Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Marie Grinde - 14 januari 2009 21:06

Idag fick vi alla i caféet en utskällning utav chefen,dels för att vi var dålig på att städa o dammtorka o sen var glassbyttorna inte så rena o så var det för lite glass i vissa byttor. Men hur lätt är det att göra allt på en gång egentligen då man bara är en person som jobbar åt gången o när det inte finns alla glassorter att fylla på. Sen får vi inte fika eller ta dricka för det kostar pengar så då drar han av det på lönen o lunchen som vi äter där drar han oxå av ifrån lönen. Det är första stället som gör det som jag har hört,helt sjukt egentligen.

Rebecka var duktig o tog tag i att dammtorka allt medans Helena bytte glass o jag fixade lite grann med schemat.


Det är inte lätt att fixa schema när vi är 4st i caféet o alla vill jobba mycket men det är bara 2st/dag som jobbar. Nu har jag fixat blip (nyckel) till jobbet så nu kommer jag in på morgonen utan att ringa upp så dom slipper gå ner o låsa upp till mig då jag ska öppna stället.


Det känns som om jag har varit på jobbet hela dagen idag fast jag varit ledig,först möte o sen fixade jag med schemat o sen helt plötsligt blev jag bjuden på lunch utav chefen men tackade nej för jag hade precis ätit =P Sen väntade jag tills Emmelie slutade så då följde jag med henne ner till ett ställe för hon skulle prata med en person o sedan gick vi på jobbet o pratade =P


Just nu sitter jag o tar det bara lugnt framför tv o datan med en kopp te till hands men det är ju inge bra på tv och te brukar göra susen då man har ont i halsen =P


Nu jobbar man stängning 2dar o sedan ledig 2dar o sen heldag 1dag,ledig 1dag o jobbar 1dag o sen åker jag till Hede för att fira pappa o bror samt att jag ska till Sveg o städa ur lägenheten oxå.









Ovido - Quiz & Flashcards