Alla inlägg under juli 2009

Av Marie Grinde - 25 juli 2009 23:56

Då var man inne på otur igen,nästan hela släkten Grinde har otur med allting o nu var det min tur.. Tårna ompysslad med plåster o golvet blev ett blodbad nästan o såret blev djupt efter en stol på foten samt en person på stolen.. Ajajaj.. o så får jag inte gå på hela foten heller :(

Innan kvällen blev det picknik på hembyggdsgårn iallafall o vädret var inte det bäst precis,kyligt med kalla vindar. Uscha fy..


Igår jobbade jag,syrran o kusin Anna i grillen på parken. Det gick bra men ingen av oss visste hur grillen funkade så vi tog hjälp av en brandman så han fick hjälpa oss :) o sen tog det slut på ketchup,senap o dressing mot slutet men det gick bra ändå :)


Imorrn blir det en slappar dag,måste packa om väskan till kryssningen o tvätta lite. Vill även hälsa på pappa men han är inte hemma då har jag hört :(

Jag som klant glömde det viktigaste i stan till kryssningen,nämligen passet men det löser sig så jag får den ändå tillslut :)


Nä nu ska jag ta o krypa ner i sängen o hoppas på att foten är bättre tills imorrn.. Natti natt




Av Marie Grinde - 23 juli 2009 19:24

Imorgon natt 02.30 tar jag semester o då väntas nya o spännande äventyr :)


I veckan har jag jobbat o jobbat,fullt upp hela tiden o övertid alla dagar,varför kommer alla kunder samtidigt,kan dom inte dela upp sig?! Idag fick jag äran att ta hand om varorna som kom o det som skulle in i frysen..ojojoj säger jag bara. Var försiktig då du öppnar frysen så det inte ramlar ut över dig.


Imorrn blir det Hede direkt efter jobbet o sen 00.00 börjar jag jobba i grillen på parken i Hede. Hoppas dom hittar någon som vill jobba med mig,vill inte jobba ensam!


Pratade med Tindra på cam idag,hon tyckte att det var kul att jag skulle komma hem för då ville hon bada o åka vattenrutschkana med mig på campingen :) Hoppas bara på att vädret håller i sig men enligt tidningarna så ska det regna hela helgen. Hoppas även på att man får övningköra lite oxå ;)


Lördag blir det att sova länge länge,känns som om jag inte sovit ut på flera veckor o nu när jag lägger mig om kvällarna så slocknar jag direkt,vilket jag inte brukar göra ,så det är positivt iallafall o ett under att jag orkar kliva upp på morgonen till jobbet egentligen :) Vid 17-tiden tror jag det är då är det picknik o dans på hembyggsgården. Söndag-sovmorgon :)


Funderar,positivt eller negativt?!

Varför är alla likadana?

Varför har man olika sidor,bort med den negativa o fram med den positiva.

Hatar mig själv ibland.

Behöver fast jobb.

Saknar allt o nånting.

Vem är jag,vem är du?




Av Marie Grinde - 20 juli 2009 14:15

Starpilots- The one and only

http://www.youtube.com/watch?v=WqUEJtgbqK0&feature=related


Starpilots-Higher 

http://www.youtube.com/watch?v=74lXCMscTeE&feature=related


Starpilots-In the heat of the night

http://www.youtube.com/watch?v=Eo3Mhy6zuW0&feature=related


Markus Fagervall-If you don´t mean it

http://www.youtube.com/watch?v=cwI893tAyb4


Gathania-Blame it on you

http://www.youtube.com/watch?v=6gnTWeTP4jY


Bilder på Starpilots o Markus Fagervall på facebook,även ett filmklipp av Starpilots från Härdalsyran :)




Av Marie Grinde - 19 juli 2009 18:00

Nu är man hemma i stan igen med lite blåmärken på armar o ben o ont överallt efter en helg i Sveg med härdalsyra men nu är det bara att börja ladda om inför nya äventyr o det vill säga picknik,kryssning,stockholm o grönan :)


Fredag kom jag till Sveg 19.10 o då stod Linda där o väntade på mig,hem till henne,tog oss en drink o ett glas vin. Pratade om både gamla o nya minnen. Blev en tidig kväll denna kväll.


Lördag blev det en dag på stranden vid svegsjön med lite jordgubbar o skratt. Sedan åkte vi en sväng på dollar o sedan hem till Linda o fixade ordning oss inför kvällen plus att vi brände en skiva vid namn absolute fjortis 2009 =P

Den som inga byxor har, får gå med rumpan bar ;)


Vid 18 tiden blev det middag på knuten med Anna o Carro. Micke o Maria kom förbi oxå :) Åkte till Härdalsyran vid 22-tiden,där var det full rulle med Starpilots,Markus Fagervall o dans till Larz Kristerz o självklart var grabbarna i starpilots bäst ;) Blev även lite karusellåkning o lite kort blev det denna kväll. Träffade lite gamla arbetskamrater o gamla vänner,alltid lika kul :) Vad jag saknar Sveg vissa gånger.


