Alla inlägg den 13 april 2009

Av Marie Grinde - 13 april 2009 21:19

Idag råkade jag slå på diskmaskinen en gång till,jag trodde det var avknapp för den hade stannat men det visade sig vara på knappen,så det blev ju extra rent iallafall,men nu vet jag hur den funkar. Jag o teknik hör inte ihop ibland.


Då jag kom hem så la bror i tvätt i maskinen o jag fick ryck o storstäda,så ut med alla mattor o damma dom,dammsuga o skura golvet. Tanten som bor här egentligen har tydligen inte dammat mattorna något för mitt svarta linne blev grått o lika så mitt hår.


Imorrn hoppas jag på att du hjälper mig o att göra om mitt cv så jag kan söka lite nya jobb,det cv jag har nu är nu mera gamalt o skruttit. Men ikväll har jag sökt lite jobb,så jag ändrade om det så gott jag kunde men jag behöver ändå hjälp.


Känner mig lite sårad o besviken,man ska kunna prata om allt med alla speciellt den personen man håller kär. Du vet att jag vill prata,men idag kunde du inte o jag vet inte hur jag ska säga för att allt ska låta bra o allt ska bli rätt utan surigheter o så?


Hur kommer det sig att alla känslor kommer fram här?


Varför är jag så dum o inte fattar något? Det måste vara något fel på mig,men vad? Vem kan jag prata med egentligen? Vart är du? Jag trodde jag kunde prata med A, men det visade sig idag att du inte lyssnade eller nånting idag. Kan jag prata med Ä,det verkar inte heller funka riktigt. Vad är det med alla?


Måste det vara så ljust på morgonen,man vaknar automatiskt vid 7-8 tiden nu mera för att det är för ljust ute o sedan kan man inte somna om,utan bara ligger o lurar istället..suck..


Vill övningsköra

Vill ha körkort

Vill åka hoj

Vill till Norge o hälsa på syrran

Vill till Halmstad o hälsa på Sara-banan =P

Vill ha sommar

Vill att allt ska bli bättre

Vill ha fast jobb





Av Marie Grinde - 13 april 2009 11:53

Skärtorsdag

Jag,Linda,Johan,Peter,Tindra o Isabelle åkte till farfar o hälsade på o önska han en glad påsk. Oj vad dålig han har blivit o mager,ibland känner han igen oss o ibland inte o ibland vet han inte ens vad han pratar om. *Håller om*

Sedan packade vi bilarna o åkte upp till Nysätern.

Denna kväll blev mest lugn,satt o spelade kort,dippade o pratade o sedan kom Patrik förbi en sväng.


Långfredag

Upp med tuppen kändes det som. Sofia o Daniel med barnen kom förbi över dagen o hälsade på o sedan blev det några varv med skotern för mig, Tindra o Nora.

Vi satt mest ute hela dagen o barnen lekte i snön o sedan fastnade Nora i djupsnön o stöveln satt kvar i snön så då fick faster Marie hjälpa henne loss o tro inte att jag höll på att fastna då heller,snön ända upp till knäna o dyngsur blev man.

Carola o Tomas kom förbi o Sofia o Daniel med barn åkte hem till Hede.

Jag o syrran tog skotern ner till LindaP o där satt Janne,Göran o LindaP o drack o pratade o hade kul. Så det blev en hel del för oss då oxå.

Jag o LindaP bestämde oss för att gå över till Mattias o fråga om han kunde vara chafför åt oss upp till orren o självklart ville han det,så det var bara att gå hem o byta om till skoterkläder :) Lite folk o dålig musik var det där men kul hade vi ändå o mycket dricka belv det denna kväll :P På vägen hem ifrån orren så åkte våran chafför en första vända så skulle han upp o hämta oss sen men vi åkte med en annan så vi satt 4st på en skoter o trångt var det,men sen mötte vi Mattias efter halva vägen så då blev det pulka för oss istället.

Grattis på halv årsdagen,Morgan <3


Påskafton

Denna morgon mådde man inte så bra,man kan säga att jag gjorde en repris ifrån förra året fast i täcket..usch blä. Men jag mådde betydligen ännu bättre från året.

Nästan alla tog skotern till Hölla till Tompa o Carola för att käka smörgåstårta (vilket vi gör varje år) men jag,pappa,Malin o barnen stannade hemma så efter 12 gick jag upp o la mig i solstolen på altan,låg där fram till 16-tiden kanske då alla andra kom tillbaks så då började vi med maten,förrätt-varmrätt-efterrätt *mums*

Pär förbi denna dag, Antar att det inte var så kul i Skålan när skotern gick sönder.

LindaP o Göran kom förbi lite senare på kvällen,det var meningen att jag o LindaP skulle upp till orren igen men jag orkade inte,så det belv rätt så tidig kväll för min del.


Påskdagen

Jag o Pär vaknade o packade o sedan åkte vi till Hede o sedan tillbaks till Östersund. Åkte förbi daffys o beställde pizza o kebab.

Sedan kom Morgan förbi o hämta upp mig på hojen,åkte till kvantum o handlade lite o sedan hem o tog det lugnt o kollade på tv/film.


Annandag påsk

Idag,känns precis som en söndag,inget att göra o tråkigt är det.

Morgan är ute på hojen en sväng,skulle fixa något på den först. Sen ska han ner o hämta Lukas.


Övrigt

Påsken är inte som förr,men det är ju klart,allt kan inte vara sig lik varje år,det måste ju förändras nån dag.

Bilder kommer senare.

Det har tinat en hel del så nu känns det verkligen att våren är här o snart sommar =D

Peter har lärt Tindra starta o köra skoter. Så en gång när jag skulle ut med henne så satt hon på skotern o jag skulle in o hämta vantar så startade hon den så då var det bara att trycka ner bromsen så hon inte kan starta den. Dom lär sig fort.





Ovido - Quiz & Flashcards