Alla inlägg den 14 november 2008

Av Marie Grinde - 14 november 2008 12:03

Igår gick bussen till skalet 17.00 i från OK/Q8. Då vi kom fram fick vi välkomsdrink o lyssna medan Bert Karlsson berättade om sitt liv som företagare Efter en timme eller vad det var så var det middag.


Alla vi trodde att det skulle vara bordsplacering så när vi kom in i rummet så var det fullt över allt så det vara bara att sätta sig där man fick plats oalla fick platser o sen var det bara ett bord kvar så jag o Ida fick sitta med Bert´s o Tomas Hedengrans bord. Det var 3rätters middag,förrätten var inge höjdare kan jag tala om,vi åt inte ens upp allt så Bert frågade oss om vi inte tyckte om romen så han åt ifrån våra tallrikar tillslut =P


Bert babblade på om sina fräcka historier o frågade oss en massa saker. Han frågade oss bla om vi var där med våra föräldrar o att Ida såg ut som 17 åring. Själv var det lite svårt,man visste inte vad man skulle fråga han o allting.


Ida gjorde så hennes toa gick i baklås,men det var efter hon hade varit där,hon smällde igen dörren så åkte haspen ner (eller vad det heter). Elin var på danshumör så hon tog en sväng om med Hedengran =P


Ica i Funäsdalen vann som årets bästa företagare. Grattis.


Bert var inte som i tv precis,han var liksom mer roligare eller vad man ska säga,man kunde skratta åt honom hela tiden =D


Bussen till Sveg gick hem 24.00,så då var det bara att krypa ner till kojs då man kom hem.


Det blev en hel del bilder oxå,men dom kommer upp lite senare,med tanke på att jag måste hem till Hede till pappa för att fixa det.



Av Marie Grinde - 14 november 2008 11:53

Jag ser der snöar,jag ser det snöar det var väl roligt hurra..

Nu snöar det för fulla muggar här,vägen är vit,träden är vita,allt är vitt helt enkelt. Mysigt.


2 veckor kvar o ingen lägenhet,ska det vara så svårt att få tag på lägenhet i stan eller?! Hjälp mig,snälla..börjar få panik snart. Vad gör jag annars?


Jag har fått lite tider hos krickelin,första dagen jobbar jag mellan 9-14,andra dagen 13-18 tror jag det var o sen någon dag skulle jag öppna cafét själv,får hoppas på att det går bra iallafall. Mellan jul o nyår kan jag inte jobba,det sa jag till dom med tanke på att jag ska hit o städa ur lägenheten helt o hållet då.


Känns som om det kommer bli väldigt tajt med ekonomin,igen..Det funkar hoppas jag,det gäller att snåla rejält bara.


Var till Pontus igår o berättade hur jag ville ha min tatuering för nu har jag bestämt mig,det blir typ hjärtformad tribal med mum/dad i hjärtat men det blir nog bra =) Ska ringa mamma o pappa o fråga om jag får pengar av dom så det blir min julklapp o kanske födelsedagspresent ifrån dom =P



Ovido - Quiz & Flashcards