Alla inlägg under februari 2011

Av Marie Grinde - 22 februari 2011 23:13

Bloggar fast jag inte har något vettigt att blogga om denna gång.


Datorn är inte riktigt frisk nu,den lever sin egen lilla värld ibland,hur seg som helst och sen stängs den av efter en blå skärm med en massa text på som jag fattar nada utav. Hjälp?!

Jobb,jobb och åter jobb men jag klagar inte,är glad att jag får jobba fast det blir lite mycket ibland men imorgon är jag ledig och då blir det så lite som möjligt på schemat. Min kropp behöver semester nu! Rygg/svanken och axlar behöver massage eller en heldag på spa rättare sagt,hela jag knakar. Går jag sönder snart?

Ihelgen blir det jobb och sen kanske en av mina favoriter kommer hit och busar med faster. Saknar mina små troll.

Börjar längta lite smått till påsk nu, Nysätern,fjällen,skoter,avkoppling,god mat,nära och kära,sitta i en snödriva med en kall cider till hands och solsken.

Det gör ont..
..Saknaden och Längtan börjar göra ont. Fyra veckor har snart gått utan närhet och kyssar. Alla hjärtans dag firades på jobbet och när man kom hem var lägenheten helt tom och tyst i alla rum och middagen blev inte ens av den dagen.

Drömmer mig bort..


 

Av Marie Grinde - 3 februari 2011 22:14

Snart är det alla hjärtans dag och då får många höra tre ord som är magiska, "Jag älskar dig", och dom orden kan du även visa genom kommunikation, ditt kroppsspråk och genom dina handlingar. Ibland behöver du bara ge en kram eller beröra din älskade för att visa att du bryr dig om, du kan överraska med att ge kärlekspresenter eller göra en romantisk middag.

Att säga det tre magiska orden "Jag älskar dig" är ett stort ord, men när kan man säga det i ett förhållande? Hur länge ska man vänta?

Tre små ord, hur små som helst men ändå så himla betydelsefulla. Man kan känna sig som om man svävar på rosa moln av dem men också känna sig som om någon har lagt tyngder på axlarna.
Det är nog också det orden som är absolut svårast att säga.

"Jag älskar dig" Tänk så mycket det orden kan göra för en. Man blir så glad och känner värme inom sig. Jag tycker vi borde säga det oftare till varandra till dom vi verkligen menar det till, familjemedlem, älskad vän eller till sin partner.

Kärlek är en känsla som är underbar och som vi alla vill få och ge. Ta aldrig kärleken för givet, utan ge kärleksförklaringar ofta till den du älskar, det skapar bra relationer i vardagen.

 


Ovido - Quiz & Flashcards