Alla inlägg under februari 2009

Av Marie Grinde - 13 februari 2009 15:32

Idag är det fredag den 13,det vill säga otursdagen. Men än så länge har jag inte haft någon otur =)


Idag har jag inte gjort så mycket,tänkte ut o gå men det är ju inge kul ensam så då blev man sittandes inne istället o lade in en massa låtar på winampen o gissa om man blir sugen på att ut o festa när man hör alla sorters låtar o bara röja gärnet. Just nu håller jag på att vänta på att kycklingen ska bli klar i ugnen så man får äta någon gång.


Syrran var ut o shoppade lite idag i Norge,o så handlade hon klänningar till mig =D Men är jag så billig som hon handlade dom för? Tror jag inte =P


Finns det någon bra frisör här i stan? Vill förnya mig lite speciellt klippa bort alla slitna toppar o luggen vill jag inte ha kvar,tror jag.. Hmm.. =/





Av Marie Grinde - 11 februari 2009 20:54

Det märks direkt då det är fullmåne ute för då kan inte jag sova som jag ska,ligger vaken länge o bara vrider på mig o sen då jag väl somnat så känns det som om jag vaknar varje timme,men just nu känns det som om jag kommer sova som en stock inatt,man kan iallafall hoppas för jag är hur trött som helst *gäspar*  Igår var fullmånen väldigt fin,den var rätt så långt ner mellan alla träd o så var den stor o lyste skarpt. Senare på kvällen var det som vanlig,liten o ful =P hehe.. vet inte hur jag ska säga men ni förstår hur jag menar =P


Jag o Pär (min bror) fick inte lägenheten på nekvägen iallafall o sen fick vi veta att from sista maj får inte vi bo kvar här något mer,först så sa hon att vi fick bo här hur länge vi ville men tydligen inte längre. Men Siv skulle hjälpa till att leta o som tur är så slänger dom inte ut oss här ifrån =)


Tack för vi kunde prata ut om allt,det kändes bra o jag hoppas vi kan prata om allt i fortsättningen oxå,det betyder mycket.


Nu är jag ledig två dagar men vad händer då? Hmm.. Imorrn ska jag iallafall ta reda på tvätten o städa lite för på eftermiddagen kommer tanten hit (hon vi hyr utav) för att prata lite. Men vad händer sen då?! Gillar inte att vara ledig direkt,det finns inget att göra o jag blir rastlös..suck.. Jag måste ta tag i allt nu,söka ett extra jobb vill säga.


Det tråkigaste med att stänga stället är att man måste städa för det tar så himla lång tid att få rent det där golvet,med tanke på att dom har lagt nytt golv,vitt dessutom så allt skit syns direkt så det tar dubbelt så lång tid nu än vad det gjorde förr plus att man måste räkna kassan. Det tråkigaste med att öppna stället är..hmm..Jag kommer inte på något =P


Både idag o igår var det strålande sol ute men kallt..brr.. Tror nästan det var -20 imorse. Hoppas det är fint väder imorrn eller på fredag oxå så man kanske kan ta en liten promenix nånstans. Det vore skönt,det var ett tag sen man gick en lång sväng,senast var i somras/höstas då jag bodde i Sveg. Jag måste börja ta o röra på mig igen o simma  o allt. Vill du göra mig sällskap? =)


Träffade Angelica idag då jag var in på Morgans jobb för att lämna nyckeln till han. Vi måste ju ta en tripp på badet igen eller varför inte ut o käka/fika o snacka en massa =)



Av Marie Grinde - 9 februari 2009 15:03

Nu dag o nya tag. Idag är jag ledig ifrån jobbet så idag är det tvättning som står på listan. Har precis varit iväg o hämtat ut ett paket åt syrran som hon beställde på mitt namn,med tanke på att jag ska ha väskan som hon beställde för hon fick ta min som jag hade redan. Hon trodde att paketet skulle komma innan hon åkte tillbaks till Norge men så vart det inte så då fick hon ta min väska så jag får en nyare =D


Ikväll hade jag tänkt att gå till Morgan,var en vecka sen vi sågs nu o jag vill gärna träffa dig,Miss you <3


Igår vräkte det ner med snö hela dagen så det kom säkert 3 dm nysnö om  inte mer,rätt mysigt med snö ändå men man börjar längta efter sommaren o värmen men först påsken såklart =)


Imorrn blir det jobb men innan jobbet ska jag träffa Elin som kommer hit till stan en sväng,så då blir det fika o snacka en massa =D Jobbar bara 3 dagar denna vecka o självklart ska man jobba på lördag då det är alla hjärtans dag.





