Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Marie Grinde - 3 maj 2009 12:02

Nu är det ny månad o nya tag som gäller. Maj månad är här o våren är här,allt gick så fort då snön började tina bort. Solen är framme med lite kalla vindar o man börjar gå lättklädd. Fåglarna kvittrar o himlen är blå med några moln o träden o buskarna börjar få knoppar,Snart riktig sommar :)


På valborg så var det bowling o grillbuffé som gällde :) Man kan säga att jag har kvar tekniken ifrån när jag spelade curling i högstadiet,så jag fick höra att jag spelade curling istället för bowling =P Men det gick lika bra det,  mitt lag vann =D Ibörjan hade jag noll noll en bra bit men sen kom jag med i spelet oxå :) Maten var god men det borde ha funnits mer att välja mellan.


Under fredagen gick jag,Tobias o Emmelie ner till badhusparken där Victor o några andra satt o spelade kort o solade sig. Sedan gick vi till österäng o skulle spela kubb men hittade inget kubbspel så då spelade några kort istället o sedan kastade vi gris. På kvällen blev det bara mys framför tv med chips o dipp.


Lördagen åkte jag o Tobias till Bräcke till Veronica o Mattias med barn för att han skulle fixa lite med en bil,under tiden fixade jag o Veronica med maten,grillning blev det. Mmm gott,finns det något godare än grillning då det är härligt väder. Det måste ju nästan vara den godaste maten på sommaren :)


Söndag idag men vad händer då? Har precis städat lite grann,skura golvet orkar jag inte så det blev bara att städa av diskbänken o diska o dammsuga golvet.


Imorrn blir det jobb på papegojan för första gången,men det går nog bra :) Men det är ju inte så många dagar i veckan eller timmar men det skulle bli mer i sommar :) Ska även ringa mcdonken,för dom hade hört av sig via mail angående intervjun jag hade. Jag hörde ju inte då dom ringde så då skrev dom mail istället. Men vill jag verkligen ha det jobbet.. hmm.. Nä men det är ju alltid något tills jag hittar något nytt o bättre o jag behöver ju pengar o rastlös blir jag om jag bara sitter hemma o ugglar så vi får se vad som händer. Gud vad jag hatar att flippa burgare hela dagarna,jag gillade inte att jobba på sibylla så hur ska detta gå då?!


Tack Tony för att du hjälpte mig med datan. Hehe vilken bra teknik människa jag är känner jag ;) Jag o data hör inte ihop alla gånger,speciellt då det gäller att fixa saker,men man kan ju inte vara bra på allt =P


Vad tiden går fort,det har redan gått tre år o det känns som igår,jag minns exakt den dagen. Saknaden är stor av oss alla <3


Ovido - Quiz & Flashcards