Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Marie Grinde - 18 mars 2009 22:18

Ibland tänker jag på en viss reklam. Varför finns det ens tv o datorer? Vad behövs för att vi människor ska vara mer sociala med varandra? Behövs det strömavbrott dagligen så man kan kommunicera med varandra om allt som hänt o kommer hända? Man sitter inte ens vid matbordet tillsammans o äter längre. Viktigaste energin är hos människan o inte via en el-kontakt som sitter i väggen.


Tänk vad mycket kul man kan göra ihop egentligen,åka bort över helgen,umgås med vänner,baka/göra mat tillsammans,gå på bio,ut o äta o bara ha det riktigt trevligt osv.


Längtar tills jag får mitt körkort med ett cornflakes paket ;)


Har jag några känslor? Vill inte ens veta tanken hur det kommer att bli,jag ser det redan framför mig men långt långt lååångt bort,hoppas dom förblir där oxå.


Killar o tjejer kommer ifrån två olika planeter. Killar sätter sig själva i främsta rummet och alla de andra i andra rummet, medans vi tjejer gör tvärtom. Alltså sätter alla andra i främsta rummet och alla andra i andra hand. Varför är det så? Hur kommer det sig att tjejer och killar tänker så annorlunda? Kanske vi tjejer borde satsa på oss själva i första hand och sedan ta hänsyn till alla andra,och det kanske är då ni börjar få en liten funderare? Men det kanske är då man skulle slippa alla misstolkningar och irritationer som diverse parter fram bringar. Jag är inte ensam om det här o det vet både du o jag som läser detta.


Idag har jag sökt lite jobb o mer blir det kan jag lova =D Några låter positiva medans andra låter negativa men jag hoppas på svar ifrån nån/några iallafall.


Funderar..

Längtar..





Ovido - Quiz & Flashcards