Alla inlägg den 24 november 2008

Av Marie Grinde - 24 november 2008 14:00

I fredagskväll hade vi på kondis en liten överraskningsfest för Pär-Anton för han fyller 30 år o Frida o Lars-Johan fick oxå vara med på den. Det blev bad-bastu-julbord i badhuset. 4 olika lukter för varje bastu vi tog o sen fick vi smörja in oss i honung,isbitar o salt. Då vi hade salt på oss fick vi gå utomhus o det var kallt kan jag lova o P-A o L-J rullade sig i snön oxå..brr. Vi fick även sätta oss i bubbelpoolen o åka vattenruschbana.


I lördags flyttade Siri ner till mamma i Värnäs,det är skönt att hon har flyttat,så slipper hon fortsätta förstöra mina väggar o så, men ändå saknar jag henne på ett sätt.


På fredagkväll eller lördag morgon flyttar jag till stan. Vi har blivit erbjuden om en annan lägenhet nu,i Torvalla o den är omöblerad o vi får ha den så länge vi vill. Pär skulle kolla på den idag. Pappa skulle hjälpa mig att flytta =) Nästan allt är packat o klart förutom kläderna,gardinerna som hänger uppe o lite köksredskap som jag använder nu. Gradinerna får hänga uppe tills jag kommer hit i mellandagarna då jag ska städa ur lägenheten helt o hållet.


Tack Linda som kommer ta in posten min under december månad. Ska göra adressändring lite senare. Måste hälsa på Maria innan jag flyttar,får göra det någon kväll snart.


I fredags var det tårtbuffé på kondis,tror vi hade över 160 personer som var där o åt av det. Jag gjorde en sak i fredags som kan hända vem som helst egentligen,jag gav fel tårta till fel person. Tårtorna låg på olika ställen men dom hade samma efternamn som hade beställt. Dom flesta säger ju bara efternamnen oxå. Som tur var så kom hon in med tårtan efter en halv timme,för hon tyckte att inte priset stämde riktigt på den tårtan hon skulle ha.  Men det var tur att inte den rätta personen kom då tårtan hans var borta. Alla kan göra fel ibland.


Kommer sakna kondis då jag flyttar,det är en av dom bästa jobben jag har haft,trivs bra där både bland kunderna o personalen,bra kontakt med personalen o allt. Vi får se om jag kommer dit igen =P Hälsa på det kommer jag göra iallafall =)


Måste sätta in lite nya bilder snart bla ifrån festafton i från skalet, både på facebook o här =P men det lär väl bli då jag är hos pappa i hede vid jul... lät långt dit men det är ju bara en månad kvar nu tills tomten kommer med paket till alla snälla barn. Julskyltning på söndag o då har jag flyttat till stan så man kanske kommer gå ut där en sväng o kolla lite..



Ovido - Quiz & Flashcards