Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Marie Grinde - 11 januari 2009 20:46

Nu är det bekräftat, killar och tjejer kommer från två helt olika planeter! Varför tänker vi inte på samma sätt? Eller ännu bättre är, varför kan vi inte förstå oss på varandra? I bland känns det som att killarna värdesätter vännerna framför kärleken medans tjejer snarare gör tvärtom. Sedan blir det konflikter om detta, och jag vet att jag inte är enda tjejen som tycker detta.


Så fort man frågar en enkel fråga eller bara säger en sak som inte alls är så farliga som vi tror så blir det tjafs utav alltihop istället. Hur ska man säga för att säga saker i rätt mening egentligen utan att den andre ska blir sur och grinig?


Vi kan ta upp det här med disk o städning oxå, tex om fulla diskbänken är full med disk och det ligger kläder och dammråttor på hela golvet och då brukar jag vilja få bort alltihop på en gång medans partnern säger att jag/vi tar det imorrn istället och då brukar det sluta med att jag gör det ändå med en irritation inom mig.


Hur är det med tjejer som är lite tystlåtna utav sig då? Jo killen kan känna oro på vad tjejen vill och inte vill så han blir lite tveksam. Och killen vill ha vänner med sig om man ska hitta på något och då brukar tjejen bli ännu mer tystlåten utav sig än hon redan är och det är ju inte alltid lätt att öppna sig inför andra folk heller.


Detta handlar inte om en kille om ni tror det utan dom flesta och jag vet att dom flesta tjejerna håller med mig om detta som står här.


Det borde finnas en manual i hur respektive kön fungerar och den borde skrivas omedelbart!!!!!


Av Marie Grinde - 11 januari 2009 12:25

Suck vad tråkigt man kan ha det o hundra procent frisk är man inte heller o så känner jag mig lite irriterad/lessen på allt o alla oxå.


Igår jobbade jag,det var hur lugnt som helst på förmiddagen men sen började allt rulla på,smörgåsar o växel tog slut o det slutade inte komma folk,men det gick bra iallafall,kassan låg bra till o vi låg plus tillomed =) Övertid blev det för min del för jag städade o räknade kassan så strax innan halv fem var jag klar med allt. Han blev nästan sur på mig ett tag för jag inte svarade för jag räknade kassan precis då. Alltså lätt att svara då när man försöker koncentrera sig på en sak,han räknade tillomed om kassan. Han erbjöd mig skjuts hem för jag jobbade över..Ehh ok tänkte jag men jag tackade nej.


Ringde Pär o då var han,Nicke o deras chafför på samurai o käkade mat,sedan gick vi ner på mc donald för att träffa Jon o hans poalre o sedan åkte vi hem till Nicke för att han skulle byta om,sedan begav vi oss hem till Torvalla så dom fick fortsätta festa innan deras utgång,men vi fick reda på en sak så Pär stannade hemma...


R.I.P Pelle. Varför? Sov gott. Vi alla saknar dig. Kände dig inte så väl men det känns ändå eller hur man ska uttrycka sig.


Vad är det som händer egentligen? Känns som om vi har mycket att prata om nu. Jag ska inte ta upp det här nu,föränn jag fått ett riktigt svar..


Vad paff jag blev nyss,du ringde o det var flera år sen sist känns det som,men jag kunde inte säga det jag ville o jag hoppas du förstår varför. Hoppas du fortsätter höra av dig så vi kan ta upp kontakten igen som så bra det var förr =)

Tack Emma o Linda för att ni lyssnar,det betyder kan jag säga =) Synd att vi itne bodde närmare varandra,saknar er.


Tänker på dig, du finns alltid inom mig o det vet du <3


20.30


Idag har inte gjort så mycket,diskat o tagit det allmänt lungt o haft tråkigt o en hel del tankar som snurrar runt om allt o ingenting. Började städa bort julen lite smått o resten blir nån annan dag samt har jag bytt sängkläder,så skönt att lägga sig i nya o rena sängkläder *mysigt*


Nicke kom förbi en sväng så då åkte Pär,Nicke o jag på Tages o käkade lite mat o sedan skjutade vi hem han o sedan hem hit igen.


Vilket piss väder det har varit,regn o rusk o så är det halt o dom grusar som krattor kan jag säga på en gång.


Imorrn blir det jobb på min lediga dag mellan 13-18 för Rebecka hade ingen lust att jobba heldag eftersom hon varit sjuk en vecka,så jag fick halva dagen, tack =)











Ovido - Quiz & Flashcards