Alla inlägg den 6 april 2010

Av Marie Grinde - 6 april 2010 18:35

I onsdag jobbade jag min sista dag före min påskledighet. Vid 23-tiden ringde syrran till mig o sa att jag skulle gå ner o öppna dörren,vilken överraskning det blev,dom kom då istället för på torsdagmorgon o jag skulle precis lägga mig i sängen precis då oxå.


Skärtorsdagen åkte vi till Hede o fick en liten påskfika hos mamma o sen kom Nora förbi som en påskkärring :) Sen åkte vi vidare till Nysätern där vi skulle fira påsk tillsammans med nära o kära.


Långfredag åkte jag,syrran,Pappa o Malin ut på en liten skotertur. När vi kom tillbaks till stugan så blev det snöbollskrig mellan alla syskonen Grinde o man kan säga att jag förlorade. Påskbord blev det till mat,alltid lika gott. Kvällen avslutades med en lugn kväll med lite snack o något glas vin.


Påskafton bråkade vi om vem som skulle stanna hemma o vara barnvakt o det hela slutade med efter jag hade fått på mig alla skoterkläder så sträckte jag nacken o kunde inte vrida huvudet åt ena hållet,så då fick jag sitta barnvakt. En liten promenad o påbörjning av maten blev det då istället. Kvällen avslutades med alkohol o lite snack hos Pehrman o sen blev det en tripp till Orren där partyakuten uppräde.


Annandagpåsk var det strålande sol o självklart så skulle man åka hem den dagen från stugan oxå,men vi stannade kvar lite längre så vi fick njuta av solen ett tag,så denna dag blev en sittardag i solen med korvgrillning :) Då vi kom tillbaks till Hede så blev det hemgjord pizza o kvällen avslutades med lite bad i simhuset o en beckfilm med chirre o dirre,men jag halvsov mest under hela filmen så jag fick en god sömn denna natt.


Påskdagen, Äntligen hemma,borta bra men hemma bäst. Linda o Johan sov hos mig, så även denna kväll blev en myskvällkväll med film,grönsaker o dipp.

Våren är här,strålande sol o snön smälter för fullt - Härligt.


Grattis till Kristina som fick en liten Julia :)


  


Syskonen Grinde. Ser du vem som är vem?


  



Ovido - Quiz & Flashcards