Alla inlägg den 28 augusti 2007

Av Marie Grinde - 28 augusti 2007 01:32

Då har jag varit hemma i Hede o Sveg nu i ca 1 vecka,det har varit kul,kände mig välkommen hem iallafall utav alla o det känns bra att alla bryr sig om en =)

Tisdag. Tågresa 6 timmar,sedan stannade jag i Kil där Åke skulle hämta upp mig för vi skulle vidare till Torsby där maten var serverad o allt. Första gången jag träffade mammas nya "gubbe" o hans son, Trevliga,glada o skojiga =P Kan man säga så? =P hihi.. Sedan åkte jag,syrran o mamma bil hem till Hede som tog ca 4 timmar.

Onsdag. Linda o jag vaknade 11.30,härligt med sov morgon. Fixade ordning oss o gick ner mamma som var hos Pär,på vägen tog vi upp Tindra o Madde =) Hoppade lite studsmatta,det var kul o oj vad man flög när man var 2 st på den =P Hem till pappa igen o gjorde mat o tog det lugnt.

Torsdag. Fixade ordning oss o åkte ner till Tindra o firade en tidig 1års-dag med paket o tårta. Alltid kul med tårta nära småbarn =) Tindra öppnade det stora paketet först,en dockvagn,den gillade hon. Hon var nog nöjd med det paktet för det kanske tog 30 minuter innan hon öppnade dom andra..o oj vilken fart det var på hon o vagnen,det var kul o se =P

Fredag. Packade väskan o drog till Sveg,gick på systemet o blomsterhandeln. "Värst vad du är känd överallt här i Sveg utav alla" sa syrran. Så är det när man har jobbat lite här o där. Gick till Micke o Maria där vi blev bjudna på shots direkt då vi kom..hihi..men gott var det. Gick vidare till Lukas o Angelica där vi skulle sova över o förfesta. Maten blev klar ca 20.30 då vi även började förfesta lite smått.
Syrran o jag gick vidare till Linda o David där det var partaj medans dom andra gick till Mike. Storön nästa stopp. Där blev det en hel del cider,skulle ge Stig en dans,men jag glömde bort...woops..sorry..Nästa gång. Kom hem ca 3-tiden.

Lördag. Vi gick till markand men var det någon marknad..ehh..nej inte direkt..kass marknad kan jag lova,ingenting att ha. Mamma kom till sveg o vi 3 gick på kondis o fikade,räkmacka så klart,alltid på topplistan =P Sedan åkte vi på dollarstore,shit vad mycket folk o vad stort det var,handlade lite små prylar. Sedan bar det av till morfar,där vi bjöd morbror Lelle på middag o fika för tack för att vi får bo i andra stugan hans. Tråkig hemmakväll.

Söndag. Syrran o jag åkte till sveg där vi hälsade på Linda o fikade på kondis samtidigt,trevliga samtal. Linda skulle åka bort så då gick vi till Micke o Maria,tänkte hälsa på Helena men hon var inte hemma. Drack kaffe/cappucino o snackade lite skit,alltid lika trevligt. Sedan åkte vi vidare till morfar ännu en gång. Jag,syrran,mamma o Ivan åkte ner på campingen för att spela minigolf o shit asså vad knott det var,blev så irriterad så jag orkade knappt slå normalt,blev nog biten överallt den kvällen. Härligt med varmdusch sedan.

Måndag.Åkte till Härjegårdar o kollade på lite lägenheter som jag ska ha,en 2a blev det på svegsgatan. sedan åkte vi tre vidare mot Torsby där maten var serverad o klar. Syrran o jag skulle med tågen till Kil,där jag skulle fortsätta vidare mot Halmstad,7 timmars tågresa denna gång.

Nu har man äntligen landat o nu sitter jag här,ska snart gå o lägga mig så jag orkar upp imorrn,ska till jobbet o prata med chefen lite grann. Ska även ringa härjegårdar imorrn o sedan ringa Peter. Jobb har jag eventellt fått i Sveg,antingen på centrum sibylla eller på kondis,varför inte båda?! =)

Borta bra men hemma bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards