Alla inlägg under november 2008

Av Marie Grinde - 11 november 2008 12:13

Vad glad dom blev på arbetsförmedlingen för jag har fått jobb. Jag är glad jag oxå så slipper jag gå dit varje vecka/månad o alltihop.


Sitter på bibblan nu o söker lite lägenheter,har precis skickat iväg en intresseanmälan till vestibulum,min bror ringde även på en lägenhet igår i andra hand o han var först som ringde dit, så vi får se o hoppas på det bästa.


När kommer snön? Hatar detta väder som är nu,vill ha riktig vinter,NU!!!


Efter jag har varit här så ska jag iväg på dollar,sen ska jag hem o börja packa lite smått o så måste jag dammsuga upp alla hårbollar efter Siri,sen blir det bara lugnt framför tv.


Imorrn ska jag jobba mellan 11-18,det känns som om det var evigheter sen jag jobbade sist,o nu är det två praktikanter där oxå tror jag.

Om jag ska vara ärlig så kan jag jobba hur mycket som helst,jag blir så rastlös då jag inte har något att göra då jag är ensam,jag ligger mest o sover bort hela dagarna då. Så jag hoppas på rätt så mycket jobb nu.


På torsdagkväll ska vi på skalet på företagsmässa (eller vad det nu heter =P ) träffa Bert Karlsson,äta god middag o dricka. Det ska bli kul,hoppas vi vinner =)


Vad sugen jag blev på att festa o dansa loss helt plötsligt,någon som är på någon helg framöver? ;)


Jag måste börja träna o simma igen,känns att jag inte gjort det på ett tag..






Av Marie Grinde - 10 november 2008 14:55

Kom hem runt 10 tiden imorse,hoppade in i duschen sen gick jag o la mig,vaknade halv två,men jag kunde ha sovit betydligt mycket längre men jag hade lite saker att göra innan tre som tex ett snabbesök hos härjegårdar. Som det lät på henne så är det någon som vill ha min lägenhet redan den 1 januari som vilket är bra för mig så slipper jag en dubbelhyra =)


Tack Sara o Emma som passade Siri under tiden =)


Nästa vecka kommer mamma upp o hälsar på o då ska hon möjligtvis ta med Siri ner till henne. Jag känner mig lite elak mot henne,är aldrig hemma o gosar med henne eller nånting,stackars katt.


Då jag flyttar är det typ bara att börja julpynta på en gång. Finns det något mysigare än julen o mörka kvällar med levande ljus o känna lukten av julbak o allting? Det är lite mysigt tycker jag =) o snart är det första advent.


Tänk om man får jobba hela månaden nu så man tjänar ihop lite pengar innan flytten,det skulle ha varit bra. Det är inte så kul att bara sitta hemma o rulla tummarna precis,så jag väntar...


Varför söker dom folk till svenska dagbladet när dom ändå ska avskeda folk,vilket jag har hört att dom ska. Fick besked idag att jag inte fick det jobbet heller,vilken lättnad. Det lät ju inte så kul då jag var där men nu har jag ju ett jobb o med sånt jag vill hålla på med dessutom,men jag kommer ju sakna kondis men jag lovar att jag kommer o hälsar på =)


I´m happy =D


Varför känner jag mig extra glad just nu?

Fjärilar i magen o pirr i kroppen.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?


I fredags var det exakt 4 veckor sedan jag o Morgan träffades första gången,kommer aldrig glömma den helgen eller hur nervös man var då,men det kändes rätt redan då o nu är vi två en <3


Jag fick ett plus i kanten då jag plockade undan ifrån diskbänken i lördags kväll medans Morgan sov framför tv =) Men vad ska man göra om man är rastlös plus att det inte såg så fint ut på diskbänken heller.

