Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Barnvakt

Av Marie Grinde - 26 september 2009 22:30

Nu sitter man här i Pärs lägenhet o är barnvakt åt Nora medans alla andra är i Vemdalen på husky. Så ikväll blev det mys framför tv med lite godis,chips,grönsaker o dipp.


Karl-Petter blev djungelkungen i kändisdjungel :)


Vissa personer gillar jag inte när dom blir fulla,blir bara dryga o jobbiga,medans andra blir glada o roliga eller andra blir aggresiva o hotfulla eller ledsna.


Nu har jag nog fått tag på en hörnsoffa,mamma o Johan ska kolla på en imorrn i Falun åt mig,så nu är det alltså bara hyllor,vitrinskåp o kaffebryggare kvar men det går nog fort att fixa oxå,hoppas jag. Låt oktober månad gå fort,vill flytta nu men ska jag vara ärlig så kommer jag sakna stan.


Imorrn ska jag upp till Peter o Madde o passa Tindra o Isabelle om Peter får jobb vill säga för Madde ska till Sundsvall imorrn,så då blir det mer mys :)


OroligFunderarSaknarTrötterLängtar


Syrran "Det finns inga fel, bara olika rätt"

Syrran "Gjorde Marie nästan tålös men den lever o må bra"

Johanna "Man måste prata annars får man ont i halsen"

Jag "Jag har inte sett några tågar gå förbi här" Hmm ok,vad hade jag i svenska egentligen?

Syrran "Han blir upphetsad" Vilket ska vara han blir stressad

Jag "Varför ska man ha mjöl i när det heter sockerkaka"




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Grinde - 4 augusti 2011 10:50

Det var länge sen jag skrev nu och ärligt talat så har jag inge lust att blogga längre.. men jag ska väl skriva några rader nu när jag ändå är igång.   Den 14-16 oktober tar Linda och jag bussen ner till huvudstaden där vi kommer tillbringa två n...

Av Marie Grinde - 13 april 2011 13:43


Våren är kommen,snöhögarna blir mindre och mindre,vägen är bar,mc knuttarna börjar komma fram,fåglarna sjunger sin visa,solen tittar fram och graderna stiger.   Det var ett tag sen jag skrev här nu,men det har inte hänt så mycket i mitt liv dom s...

Av Marie Grinde - 8 mars 2011 22:54

Efter två månader har dom äntligen rivit centrumkiosken.   Varje dag sen den 12 december,eller minns jag fel? :)   Ihelgen har jag varit nere i Boxholm hos den jag gillar mest,helgen har varit helt underbar men den har gått för fort,hoppas da...

Av Marie Grinde - 22 februari 2011 23:13


Bloggar fast jag inte har något vettigt att blogga om denna gång.   Datorn är inte riktigt frisk nu,den lever sin egen lilla värld ibland,hur seg som helst och sen stängs den av efter en blå skärm med en massa text på som jag fattar nada utav. Hj...

Av Marie Grinde - 3 februari 2011 22:14


Snart är det alla hjärtans dag och då får många höra tre ord som är magiska, "Jag älskar dig", och dom orden kan du även visa genom kommunikation, ditt kroppsspråk och genom dina handlingar. Ibland behöver du bara ge en kram eller beröra din älskade ...

Ovido - Quiz & Flashcards