Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Sötsugen

Av Marie Grinde - 18 mars 2010 21:26

Så sötsugen men imorrn är det fredag,vilket betyder fredagsmys med lite gottigottgott o bra film men även en massa plugg.


Idag fick man besök på jobbet utav Tindra o Isabelle samt mamma o Madde o dom tyckte jag skulle bjuda på mat idag,men det var dåligt med mat hemma,så Madde stod för maten o mamma gjorde maten. När jag kom hem så stod maten på bordet redan,lasange,tack så mycket :)

Slängde i sig maten o bytte om till bikini,för efter 17-tiden skulle Linda hämta upp mig för då stod det candlelight,arombastu o bubbelpool på schemat.


Tindra- "Du har örhänge i naveln"

Jag- "Ja,vill du oxå ha det när du blir stor?"

Tindra- "Nej. Vart ska du?"

Jag- "Jag ska iväg o lära mig att simma,för faster kan inte simma än ;) "

Tindra- "Jag kan lära dig simma"

tyckte det lät lite gulligt o hon är bara 3 år :)


Igår var det en kund som hade skrivit ett meddelande på en servett o det är inte många som lägger sånt meddelande synligt på en bricka precis.

"Här sitter jag i min ensamhet medans alla andra har familj och är lyckliga men jag har inget. Sitter och tänker på min egen begravning hur den kommer att bli"

Det stod skrivit över hela servetten,men minns inte riktigt allt som stod,men det var något i den stilen. Tragiskt o deprimerande var det att läsa det.


Kontakten har kommit tillbaks :)


Skrivet för ett år sen:


Varför finns det ens tv o datorer? Vad behövs för att vi människor ska vara mer sociala med varandra? Behövs det strömavbrott dagligen så man kan kommunicera med varandra om allt som hänt o kommer hända? Man sitter inte ens vid matbordet tillsammans o äter längre. Viktigaste energin är hos människan o inte via en el-kontakt som sitter i väggen.


Killar o tjejer kommer ifrån två olika planeter. Killar sätter sig själva i främsta rummet och alla de andra i andra rummet, medans vi tjejer gör tvärtom. Alltså sätter alla andra i främsta rummet och alla andra i andra hand. Varför är det så? Hur kommer det sig att tjejer och killar tänker så annorlunda? Kanske vi tjejer borde satsa på oss själva i första hand och sedan ta hänsyn till alla andra,och det kanske är då ni börjar få en liten funderare? Men det kanske är då man skulle slippa alla misstolkningar och irritationer som diverse parter fram bringar. Jag är inte ensam om det här o det vet både du o jag som läser detta.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Grinde - 4 augusti 2011 10:50

Det var länge sen jag skrev nu och ärligt talat så har jag inge lust att blogga längre.. men jag ska väl skriva några rader nu när jag ändå är igång.   Den 14-16 oktober tar Linda och jag bussen ner till huvudstaden där vi kommer tillbringa två n...

Av Marie Grinde - 13 april 2011 13:43


Våren är kommen,snöhögarna blir mindre och mindre,vägen är bar,mc knuttarna börjar komma fram,fåglarna sjunger sin visa,solen tittar fram och graderna stiger.   Det var ett tag sen jag skrev här nu,men det har inte hänt så mycket i mitt liv dom s...

Av Marie Grinde - 8 mars 2011 22:54

Efter två månader har dom äntligen rivit centrumkiosken.   Varje dag sen den 12 december,eller minns jag fel? :)   Ihelgen har jag varit nere i Boxholm hos den jag gillar mest,helgen har varit helt underbar men den har gått för fort,hoppas da...

Av Marie Grinde - 22 februari 2011 23:13


Bloggar fast jag inte har något vettigt att blogga om denna gång.   Datorn är inte riktigt frisk nu,den lever sin egen lilla värld ibland,hur seg som helst och sen stängs den av efter en blå skärm med en massa text på som jag fattar nada utav. Hj...

Av Marie Grinde - 3 februari 2011 22:14


Snart är det alla hjärtans dag och då får många höra tre ord som är magiska, "Jag älskar dig", och dom orden kan du även visa genom kommunikation, ditt kroppsspråk och genom dina handlingar. Ibland behöver du bara ge en kram eller beröra din älskade ...

Ovido - Quiz & Flashcards