Söndag (idag) upp med tuppen för att hinna med bussen, men trött o seg var man så nu ikväll blir det en tidig kväll kan man lugnt säga.


Snart är sommaren slut,sen blir det höst,kyla,regn o rusk o mörkare tider. Men på något sätt kan det vara riktigt mysigt ändå,hemmakvällar med levande ljus,ett glas rött o någon bra film o bara mys i soffan o ett varmt skumbad med lugn musik i bakgrunden. Men vänta det är något som fattas,men vad?!

Jo någon att dela detta med..


Saknar vissa tillfällen att bo ensam

Känner mig liksom sviken/sårad på något sätt..

..men ändå glad :)

Trötter



Av Marie Grinde - 16 juli 2009 21:28

Härdalsyran

Hedebyfestvecka (picknik)

Kryssning till Tallin + Stockholm

Allt på bara knappt 3 veckor =D


Övrig tid blir det jobb,jobb o åter jobb


Upp med tuppen imorrn 5.30 för att fixa ordning mig innan jobbet o sen överföra pengar via datan för sen kommer jag inte ha så mycket tid över så.. 

Imorrn åker jag till Sveg till Linda efter jag jobbat,känns som om det kommer bli lite stressigt där emellan,bussen från jobbet går 13.25,hemma runt 13.50 ungefär,duscha o fixa mig,försöka äta något,bussen in till stan går 15.00,bättre o ta den tidigare för jag ska försöka gå förbi systemet innan. Bussen till Sveg går 16.00 o framme i Sveg 19.10,blir hämtad på busstationen :)

Fredag = lugn kväll o på lördag blir det Härdalsyran, baren-karusell-dans-LarzKristers o Markus Fagervall :) Söndag blir det att åka tillbaks till stan 10.25 *gäspar*


Hör du bara av dig då det passar dig? Verkar nästan så,Varför är alla likadana?


Behöver väska med hjul.


Vilken regnskur det kom idag,det bara öste ner så larmet på några bilar startades idag på jobbet.. =P


Ojdå,det blev ingen middag idag för min del..
















Av Marie Grinde - 15 juli 2009 21:14

Onsdag o snart helg =D


Vad trött jag har varit dom här senaste dagarna o idag bestod min dag av kaffe kaffe o åter kaffe kändes det som *gäspar stort*


Lååångtråkigt,tyst o ensamt,min nalle har varit tyst hela dagen o kvällen,lika så msn :( Knack knack,hallå någon där?!

















Av Marie Grinde - 14 juli 2009 19:49

Mys sugen

Gottigottgott sugen

Fest o dans sugen

Kramsjuk

Trött *gapar stort*

Funderar

2 veckor kvar precis

Vill tatuera mig

Vill göra något nytt med håret

Irriterad

Längtar

Vill o behöver jobba mer

Vill ha körkort nu!!!

Av Marie Grinde - 13 juli 2009 19:37

Jag känner mig glad :) :)


Ihelgen har det väl inte hänt så mycket,det var meningen att jag skulle jobba men dom ringde o sa att jag inte behövde för det var så lugnt så då blev det lite motorcykelåkning i lördags o mot kvällen blev det städning med lite alkohol till hands o det slutade med att man hamnade på G3 istället men lika kul var det fast man inte var beredd på det :) Söndagen blev en sovdag kan man säga,beställde pizza som middag o sen blev det filmkväll.


Idag har man jobbat o jobb hela veckan men imorrn blir det jobb hela dagen 7-16.30 men såna tider kan behövas oxå ibland :)  Jippi,har fått mer tider nu på papegojan både vecka 32 o 33  men hoppas såklart på ännu mer :)


Till helgen blir det Sveg hos Luddan med härdalsyran om ekonomin tillåter vill säga,det återstår o se slutet av veckan :) Baren o karuseller,Larz Kristers o Markus Fagervall ;) Längtar redan =D


Saknar Sveg o Kondis.


Tack o lov att det gick bra för Peter o Madde i fredags o Anna ojoj inte igen,men hoppas du blir fri dom snart,lika du lillstrumpan..


Vad tiden går fort,står inte på förän sommaren är slut o vintern är här igen. Dålig sommar har det varit iallafall,kallt med regn o rusk. Juli månad är snart slut o varje helg är uppbokad i juli o i augusti är det bara en helg som jag vet nu.


Inte långt kvar nu :)





Ovido - Quiz & Flashcards