Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Magsjuka

Av Marie Grinde - 22 januari 2009 10:07

Jaha det här var ju inte precis det jag hade tänkt mig. Igår kväll runt 21-tiden då jag gick o la mig började magen bli orolig o jag blev illamående. Pratade med mamma ett tag o vid 23-tiden var det inte kul kan jag lova, gick på toa hela tiden o så fortsatte det så hela natten tillslut var jag tvungen att ta en hink o lägga bredvid sängen.


Skickade mess till mamma om att han skulle ringa 5 till mig med tanke på att jag skulle upp o åka med bussen till Sveg men mamma tyckte att jag skulle stanna hemma istället så hon städar lägenheten i Sveg åt mig. Tack!


Jag har inte sovit nånting inatt,högst 2 timmar kanske så nu är jag hur trött som helst men det går ändå inte att sova så nu ligger man i soffan helt färdig o inte orkar resa sig upp eller nånting. Snälla Pär kom hem snart,vill ha min cola.


Pappa ringde mig imorse o frågade om jag var på väg till Sveg,så jag berättade hur det låg till så han hoppas jag är bättre till lördag o kanske kan ta bussen till Hede då med tanke på att det är 30års-kalas för Peter. Skickade även mess till Peter o sa att jag kanske inte kommer ihelgen, o han tyckte lika som pappa.


Det ska ju gå ett viss antal timmar efter man spytt sista gången,så är man frisk sen o inte smittas,så på lördag är jag frisk om jag inte spyr senare eller imorrn igen vill säga.


Jag vill ju hem till Hede på 30 års kalas,men hur kul är det egentligen om man inte är 100 procent pigg. Jag vill bli frisk! Hatar detta.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Grinde - 4 augusti 2011 10:50

Det var länge sen jag skrev nu och ärligt talat så har jag inge lust att blogga längre.. men jag ska väl skriva några rader nu när jag ändå är igång.   Den 14-16 oktober tar Linda och jag bussen ner till huvudstaden där vi kommer tillbringa två n...

Av Marie Grinde - 13 april 2011 13:43


Våren är kommen,snöhögarna blir mindre och mindre,vägen är bar,mc knuttarna börjar komma fram,fåglarna sjunger sin visa,solen tittar fram och graderna stiger.   Det var ett tag sen jag skrev här nu,men det har inte hänt så mycket i mitt liv dom s...

Av Marie Grinde - 8 mars 2011 22:54

Efter två månader har dom äntligen rivit centrumkiosken.   Varje dag sen den 12 december,eller minns jag fel? :)   Ihelgen har jag varit nere i Boxholm hos den jag gillar mest,helgen har varit helt underbar men den har gått för fort,hoppas da...

Av Marie Grinde - 22 februari 2011 23:13


Bloggar fast jag inte har något vettigt att blogga om denna gång.   Datorn är inte riktigt frisk nu,den lever sin egen lilla värld ibland,hur seg som helst och sen stängs den av efter en blå skärm med en massa text på som jag fattar nada utav. Hj...

Av Marie Grinde - 3 februari 2011 22:14


Snart är det alla hjärtans dag och då får många höra tre ord som är magiska, "Jag älskar dig", och dom orden kan du även visa genom kommunikation, ditt kroppsspråk och genom dina handlingar. Ibland behöver du bara ge en kram eller beröra din älskade ...

Ovido - Quiz & Flashcards