Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Marie Grinde - 4 januari 2010 19:14

Vad hände under mitt år 2009?


Gjort någon Resa?

Jag åkte på tvådagarskryssning till Tallin o sedan blev det huvudstaden några dagar o Grönalund är ett stort plus :) Sedan har det varit lite småtripp till Värnäs,Hede,Sveg,Östersund,Mora o Härnösand.


Haft någon Sjukdomar eller Skadat dig?

Året började med en förskylning o dessutom på Min dag o senare samma månad blev det magsjuka. Sen blev det akut för slidkatarr o jag trodde det bara var vanlig urininfektion men så var det inte. Syrrans citat "gjorde Marie nästan tålös men den lever o mår bra" o då var det att jag råkade kliva på en kapsyl o samtidigt fick jag en stol på tån o blodet kom o det blev tre hack under tån. Har tagit sprutan för svininfluencan. Året slutade även med en förskylning då jag tappade rösten nästan o en hosta som gör en galen om nätterna.


Hur har det gått med Jobb?

Fick sparken från restaurang/café Krickelin. Sökt jobb för fullt. Har provjobbat på Törners o tiderna bestod av 5-14 *gäspar* o där fick jag inte vara kvar,  hade extra jobb på leklandet Djungelhuset o på restaurang Papegojan. Flyttade tillbaks till Sveg o började jobba på Kondis igen så nu är man tillbaks på ruta ett igen där allt började.


Hur har det gått med Kärleken?

Ett förhållande tog slut o sen nån dejt o sen träffade jag Andreas via internet  <3


Vilka Fester har det varit?

29års kalas för Morgan med Relaxkväll på storsjöbadet o sedan utgång. 30års kalas för bror o 50års kalas för mamma. Härdalsyran o där var Starpilots,Markus Fagervall o Lars-kristerz. Personalfest med discobowling med Papegojan. Sedan har det varit lite privatafester o även utgång.


Vilka nya Filmer såg du?

Sommaren med Göran

Twillight

Män som hatar kvinnor

Flickan som lekte med elden

Göta kanal 3

Ice age 3

o säkert någon mer som jag inte minns nu.


Vilken Musik minns du?

Bad romance - Lady Gaga

Eh eh (nothing else I can say) - Lady Gaga

Wild horses - Natascha Bedingfield

Svenne Banan - Promoe

The things we owe - Takida

Higher - Starpilots

Fairytale - Alexander Rybak


Övrigt?

Jag har börjat med körkortet o snart klar,hoppas jag iallafall. Kusin Hanna har fått ett barn till. Pappa har sålt huset till bror o Madde o mitt rum har blivit Tindras rum.





Av Marie Grinde - 4 januari 2010 18:58

Välkommen år 2010. Nytt år,ny månad,ny dag o nya möjligheter men vad kommer hända detta år,det återstår o se.


Nu är jag hemma ifrån Härnösand,kom hem igår kväll. Trodde ett tag att skulle missa tåget men det gick bra för vi kom mitt i en olycka eller vad man ska säga,en lastbil stod tvärs över vägen så vi stod där säkert 30 minuter i kö innan vi kom förbi, o vi hann tillomed ta en burgare på mcdonken innan mitt tåg gick :o)

När jag kom till Östersund där jag skulle ta bussen till sveg så tänkte jag "varför flyttade jag här ifrån?" Jag är nog mer en stadsmänniska än en bymänniska eller vad man ska säga,men man måste ju prova sig fram o frågor har man alltid om allting. Men jag trivs bra på kondis,så jag ska inte klaga :o)


Nu är det inte många dagar kvar...


Vill övningköra,men med vem? Vill vara klar med detta nu.


På fredag är det utgång o dans till Lars-kristerz ;o)


Wohoo min kalender har kommit,väldigt nice. =D


Både igår o idag har det snurrat till i huvudet på mig då jag vänt mig om snabbt,men värst var nog igår då jag precis hade vaknat o skulle vända på mig o blundade samtidigt,så kändes det som om jag skulle svimma,då snurrade verkligen allt.







Ovido - Quiz & Flashcards