Av Marie Grinde - 7 februari 2009 23:34

Ikväll var det melodifestivalen men det var bättre förr tyckte jag då man var mindre på något sätt,jag hängde inte med så mycket utav det ikväll..


Hur kommer det sig att alla känslor kommer fram här? Jag vet att det inte är så bra att skriva ut allt här men just nu skiter jag i det,har ingen att prata med så här sent.


Jag trodde inte jag skulle behöva skriva en till blogg ikväll men vad gör man när man är lite smått irriterad på allt o alla?


Ja jag vet inte vad jag ska säga helt enklet,alla ord är typ borta från mig nu. Du borde förstå lite bättre iallafall,men tydligen inte,känner du mig ens över huvud taget? Det verkar inte så. Jag trodde inte du skulle göra så här iallafall o det är fel utav dig o det borde du inse. Men varför gör du det egentligen? Kan jag få ett vettigt svar nån gång! Det går inte ens att prata med dig utan att du blir sur.


Vart är du när jag behöver dig?

Vart är alla som förstår mig?

Vart har jag dig nu mera?

Gjorde jag ett misstag?

Varför är det såhär?

Rätt eller fel?

Vad vill du?

Snälla!


Dom kommer o dom försvinner o dom kommer tillbaks o försvinner igen.


Längtar bort. Jag vill. Jag vill inte. Förlåt. Tänker på dig. Saknar. Irriterad. Ledsen. Negativ. Positiv. Kan inte.







Av Marie Grinde - 7 februari 2009 20:24

SKULLE DU HELST
1. pierca tungan eller läppen?
  Ingen aning vill ju ha på båda ställerna
2. vara seriös eller oseriös?  seriös för det mesta, haha
3. dricka grön eller röd mjölk?  Grön
4. brinna upp eller drunkna? Inget dära
5. umgås med dina föräldrar eller vänner? Båda tycker jag.

SVARA ÄRLIGT
1. tycker du om någon nu?
  Jaa
2. har du skolkat?  ja det har hänt
3. varmt eller kallt? Varmt men jag gillar även vintern
4. soligt eller regn? Soligt
5. fanta eller cola? Cola
6. är du nyttig av dig?  Jag försöker men ibland är det lite svårt att låta bli

HAR DU DE SENASTE 24 TIMMARNA
1. pussat någon? Nej
2. sjungit? Nopp
3. blivit kramad?
5. saknat någon? Jaa
6. dansat galet? Näpp
7. klippt håret?  Nä men det kan behövas
8. gråtit? Ja det kan man väl säga,inombords

GREJER
1. har du blivit jagad av polisen någon gång?
3. sover du helst ensam eller med någon? - Jag sover helst med kärleken
4. tror du på spöken? - Nej
5. är du mörkrädd?  Ibland
6. blev du nöjd med skolfotot? Vilket skolfoto? Har aldrig blivit nöjd med mina på alla dessa år
7. är du morgon pigg? Ibland  kan jag vara det


Mig själv med tre ord: Glad,Tyst,Ärlig
Jag ville bli när jag var liten: Dagisfröken
Är du kittlig: Haha oja..=P
Vad sa du senast: Vad ska du göra då?
Brukar du svära mycket: Det kan hända ibland
Vad vill du jobba som: Det jag gör nu,Cafébiträde
Gillar du att sjunga: Om jag hade någon sångröst o tonart kanske
Gungar du på stolen: Gjorde det förr iallafall men nu nä
Använder du knark: Nä huvva aldrig
Tänker du någonsin pierca eller tattuera dig? Jag har redan det o mer vill jag ha..

SENASTE
Person som sovit i din säng: I min säng? Ja du...kommer inte ihåg faktikst..
Person som du pratade med: Syrran
Du gick på bio med: Morgan,Markus o Linda
Låt du hörde: Right here waiting for you- Richard Marx
Mat du åt: Ris o kycklinggryta på jobbet
Kram: Förra veckan =( men jag kan behövas en nu känns det som
Puss: Förra veckan =(

Känslan: Gråt inombords o irriterad
Person du träffade: Arbetskompisarna =)
Personen du fick sms av: Helena
Gången du var utomlands:3 år sen tror jag, Bosnien
Hela din familj åt middag tillsammans: Ja det var väldigt länge sen
Saken du köpte: Benvärmare =P o presenter till Nora


FJORTIS
Hur många foundation har du: 1
Hur många mascaror har du? 1
Dricker du för att det är gott eller för att det är roligt? Man har roligare då man dricker men det är gott oxå=P

Har du någon vän som är en fjortis? ehh..det har jag säkert =P

VÄNNER

Har du en bästa vän: Ja det tror jag

Vem säger du allting till? Det beror på vad det handlar om, men oftast till Aron,Linda,Emma,Kusin Anna o syrran
Vem förstår dig allra bäst: Lika som förra frågan
Vem kan du inte leva utan: Familjen o kärleken



Av Marie Grinde - 6 februari 2009 21:37

Vart är du när jag behöver dig egentligen? Tårarna finns men dom är gömda,dom vill inte visa sig,men ibland kan det hända att någon kommer fram ändå men dom finns fortfarande inne.


