Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Marie Grinde - 16 mars 2010 20:18

Jag har insett att tisdagar är inte den bästa dagen i veckan. Körkort borde man få i ett cornflakespaket istället eller bara hem i brevlådan. Nästa gång ska jag vara tyst om dagen o tiden,inte ens du eller du får veta det. Märks att jag är lik mamma o en av bröderna då det gäller detta medans den andra bror gör inte saken bättre.


Lite olika reaktioner då det gäller familjen.

Mamma- "Nä du ska inte ge upp nu när du har allt i hjärnan o har kommit så här långt" Jag- "Vilken hjärna?"

Pappa- "Men herregud,inte nu heller?!"

Jag - "Du får vänta ett tag till då det gäller fyllechaffis" Peter- "Ja jag får göra det. Men du är lik mig då det gäller teorin"

Pär- "Du kommer inte klara det,du är så dålig"

Linda- " Nä men gud nä, vad tråkigt"


En sak kvar o det ska inte förstöra saken,spelar inge roll hur lång tid det kommer ta eller hur många prov jag ska göra men nu ska jag se till att klara det,förr eller senare kommer det stå GODKÄND på pappret som kommer ut ur skrivaren men helst av allt före den 3maj 2010 ska jag ha kortet. Kanske funkar bättre med muntligt eller med lite musik i öronen om man nu får ha det?


Vid 13-tiden mötte jag upp Emma på stan,gick o kollade lite i affärerna o sen träffade vi på Elle så då blev det lite fika på pause.


Då jag kom fram till stan igår så hämtade Pär upp mig o sedan åkte vi till djungelhuset där Nora o Sofia var,så då blev man barn på nytt ett tag. Upp i klätterställningen,ner i ruchkannan o sköt bollar på varandra.


Man längtar tillbaks till stan ibland men vem vet,jag kanske återkommer dit en vacker dag.


Ett under att det inte sker fler olyckor ute på vägarna än vad det gör. Varje dag är det alltid någon som gör påverkad. Idag då jag satt på bussen så kollade jag ut o då såg jag några som pratade i mobiltelefon,medans han i bilen bakom satt o åt mat framför ratten. Hur säkert är det egentligen?


Imorrn ska man upp med tuppen för att tvätta,sen ska man iväg på banken o sedan jobba resten av dagen.


Ikväll blir det att lägga sig i en nybäddad säng o nyduschad,Härligt.


Vart är alla kommentarer?









Ovido - Quiz & Flashcards