Alla inlägg under januari 2008

Av Marie Grinde - 31 januari 2008 10:30

Förhållanden är något riktigt underbart!

Det kan vara allt från bästa kompisen, din morfar eller din lilla älskling.

Helt enkelt någon att dela alla sina känslor och upplevelser med.

Men ibland kan det hända att man tar varandra lite för givet och inte riktigt ser varandra. 

Utan att tänka på det så visar man inte varandra hur viktigt det är med kärleken.

Då är det bra att det en gång om året kommer en dag som Alla hjärtans dag.

En dag man kan visa lite extra omtanke och känsla för varandra.

Passa på att visa den du älskar att du tänker på och uppskattar er relation.

Skäm bort varandra i mängder.

Ta hand om kärleken-den är det finaste vi har.


Jag önskar att jag hade någon att dela alla hjärtans dag med,men för mig är kärleken blind. Det finns en person som har en speciellt plats i mitt hjärta och som jag älskar men om den drömmen blir sann igen vet jag inte. Du vet om detta,men du vågar inte binda dig igen i ett och samma förhållande,men ändå har du samma känslor som jag har för dig.


Varför är kärleken svår?

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? 



Av Marie Grinde - 29 januari 2008 11:09

Nu är jag äntligen kommit ner till Halmstad,var här 18.30 igår med tåget,o från tåget fick jag ta taxi hem till Aron,för han fick aldrig tag på någon bil som han kunde låna.


Det var kul att se dig igen =) Har saknat dig massor. Varför blev det så som det blev för?


Vi tog det mest lugnt igår,gick på ica för att köpa mat till Festis o sen beställde vi mat hem,kycklingrulle o till det drack vi ett glas rödvin. Sedan tog vi oss ett bad o sen kollade vi på en film,Ciao Bella. Jag trodde den skulle vara bättre men så var det inte.


Första natten på länge jag kunde somna nästan direkt.


Jag ska snart in till stan o möta Sara där vi ska käka lite lunch o sen gå på stan en sväng. Vad länge sen vi sågs,ska bli kul o ses igen iallafall =)


Av Marie Grinde - 26 januari 2008 00:25

Kan man ha det så här tråkigt en fredagkväll,om helgerna det är då man ska umgås med sina vänner o ha kul,man ska inte behöva sitta hemma helt ensam o uggla o titta in i en vägg.


Det blev inge skalet för min del iallafall,orkade inte,blev så trött efter maten så jag,mamma o Madde satte oss o kollade på lets dance o dessutom drog alla grabbar över till Pär sen utan att fråga om jag ville hänga med eller om jag kommer senare,så då var det ingen vits tänkte jag,ändå tjatar dom på mig innan att jag skulle hänga med. Men orka bry sig,satt bara o gäspade ändå hela kvällen o nu sitter jag här =P


Har så ont i magen ibland,det kommer o går när den vill,det är just den här tiden på månaden jag hatar speciellt mycket.


Jag ska bli faster igen,i augusti tror jag det är planerat =)


Imorrn eller rättare sagt åker jag tillbaks till Sveg,ska städa på kondis senare.


Undra om jag ska lägga mig snart,men jag hatar att sova ensam här hos pappa,så jag hoppas på att jag kan somna.


God natt,sov gott.


PS: Ni är dålig på att lämna kommentarer utav av er..


Av Marie Grinde - 25 januari 2008 16:02

Idag fyller min bror 29 år,Grattis =) Ska snart ner dit o käka smörgåstårta,så det betyder att jag är i Hede nu,blir här tills imorrn.

Jag känner 2 till som fyller år idag o en imorrn,Grattis till er alla =)


Hur lyckas man att göra rivmärken på sig själv på ryggen/svanken dessutom?! Hmm..iallafall jag lyckdes med det.


Pappa är i göteborg o det fick jag reda på igår,dum som han var så sa han inte det tidagare i veckan till mig,då kunde jag åkt ner till Halmstad redan idag. Men pappa trodde att han hade sagt det till mig men det hade han inte. jaja..skit samma..


Varför känns det som om vi fortfarande är ihop och att det gör ont inom mig när du berättar att du umgås med andra tjejer hela tiden?! Ok..jag har svårt att släppa taget,jag har känslor kvar för dig o det vet du om.


Ikväll blir kanske skalet för min del tillsammans med mina bröder o deras polare..kommer det bli kul att vara ensam tjej eller vaddå? Hmm..har inte bestämt mig ännu om jag ska upp dit,men det vore skoj på ett sätt men på ett sätt inte,så vi får se hur jag gör.


Ibland fattar jag ingenting,jag frågade dig igår om jag skulle jobba idag o då sa du Nej,men idag ville du att jag skulle jobba o det var med en gång,men då hade jag ju redan andra planer på gång o jag var på väg hit till Hede. Fel att du inte sa det igår,för då kunde jag jobbat idag.


Varför ska man ha en hund i en lägenhet? Hunden skäller o skäller o väcker grannarna,som den gjorde med mig imrose tex..Suck..vad irriterad jag blev då. Det räcker att jag redan sover dåligt om nätterna.


Nu ska jag gå o snygga till mig så får vi se om jag följer med ikväll eller inte.




Av Marie Grinde - 24 januari 2008 12:27

Snart åker jag =) Så här ser min resa ut.