Varför blir det såhär?


Jag känner mig ensam,saknar sällskap. Vilken tur att jag har min nalle,den kan man alltid lita på i alla lägen.


Önskar vi bodde närmare varandra så vi kunde ses o prata om allt,det är nästan bara dig jag kan prata med om allt o ingenting. Saknar dig. Tack för att du vill lyssna på allt jag har att säga,det känns som om det är bara du som förstår mig ibland. Jag ska försöka komma ner i sommar o hälsa på.


Då jag känner mig nere o allt så är det inte ofta jag får i mig något ätbart o så. Jag är nog inte ensam om den saken,men varför är det så egentligen?


__________________________________


Idag har Peter,Madde o Isabelle varit i stan men Tindra fick vara hemma o gå på dagis istället. Dom hämtade upp mig här hemma runt 10.30 sedan åkte vi på max o tog oss en burgare. Sedan åkte vi på willys o på elgiganten för dom skulle köpa en dator. Så nu har dom oxå webcam så nu kan vi prata med varandra o jag skulle få prata med Tindra där oxå =D


Idag har jag jobbat,slutade 18.30 med tanke på att vi skulle städa toan o sånt kul. Åkte hem o gjorde ananaspaj som blev väldigt god o sedan tog jag mig ett varmt skumbad o pratade med mamma i telefon samtidigt =P


På tisdag kommer Elin till stan så då ska vi ta en fika innan jag börjar jobba o snacka en massa skit =P hehe..











Av Marie Grinde - 5 februari 2009 22:13

Utmaning!!

Jag har blivit utmanad av Emma http://digilo.bloggagratis.se/


4 av mina favoritprogram på tv:

1 2½ män

2 Vänner

3 One three hill

4 Greys Anotomi



4 saker som jag gjorde igår:

1 Jobbade

2 Åt pasta med skinksås

3 Gjorde smörgåsar

4 Vek tvätt



4 saker som jag längtar till:

1 Sommaren

2 Påsken

3 Körkortet

4 Tills jag får ett fast jobb



4 Favorit restauranger:

1 Eastern palace

2 Samurai

3 Pizzerian i Bosnien på båten

4 Någon finare restaurang med black and white tex,kommer inte på något namn =P



4 Saker på min önskelista:

1 Att ekonomin blir bättre

2 Att jag ska få ett fast jobb

3 Att jag ska fixa körkortet i sommar

4 Att alla ska få kärlek



4 personer som jag utmanar:

1 Kusin Anna: http://www.nogg.se

2 Emma: http://digilo.bloggagratis.se/

3 Syrran: http://nazlii.bloggagratis.se/

4 Madde: http://mhaglund.bloggagratis.se/

Av Marie Grinde - 5 februari 2009 21:28

Jag är duktig för att heta Marie Grinde,jag har inte varit ut på stan o shoppat en massa kläder sen jag flyttade upp hit eller innan då jag var upp o hälsade på Morgan. Jag har inte ens varit ut o festat något heller..jo en gång bara. Vad duktig jag är =P Hehe..men jag kommer ju gå ut o shoppa då jag får lite bättre ställt o festa, Man är ju liksom lite sugen på att festa, Linda o Elin ni måste komma upp hit o göra mig sällskap =D


Någon som har planerat sommaren ännu? Jag har bestämt en sak iallafall som jag ska försöka fixa nu efter alla om o men, jag måste fixa det! Ge mig kraft,ge mig mod o vilja till detta.


Grattis Nora på din 6 års dag. Vad tiden går fort,inte länge kvar nu tills du börjar skolan,det var inte alls länge sen du var nyfödd tycker jag. Fasters charmtroll =)


Idag har jag jobbat på min lediga dag,lika så imorrn. Ska även jobba på lördag,skulle jobba mellan 11-15 egentligen men det är bara jag som kan med diskmaskinen hur man sätter ihop alla delar i den osv så då börjar jag 9 istället. Med tanke på att Ingalena är ledig då så då får någon annan av oss stå där. Men så fort Rebecka kommer in vid 11-tiden så ska hon stå där =P Vi ska lära oss alla ställen nämligen.


Vad ska man göra på alla hjärtans dag då egentligen? Det är ju nästa helg o jobbar gör man då oxå..suck..


Saknar dig Tänker på dig





Ovido - Quiz & Flashcards