Alla inlägg under januari 2009

Av Marie Grinde - 3 januari 2009 22:51

2009 here I come =) Men vad kommer hända egentligen detta år?


På nyår var vi uppe i stugan iallafall. På dagen körde vi skoter upp till Orren o tog oss en renklämma. Shit pommes frites asså vad små dom har blivit o priset har höjts,men det är väl som vanligt,priser höjs o produkter mindre. Gjorde 3 rätters middag o sedan spelade vi lite spel o pratade o hade trevlig o vid 22-tiden tror jag det var kom Göran Perman förbi så vi firade nyår tillsammans med han. Jonas fick äran att tända alla rakter o smällare.


Under fredagen kom morbror Lelle o Anita på besök hos Peter o Madde så då åkte jag,Linda o Johan ner dit för att hälsa på dom ett tag. Sedan åkte Peter o Madde upp till Nysätern igen. Under kvällen åkte vi o hälsade på kusin Anna o Peter i deras nya lägenhet o sedan åkte alla vi hem till pappa för att spela guitar hero.. wow jag var bättre denna gång,men det gick bäst mot syrran =P


Så less på pappas dator,den är så seg o man kommer ingen vart på den,det tar hundra år innan man kommer in på en sida..suck Men nu är man tillbaks på sin igen =)


Under tiden pappa o Malin har varit i stugan så har jag o Linda tvättat,diskat o vattnat blommorna åt pappa så nu är han glad hoppas jag o imorse fick jag gå ut o skotta snö på gården,men det var ju ingen ide egentligen,snön bara fortsatte att vräka ner.


Nu har Linda o Johan återvänt till Norge men vi ses den 23 igen då det är 30års kalas =) Under tiden dom åkte till Norge idag så var pappa o jag i Sveg o plockade ur min lägenhet i Sveg så nu är det inga saker kvar där förutom det som ska på tippen o städningen tar jag slutet av månaden hade jag tänkt o då blir det även besiktning på lägenheten samma dag hade jag tänk.  Pappa hade sina sura miner ibland idag med tanke på att det bara var vi o jag hade mer saker än han trodde,men det gick rätt fort ändå så nu är alla mina saker i lekstugan i Hede o se jag hann med bussen till stan oxå =)


Nästa vecka blir man ett år äldre,men 23 är väl direkt ingen speciell ålder egentligen o dessutom jobbar man då o dagen efter så fest blir det inte iallafall.


Kort ifrån nyår o guitar hero finns på facebook.


Pär har bjudit hem en kompis som ska sova över här inatt,så just nu är dom på väg in till krogen. Innan var dom här o drack lite whiskey medans jag tog mig ett glass vitt. Får hoppas på att dom är tysta då dom kommer tillbaks men om jag känner min bror rätt så blir det ett himla liv,han kommer o pratar med mig tex osv.


Imorrn kommer Morgan hem ifrån Uppsala,längtar =) Vad länge sen det var sen vi sågs sist,2 veckor sen. Saknar dig <3





Ovido - Quiz & Flashcards