Måndag kl 10 åker jag o mamma ner till Torsby,käkar mat o tar det lite lugnt innan tåget går 16.07

Framme i Kil 17.26 där det är byte med nästa tåg till Göteborg 19.12 Linda o Johan kommer o väntar med mig tills tåget går vidare.

Framme i Göteborg 21.39 o tåget vidare till Halmstad går 22.40 o framme i Halmstad 00.00

Varför är det så långa väntetider mellan alla tåg? 8 timmar ungefär tar denna resa från Torsby-Halmstad.


Hemresan måndag den 4/2 då går tåget från Halmstad 16.56,framme i Göteborg 18.15 o nästa tåg går 19.00 Framme i Östersund 06.50 där jag får ta bussen till Hede 08.10 o framme i Hede 11.00

Ojojoj vilken tid den resan tar 18 timmar,men det är tur att det inte är något bytte mitt i natten. Jag åker hem till Hede den dagen för att Nora fyller år samma dag,då var det lika bra att åka dit direkt tyckte jag när jag ändå är ledig o allt,så åker jag tillbaks till Sveg på tisdagkväll 5/2 istället.


Vilket knasigt väder det är här, plusgrader,det är sol o det blåser,men det var ganska härligt väder ändå =P


Man kan nästan säga att jag börjar bli stamgäst här på bibblan nu,jag behöver inte säga vad jag heter eller vad jag vill =P Men det dåliga är att man ej kan gå in på lunar o på msn här o att man får bara sitta här 1 timme/dag =(


Satt o funderade för någon dag sen,om Johan får jobb i Norge men inte Linda o jag,vad ska jag dit o göra då,utan jobb,utan pengar o allt. Då tror jag nog att jag blir kvar här i Sveg tills jag hittar något iallafall,så kanske jag kommer senare dit,före sommaren.


Det är svårt o säga hur länge till jag blir kvar här uppe,jag vill bort,här finns inget att göra direkt,varför flyttade jag hit igen?! Det är många som undrar det o jag oxå tillomed,men dum som jag är,hade ingen hjärna då,jag vet ingenting vad jag vill eller nånting.


Nu ska jag dra hemmåt o lägga mig framför tv en stund innan jag ska iväg o jobba.




Av Marie Grinde - 23 januari 2008 14:07

Nu har jag fått ledigt så på måndag drar jag till Halmstad,framme 00.00 o blir där en vecka. Ska bli skönt o komma bort ett tag o tänka på något annat,känns som om jag behöver det. Ska bli kul o träffa alla igen där nere =)

Så jag hoppas att den veckan blir som jag har hoppats på o att vi får mycket tid tillsammans.


Grattis till jobbet,glad att du fick ett jobb tillslut efter lång tid väntan. Hoppas det går bra för dig där o att du trivs.


Vad vill jag göra utav mitt liv?

Vad vill jag jobba med?

Var vill jag bo?

Vart trivs jag?

Jag vet ingenting nu,det är som alla ni säger,jag vet ingenting vad jag vill eller nånting.





Av Marie Grinde - 21 januari 2008 12:20

Idag fyller pappa år,Grattis =)


I fredags kom Linda till mig,vi drack lite vin,pratade o kollade på lets dance. Man började undra om det var sömnmedel i vinet,för både Linda o jag blev trött o seg o gäspade allt mer o mer.


I lördags jobbade jag hela dagen på kondis,oj vad många semlor det gick den dagen. På kvällen gick jag till MickeoMaria,till deras nya lägenhet där alla jobbade för fullt.(Jennie,Helena,Myran,Nina,Michelle,Jörgen) Sedan åkte vi till deras gamla lägenhet o satt där o drack o pratade. Sedan kom Hussien med pizza så då blev det lite pizza-time.


Igår var jag o Angelica ute o gick en sväng,sedan gick vi förbi MickeoMaria en sväng,blev bjuden på fika där. På kvällen var jag bara hemma o hade tråkigt.


Ikväll hoppas jag på ett bra svar ifrån Kondis,så om jag får ledigt så ska jag boka tågbiljetter ikväll. Känner att jag behöver komma bort en sväng nu.


Man kan undra vad det är för fel på mig,om kvällarna känner jag mig inte alls på humör då jag ensam o allt,då känner jag mig mest deppig o nere,inget funkar eller nånting då.


Av Marie Grinde - 17 januari 2008 12:32

Vad tråkigt det är när man inte jobbar,jag är ledig om dagarna nu för att det är så lugnt på jobbet så då blir det bara att jag jobbar på kondis då jag städar o det är inte alls många timmar,så tråkigt. Jag ligger mest o sover bort halva dagarna nu istället o det är ju inte bra.


Jag har sökt jobb i Norge,Halmstad o Örebro,så nu är det bara vänta o se vad  man får för svar ifrån dom,jag känner att jag bara vill bort från allt nu. Jag vet inte vad jag vill göra eller vart jag vill,lika bra att söka lite här o var såfall.


Imorrn ska jag o Linda dricka lite vin o snacka o kolla på tv möjligtvis. Det var ett tag sen vi gjorde det,sen på lördag ska jag jobba hela dagen på kondis o sen på söndag är jag ledig igen.


Tråkigt väder,plusgrader,halt,slaskit o blött o så blåser det lite grann. Vädret går bara upp o ner hela tiden. Känns som om våren är på väg o det är januari,det stämmer liksom inte riktigt.






Ovido - Quiz & Flashcards