Alla inlägg under april 2008

Av Marie Grinde - 28 april 2008 13:02

Fredagen skulle jag o Linda ta nåt glas vin o ta det lugnt,men det hela slutade med att vi gick till Johan på fest o sedan hamnade vi på knuten o jag blev inte direkt nykter den kvällen kan jag lova..men shit happens,sånt som händer ibland =P  På knuten var det en trubadur som spelade,han som var med i bonde söker fru, Ulf =)


Lördagen sov jag typ hela dagen,gick på knuten o käkade lite tillsammans med Linda o sedan var det bara att gå på kondis o jobba o då var man inte precis 100 om jag säger så,det syndes ju på mig oxå,men jag säger bara en sak,tur att jag bara hade städningen den dagen. På kvällen gick jag till Linda o kollade på körslaget,åt pizza o tog det anmält lugnt.


Söndagen bestod av tvätt o städning,efter allt var klart gick jag till Maria en stund o hälsade på,sedan var det bara att gå hem o fixa lite mat o ner på konsum o handla.


Ihelgen kanske man ska ner till Värmland till mamma o syrran,beror på om jag får ledigt vill säga =) mamma fyller ju år nästa vecka. Då blir det nog en hel del shopping för min del,iallafall skor (tag 3 betala för 2)


Snart slipper jag städningen,ska bli väldigt skönt =)


Vad coolt,en kompis ifrån Hede är med i Frusna män söker kärlek,hoppas det går bra för henne,håller tummarna =)


Vad jag hatar alfakassa o ams ibland,det blir krångel hela tiden med dom o så fattar jag inget heller..suck..


Den personen jag kunde prata med om allt,finns inte längre i min närhet,vi har tappat kontakten kan man säga,det känns som det iallafall,men varför?!


Jag måste börja ta o röra på mig lite mer,undra om jag ska börja gå brorundan någon gång i veckan,men det är inte så kul att gå ensam. Det har jag funderat länge på men har aldrig haft någon ork för det men nu ska jag ta mig i kragen o börja gå någon gång i veckan iallafall..


Vad händer på valborg?



Av Marie Grinde - 20 april 2008 21:10

Jag vill:

tatuera o pierca mig

flytta

jobba heltid  

ha sommar o sol

festa

ha körkort

ut o resa

ha en riktig dator som funkar plus bredband

o mycket mycket mer,ni skulle nog inte orka lyssna på mig om jag satt här o räknade upp alltihop.. =P


Jag har iallafall lyckat bokad tid för tatuering iallafall,så nu är det bara o sitta o vänta tills han hör av sig till mig dvs så han närmar sig mig på listan. O då det gäller piercing,jag får ju inte ha den synlig på jobbet,annars skulle jag tagit i överläppen för länge länge sen..Vart vill jag ha den?!


Mer timmar kommer jag iallafall få på kondis men om det blir heltid tror jag inte,bara vänta o se..


Körkort kommer jag ta så småningom då jag har lite mer pengar,det är ju så fruktansvärt dyrt nu mera..uscha fy.. Var faktiskt ute o övningkörde idag med brosan =)


Sommaren är på väg,sakta men säkert o då blir det en hel del fester, längtar =)


Flytta vet jag inte riktigt vart om det är neråt i Sverige eller om någonstans,vi får se vad som händer, det beror på..


Varför måste allt kosta pengar?



Av Marie Grinde - 20 april 2008 18:47

Nu är jag hemma i Hede,kom hit idag,åker hem till Sveg imorrn igen =P Skulle egentligen hit igår men min bror skulle ringa då han hade fått tag på chafför men gjorde ju aldrig det.


Ibland kan jag få en ryck o bara längta hem hur mycket som helst o då vill jag ha skjuts på en gång. Hmm..


I fredags kom mamma,Linda,Madde o Tindra till mig,vi var på dollar sedan var på på folkan o åt lunch o sedan åkte vi runt i sveg o kollade läget. Jag trodde att jag skulle jobba men jag var tydligen ledig hela dagen då =)

På kvällen gick jag till Håkan,var där o drack lite,pratade,kollade på tv/lyssnade på musik o lärde känna varandra lite bättre helt enklet. Andreas o Marie kom förbi en stund.


Lördagen vaknade jag runt 12-tiden o 12.20 ringde Per-Anton o ville att jag skulle jobba så då var det bara att kliva upp o fixa ordning sig lite snabbt,var på jobbet 12.45 iallafall,så det kallar jag snabbt =) På kvällen tog jag det bara lugnt.


Idag söndag åkte jag hem till Hede,Pär o Linda kom o hämtade mig,vi åt på knuten,sedan åkte vi förbi Lars-johan för att kolla på hans mindre hus som han hyr ut. Sedan åkte vi vidare till Hede,har varit hos Peter o Madde tills nu,har övningkört lite bil oxå,fast det var ju en automatbil så det gick bra =) men jag kunde inte ställa fram sätet så mycket som jag ville men det gick bra ändå =)


23 maj är det premiär på storön..Jippi =)


Ångrar ibland att jag tog emot Siri,jag vet inte riktigt men det blir mer stökigare utav henne. Hon följer efter mig vart jag än går, Hon är uppe i blomman (har haft vitpeppar där nu så nu är hon inte där),leker med kablar mm..


