifta dig? - Med drömprinsen,ja tack!
6.Humör just nu? - Rastlös
7. Sugen på just nu? - Onyttiga saker =P


HAR DU DE SENASTE 24 TIMMARNA
1. Pussat någon? -  Näe
2. Sjungit? - Kanske det kanske =P

3. Blivit kramad? - Jepp,av en av bustrollen 
4. Känt dig fånig? - Nä

5. Saknat någon? -  Mmm
6. Dansat galet? -  Nopp
7. klippt håret? - Inte det heller

8. Gråtit? -  Nä men hostat =P
9. Pluggat? -  Gör inte sånt längre

GREJER
1. Har du blivit jagad av polisen någon gång? - I drömmen kanske
2. Har du en hund? - Näe
3. sover du helst ensam eller med någon? - Beror på vilket humör man är på
4. Tror du på spöken? - Ja

5. Är du mörkrädd? - Mm,lite grann
6. Är du morgonpigg? - Nja,ibland
7. Vad vill du ha just nu? - Kärlek :)

 

KÄRLEK
1. Är du singel nu? - Yes box
2. Föredrar du långa förhållanden istället för korta? - Långa
3. Är du redo o satsa på ett seriöst förhållande nu? - Ja
4. Har du dumpat någon och sedan ångrat dig? - Nja,kanske
5. Har du någon gång varit riktigt svartsjuk? - Mmm,inte bra
6. Har du hållt på med någon för att göra någon annan svartsjuk? - Nej
7. Har du varit på en blind-date? -  Jepp
8. Sagt jag älskar dig till någon och verkligen menat de? - Ja
9. Saknar du någon av dina ex? - Ibland
10. Somnat gråtande pga kärleken? - Har jag säkert gjort
11. Brukar du tänka på dina ex? - Är inte detta samma som fråga 11?
12. Nån kärlekslåt som påminner dig om någon? - Njae,vet inte riktigt

KOMPISAR
13. Har du nån bästa vän? - Alla har säkert nån bästa vän
14. Är du ofta med dina vänner? - Försöker

15. Vad brukar ni hitta på? -  Middag,vinkvällar,promenader,ja allt möjligt
16. Bästa minnet med nån vän? - Oj,har många minnen :)
17. Säg namnen på några riktigt bra vänner? - Ingen vän nämd,ingen glömd :)

18. Kan du vara dig själv med dina kompisar? - Ja
19. Vem vet mest om dig? - Syrran o Linda tror jag nästan


VEM I DIN  KLASS
Går inte i skolan längre

20. Är snyggast? -
21. Har bäst sångröst? -
22. Har bäst humor? -
23. Skulle du vilja hångla med? -
24. Är högljudast? -
25. Skolkar mest? -
26. Är mest pluggis?

ÖVRIGT

27. Hånglat i mer än tre minuter? - Ja
28. Sovit i en annans säng? - Mmm
29. Hånglat i regn? - Jepp
30. Sovit naken? - All har säkert gjort det någon gång så svar Ja
31. Hoppat i en bil med folk du just träffat? - Mmm

32. Blivit tagen av polisen? - Näe va?
33. Smugit ut ur ditt hus? - Nej
34. Haft känslor för någon som inte känt det samma? - Ja 
35. Struntat i skolan för att göra något roligare? Näe
36. Sovit i en säng med någon av motsatta könet? - Japp

OM DIG
37. Hur gammal är du? - 24
38. Hur lång är du? - Kort,165 kanske

39. Vart bor du? - Har inte den här frågan redan varit?
40. Är du nöjd med ditt rum? - Nepp
41. Villken är din riktiga hårfärg? - Frisören säger råttfärgad iallafall,men jag färgar mest
42. Vad väger du? - Om vaddå?
43. Har du någon sjukdom? - Nej
44. Är dina föräldrar skilda? - Ja

45. Gillar du skolan? - Inte då jag gick i skolan men nu längtar man tillbaks

46. Hur svarar du i telefonen? - Det beror på vem det är

VAD
55. Åt du senast? -  Bullar
56. Drack du senast? - Vatten
57. Har du på fötterna? - Strumpor

58. Lyssnar du på just nu? - Just nu spelas Scotts ur högtalaren
59. Gillar du mest hos dig själv? - Ja du,det skulle jag oxå vilja veta

Av Marie Grinde - 9 juni 2010 19:20

Har fått tillbaks skattepengarna =D yeey första gången jag slipper betala tillbaks,ok andra iallafall om inte tredje =P nu blir det en räkning mindre iallafall i månaden :)


Regn,regn o åter regn. Sommaren är kort,det mesta regnar bort.


Tindra ringde mig i måndags "ihelgen mamma jobbar,pappa jobbar,kan du passa oss?" Lite gulligt att hon ringde o frågade :) o idag fick jag prata med henne då jag ringde mamma "på lördag ska vi på cirkus". Hoppas även på att träffa pappa under helgen,var ett tag sen man träffade han nu.


Nu börjar man längta o saknar.


Grattis till mormor som fyller år idag. Saknar dig <3


Lillördag idag vilket betyder lite godisätande iallafall ;)


Jag vill göra något nytt men vad? Upptäcka världen? Måste livet vara så svårt,allt skulle vara mycket enklare om man hade någon vid sin sida.


Igår jobbade jag bara 2½ timme,sen när jag kom hem fick man besök av morbror Lelle o sedan  var det bakning som stod på schemat,bullar o chokladrutor blev det denna gång o nu ska jag visa Madde att jag inte är sämre än henne på bullbakning =P Efter bakningen tvättade jag o såg tre filmer o sen somnade man som en stock.


Av Marie Grinde - 3 juni 2010 22:17

På mina lediga dagar blev det besök i Hede men det tråkiga var att det var mer moln än sol under dom dagarna så idag blev det ett besök på rörelseverkstan i solariumet. Riktigt bra rör kan jag säga,jag fick färg,solbränd nästan så nu behöver jag inte sola solarium något mer :)

Igår fick jag äran att hämta Tindra o Isabelle på dagis o sen åkte vi på ica o handlade. Efter två besök på ica så blev det grillat o hallon-blåbärspaj. *mums*


För fem år sedan stod jag i kyrkan o tog emot slutbetyget o sjöng "jag har tagit studenten". Imorrn är det andras tur,Grattis alla studenter. Drömmer mig tillbaks till skoltiden. Om jag ska vara ärlig så längtar jag faktikst tillbaks vissa gånger.


Jag har gjort något som jag inte trodde jag skulle göra,får svar om någon vecka förhoppningsvis så vi får se hur det går,är faktikst lite nervös om det skulle bli så.


Igår beställde jag kläder från gina tricot,hoppas på att allt passar o sitter bra på mig,orkar inte skicka tillbaks hela tiden.


På midsommarafton blir jag chafför till min bror här i Sveg. Är tydligen crusing här då oxå,så då ville han att vi skulle crusa lite.


Ihelgen blir det jobb,men vad kommer hända mer? Förslag?


Ojdå,har jag inte fixat färgerna här än? =P Det kommer så småningom,håll ut.

Ovido - Quiz & Flashcards