Alla inlägg den 24 mars 2008

Av Marie Grinde - 24 mars 2008 11:32

Nu är påsken äntligen över...ojojoj vilken påsk det har varit i år. Mycket snö,kallt men det såg ut som att vara varmt ute med tanke på att solen var framme,men det var härligt ändå =)


Vi åkte upp till Nysätern i torsdags,då spelade vi spel o sen började nästan alla dricka o fick vi veta att vi har en halv amrikansk i släkten..hehe..o han berättade hela hans livshistoria om att han har en njure o att hans ena vrist/fot är mindre än den andra.


Fredag åkte vi skoter till Hölla o hälsade på Tompa o sedan Camilla. På kvällen åkte vi till Luneborg till Rebecka o Jenny,satt där ett tag o drack o snackade. Sedan var det bara att åka hem o där var det full fart,besök utav dom i Köping.


I lördags åkte några av oss hem för att duscha o fräcsha till oss lite o handla på ica. Då vi kom upp till Nysätern igen var det bara att sätta oss bakom fjöset o sola med en cider/öl i handen. Påskmiddagen bestod utav kassler,korv,janson,potatisgratäng,räkröra,ägg,pri
nskorv o köttbullar.

Sedan tog jag,mamma,Elinore,syrran,Linda o Marielle två skotrar ner till Göran o Linda P,där fick vi en varsin grogg, o sedan gick vi över till Sylvia o där fick vi åter en varsin grogg. Sedan var det bara att bege oss hemåt igen o där var det full fart som vanligt.

Vi åkte upp till Orren på lite mer kalas där Peder Person uppträde o vi sjöng oss hesa. Sedan åkte alla hem utom jag,Linda P o Mattias. Vi hamnade på efterfest hos Jon o Jens,vi kom hem runt 4-tiden. Inte ofta man är på efterfest så länge uppe i fjällen =) Den kvällen drack jag nog allt som fanns,öl,cider,grogg,vitt vin o rött vin.


Söndag var jag av att jag fortfarande full, kändes det som iallafall men bakis var jag iallafall,det kan man inte missa. Jag tror jag gick upp vid 15-tiden då o då var alla andra trötta o slöa,då jag välk blev pigg,så jag tog skoter ner till Linda P o hälsade på en sväng. Resten av dagen/kvällen blev lugnt för oss alla,vi satt o spelade spel bara,gick o la oss 22.30


Idag är det måndag o nu har man packat ihop allt så nu är man hemma hos pappa igen. Linda,Marielle,Johan o Peter är kvar o kör skoter en sista gång,så det var jag,Madde o Tindra som åkte hem tidigare. Det var skönt med en varm dusch o nya kläder o allt.


Åker hem till Sveg senare idag med min kissemiss =) Under veckan blir det jobb som gäller på kondis.


"Det är lika kallt ute som det är varmt inne,kan man säga så? -22 och +22"

"Gud vad full du var igår!"

"Är jag snyggare än?"


Varför försöker Pär para ihop mig med allt o alla?



Ovido - Quiz & Flashcards