Funderar ibland på att söka en mindre lägenhet,så jag sparar lite mer pengar eller vad jag ska säga..


Av Marie Grinde - 14 april 2008 12:04

Under fredagen städade jag på kondis,sedan tog jag det bara lugnt,var hemma o kollade på tv bara.

Pappa kom till mig i lördags vid 10 o ville ha frukost, sedan jobbade jag mellan 11-16, hem o duschade o tog det lugnt ett tag,sedan gick jag till Micke o Maria men dom var ju inte hemma,men Helena var där o var barnvakt,så då satt jag där med henne ett tag =)

Söndagen bestod mest av städning o tvättning. Pappa kom o bjöd mig på lunch på björnen (vad bråttom han har hela tiden,man hinenr kanppt äta klart innan han sak iväg) Sedan gick jag till Micke o Maria,satt där o spelade kort med Nina o Michelle,sedan lånade jag datorn för att beställa lite kläder o kollade på one three hill.


Snart måste jag ta mig i kragen o börja plugga till körkortet igen...men man måste ju ha pengar först annars blir det lite svårt..


Jag funderar på att sälja min dator med tillbehör..men jag måste fixa till den först.. Undra hur mycket jag får för den förresten?! Hmm... Jag är sugen på att sälja typ allt jag har bara för att få ihop pengar. Funderar även på att söka mer jobb här så jag kan jobba lite extra då jag är ledig.


Mamma o Linda (pärs brud) kommer upp idag,då ska vi åka på dollar en sväng o sedan åker dom vidare till Hede. Dom skulle in på McDonald i Mora o köpa en hamburgare till mig =P


Längtar till sommaren o alla fester Svegskalaset,Storön,Härdalsyran,Hedebyfestvecka o mycket mer =) o dessutom slipper man alla "tunga" kläder o skor.



Av Marie Grinde - 10 april 2008 12:21

Jaha då sitter man här igen..


Snön ligger fortfarande kvar på marken o det snöar fortfarande lite grann. Suck..vill ju ha sommar o sol nu.


Ikväll ska jag ta o prata med "ragge" om jag får ta semester i sommar fast jag jobbat i ett halv år,eller hur är det egentligen med sånt?! En del säger att jag kan få men kanske inte full pott som alla andra o de andra säger att jag inte kan få det...så vi får se vem som har rätt =)


Fick papper hem för dekerationen..det var ju inte precis det jag hade hoppats på,att betala tillbaks. Hur kommer det sig egentligen?! Jaja skit samma..


Jag har blivit erbjuden att hyra ett litet hus utav min chef,den är billigare än min lägenhet,allt ingår,den är möblerad men går att fixa så den inte är det. Men jag vet inte riktigt,jag trivs bra där jag bor nu o dessutom har jag ju 3 månader uppsägningstid på min lägenhet.


Jag är sugen på att beställa kläder,men jag kanske ska vänta o se lite hur det blir o om jag har råd med allt.

 Jag är sugen på att söka fler jobb här i Sveg så jag tjänar lite extra ibland då jag är ledig från kondis. Jag har inte jobbat på centrum på ca 8 veckor nu tror jag. Men kommer jag orka med allt jobb egentligen nu när jag ska få mer timmar på kondis.


80 års kalas den 17 maj för farfar...Förslag någon vad man kan ge till han?!


Av Marie Grinde - 7 april 2008 12:15

Nu blir det vinter igen,helt vitt ute igen,det har snöat hela förmiddagen o det slutar inte utan det bara vräker o vräker ner med snö. Det som hade tinat så bra o all snö var nästan borta men nu är den här igen..suck.. Skit väder.


Idag kommer jag jobba två pass på kondis. Har redan jobbat ett så nu är det ett pass kvar. Jobbade mellan 6-11 o nästa pass är 17-19.30 då det är mest städning. Kommer jobba 6-11 imorrn igen. Ragnar o Birgit är hemma o är magsjuka så jag får jobba istället för dom om morgonen,men det går lika bra det,bara man går o lägger sig i tid så man kommer upp 5 =)


Jag kommer få mer timmar på kondis o jag slipppr städningen i maj någon gång =) Så jag tror nästan att jag blir kvar här i sommar,som det ser ut som nu iallafall =)


Man har trots allt inte förändrats så mycket under åren sen man gick i dagis. Det har kommit in rätt så många dagisfröknar på kondis som känner igen mig o alla blir lika förvånad över att se mig jobba där.. Så det är lite kul,dom har dessutom inte förändrats så mycket dom heller om jag ska vara ärlig =)


I fredags tog jag det lugnt, var hos Micke o Maria ett tag,spelade kort med Michelle då jag var där samtidigt som jag kollade på tv.


Lördags var det partaj,förfest hos Micke o Maria, där var det Jörgen,Hanna,Emma,Sara,Angelica,Johan,Roy,Monica, Anna-Karin och Helena. Undra om jag fick med alla nu o om jag minns alla namn rätt =)  Sedan gick alla grabbarna ner till folkan medans vi tjejer åkte bil ner =D Dansade oss svettiga o törstiga till djurvallens spelmän,det där var musik som slog klackarna i taket vill jag lova =D hehe.. Vi var aldrig till Sven-Ingvars show men kul hade vi ändå =)




Ovido - Quiz & Flashcards