Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Marie Grinde - 2 augusti 2009 17:52

I tisdags åkte jag,syrran,Johan,Peter,Madde,Anna o Peter ner till Stockholm där båten till Tallin skulle avgå men först åkte vi till hotellet o lämnade bilarna så det blev taxi till båten.

Tisdagkväll blev det buffemiddag på båten o sen blev det lite cider,öl o drinkar med dans på schemat.


Onsdagmorgon var vi framme i Tallin så då klev vi av båten o kollade runt i Tallin lite,men ärligt talat så var det inte så mycket att se där,gick runt lite i affärer o handlade o sedan lunch på mcdonken o sedan tillbaks till båten där bad o bastu väntades. Jag tror alla blev lika besviken på badstället,hur litet som helst o det fanns bubbelpool med det var inga bubblor precis. Så vi gick upp o fixade ordning oss för kvällen istället där ännu en kväll med drinkar väntades.


Torsdagmorgon var vi framme i Stockholm,så vi åkte till hotellet o lämnade väskorna i bilarna för vi fick inte checka in förän 15-tiden,så då tog vi bussen in till stan o shoppade loss lite. Då vi skulle tillbaks till hotellet så virrade vi bort oss med kanske 3 olika bussar innan vi hamnade på rätta stället. Sen blev det in till stan igen o åt en fin middag på en restaurang med förrätt o varmrätt, toastskagen med räkor till förrätt o till varmrätt blev det black and white med tryffel o beasås med klyftisar till *mums*.


Fredag blev det en runda på ett köpcentrum,även där shoppade man loss lite grann o sedan blev det Grönalund :) Madde o jag åkte nästan alla karuseller tillomed frittfall o vi tänkte åka insanie men det var 30 min väntetid på den så nästa gång tar vi den istället =P Spökhuset gick vi oxå i,ärligt talat så skrek nog jag mest o Madde o jag höll hårt i varandras händer. Efter alla karuseller blev det chokladhjulen o inget vann man men tröstpris fick jag ändå =D


Lördag Hemresa. En sak är klar,då jag får körkort så ska jag aldrig köra bil i Stockholm. Vi virrade bort oss helt o hållet men man fick ju se en hel del iallafall o slottet :) Ja just det,då vi var in på Gina Tricot så såg vi Sanna Bråding o på Grönan Tobbe Trollkar o Amy Mcdonald :)

Under resans gång så var fredagen roligast med grönan o allt :)


Nu sitter man här i stan igen o bloggar på nytt o ny månad har det blivit oxå nämligen Augusti o sommaren har fortfarande inte kommit,men läste i aftonbladet att solen kommer i augusti :)


Massage tack!

Saknar...

Allt är sig likt


Nu blir det söndagsmys för mig själv med ett varmtskumbad o sedan morötter o dipp. Någon som vill göra mig sällskap? ;)


Bilder från resan finns på facebook.



Ovido - Quiz & Flashcards