Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Marie Grinde - 20 januari 2009 13:32

Idag är jag ledig o vad händer då? Hmm..inte mycket faktiskt,sitter hemma hos Morgan nu medans han är på jobbet o Lukas är på dagis. Jag ska ta o göra köttbullsgratäng tills dom kommer hem med lite sallad o beasås. Då jag är här så står det still då det gäller maträtter,så jag måste be mamma efter någon mumsig rätt =P


Igår jobbade jag hela dagen,det var en lång o seg dag,tiden stod stilla kändes det som. Brist på personal är det oxå kan man säga för igår var jag tvungen att hämta lunch ifrån restaurangen o ta med mig tillbaks till cafét o ställa mig bakom disken o äta där medans jag höll koll på allt. Som tur var så kom det inga kunder då.


Imorrn jobbar jag morgon så då blir det mellan 9-14 för min del,sedan blir det bara hem o ta det lugnt.


På torsdag åker jag till Sveg kl.7.00 så då måste jag upp 5 för bussen från Torvalla o in tills tan går 6.05 Åhh gud asså vad trött o seg jag kommer vara då o så ska man till lägenheten i Sveg o städa alltihop då,kommer gå o städa som en zombie kan jag lova. Runt 11-tiden kommer mamma för att hjälpa till o då ska jag försöka få med henne till kondis så vi kan äta lite lunch o så kan jag träffa alla mina gamla arbetskollegor,saknar er =) Saknar det stället grymt mycket kan jag säga på en gång.


Efter städningen blir det besikting på lägenheten o jag börjar bli lite orolig faktikst över vad dom kommer säga för det Siri har gjort i varje hörn o vrå. Men tappeterna borde ändå tapeseras om plus att jag lämnar kvar mina gardinstänger så dom borde vara lite snäll iallafall tycker man. Sen blir det bara att åka vidare hem till pappa i Hede o då blir jag där hela helgen för Peter ska ha 30 års kalas då plus att pappa fyller år imorrn.


Senare idag/ikväll ska jag hem till mig,måste ta reda på tvätten o packa o så inför torsdag,för jag antar att min bror har sparat tvätten till mig så jag får vika o allt sånt.





Ovido - Quiz & Flashcards