Alla inlägg den 17 september 2009

Av Marie Grinde - 17 september 2009 20:51

Jag förstår inte vissa som ställer upp i idol,vissa är så värdelösa,att dom vågar ställa upp o skäma ut sig,pinsamt. En sak som inte jag skulle göra iallafall för jag vet att jag inte har någon sångröst eller ton :P


Ibland kan man tappa bort saker eller lägga undan saker som man inte minns vart man lagt det,som nu tex..

Vart är min MP3-spelare? Och vart är mitt armband?

Nu när jag behöver min mp3 för jag ska åka buss imorrn o jag brukar alltid lyssna på musik då men antar att jag får vara utan imorrn :( men den borde ligga här hemma någonstans,men vart? Hmm..


Idag var jag till läkarn,väntade en timme men vad fick jag höra då,jo dom hade dubbelbokat så imorrn ska jag dit istället innan jobbet o hoppas på att allt går som det ska.


Imorrn åker jag till Hede för på lördag ska jag vara barnvakt till två busungar men det ska gå bra o kul ska vi ha :) Hoppas på att pappa kommer ner o hälsar på då oxå,var ett tag sen man träffade han. Sedan på lördagkväll åker jag tillbaks hit till stan igen.


Saknar o längtar.

Av Marie Grinde - 17 september 2009 17:02

Ärlighet är en personlig egenskap. En ärlig person är en person med en stark benägenhet att berätta sanningen.


Alla vill vi ha ärlighet här i livet men det är inte alltid lätt att vara ärlig och det blir svårare ju längre man dröjer med att vara det. Därför är det bättre att smida medan järnet är varmt. När järnet svalnar är det svårsmidet och gör definitivt ondare, och man kan såra någon fast man är ärlig från början.


Sanning och ärlighet är inte samma sak. En ärlig person behöver nödväntigtvis inte säga sanningen. Men en ärlig person ljuger inte medvetet och en ärlig person erkänner också om den inte vet. Och med tanke på att det sällan finns en absolut sanning tycker jag att ärlighet är viktigare att sträva efter en sanning.


Hur gör man när människor söker bekräftelse och man inte kan ge det om man samtidigt ska vara ärlig? Ska man ge avkall på sin ärlighet för att personen behöver bekräftelsen eller ska man vara ärlig även om det innebär att man kanske trycker ner en som behöver beröm och uppmuntran för att få bättre självförtroende och må bättre?

Ibland kan man kanske klara av det genom att plocka fram sin diplomatiska färdigheter eller slingra sig på andra andra sätt,men inte alltid.

Ovido - Quiz & Flashcards