Det är väl inte många som vågar göra sånt då man är borta speciellt då en ligger o sover =P


Tack för veckan/helgen,längtar redan till nästa gång vi ses. Saknar dig





Av Marie Grinde - 8 november 2008 20:16

I går var jag på prov jobb på krickelin café,det gick bra,lätt som en plätt =P Det är ju nästan samma jobb som på kondis. Så idag fick jag besked om jag jag fick jobbet,provanställning på 6 månader till o början med,så den 1 december börjar jag här uppe =) Så det ska bli kul,komma närmare Morgan oxå ;)


Så nu är det bara att söka lägenhet för fulla muggar,o hoppas på att man får något snart.


Igår var Morgan o jag ner till Dennis o Gabriella,satt där o pratade o drack lite,det kanske blev lite väl mycket för både jag o Morgan har inte varit så pigga idag. Att man aldrig lär sig att man inte ska blanda!


Imorrn åker jag hem till Sveg igen,antar att jag måste börja packa lite o allt,men lägenheten i sveg får jag ha kvar till sista januari om det inte är någon som vill ha den innan vill säga.





Av Marie Grinde - 6 november 2008 11:23

Nu är man i Östersund igen o hälsar på Morgan plus att jag har varit på intervju o ska ytterligare på en till,lite senare idag.

Igår var jag på intervju på krickelins cafe/restaurang,det gick bra måste jag säga för imorrn ska jag provjobba där,så jag hoppas det går bra. Undra om jag msåte på stan o handla ett par extra skor,det kanske inte är så kul att jobba i vinterskor direkt..Hmm..

Idag ska jag på intervju på svenska dagbladet,men han lät lite flummig då han ringde till mig så jag undrar hur det kommer att gå plus att det är provisionlön eller vad det heter,så jag vet inte jag riktigt.


Igår efter intervju så träffade jag Angelica så då tog vi bussen till storsjöbadet o badade hela dagen lång plus att vi var på realax avdelningen,det var härligt,detta måste vi göra om. Måste köpa kort där då jag flyttar hit så vi kan träna o bada plus att vi har tillgång till realax avdelningen utan extra kostnad. Jag vet inte hur länge vi satt i bubbelpoolen där,plus att dom hade ångbastu,bad utomhus plus lite andra saker =)


Morgan är ledig idag,lika så Lukas så nu ligger dom i soffan o sover lunch =)


Ska det vara så svårt att få tag på lägenhet här istan?! Pär har fått jobb o han börjar redan nu på tisdag här.




Av Marie Grinde - 3 november 2008 12:02

Just nu håller jag på att söker jobb o lägenhet för fullt. Hoppas även på svar snart. Söker lägenhet till min bror oxå eller rättare sagt åt oss,vi ska bo ihop först o främst. Det är svårt att få tag på lägenhet så jag antar att det blir andra hand vi ska ha först o främst.


Ihelgen har jag jobbat hela helgen o lugnt var det så det gick bra =)


Nu har jag klippt lugg,det trodde jag aldrig men det blev bra,lite ovant bara. Har även toppat resten av håret.


I lördags blev det utgång för mig o Elin,det var inte meningen att nån utav oss skulle ut men vi blev lite sugen ändå. Satt hemma hos mig o drack lite vin,sedan gick vi till MickeoMaria´s halloweenfest en stund o kollade läget. Sedan gick vi på knuten o lyssnade på Lars Nilsson när han spelade så där blev det ännu mer vin o cider. Jag sa till Elin att denna kväll skulle sluta med kryckor för min del för det var så halt ute,höll på att halka flera gånger. Men vad hände på vägen hem utanför lägenheten,jo jag vurpade la mig raklång på marken så nu har man blåmärken på ena armbågen. Ajajaj.. Det var nära att jag slog i huvudet.


Tack Sara o Tomas som kan vara kattvakt i veckan =)


Imorrn sticker jag till stan,intervju på torsdag o på onsdag ska jag på storsjöbadet med Angelica o så ska jag träffa Malin på torsdag oxå =)


Ovido - Quiz & Flashcards