Direktlänk till inlägg 23 september 2008

Borta bra...

Av Marie Grinde - 23 september 2008 13:20

Borta bra men hemma bäst =)


Förra söndagen åkte jag ner till mamma i Värnäs,åkte buss o tåg. Hoppade på tåget i Mora,visste inte om det var rätt tåg så stod det två snubbar utanför o sa till mig "ja det är rätt tåg till borlänge/stockholm" Började prata med mig som om dom kände mig,munnen på dom rörde sig hela tiden,frågade vart jag skulle,vart jag kom ifrån vad jag sysslar med osv. Sen när jag klev av tåget i borlänge så sa dom " hälsa mamma att hon tar väl hand om dig nu när du är där o hälsar på" .

Jag hoppade av i Malung så kom mamma dit o hämtade mig men tror du att hjärtat satt långt upp i halsen på mig då,dom hade ju 3 stoppställen där, folkhögskolan,gymnasiet o sista stoppet järnvägstation. Alla klev av vid folkhögskolan så jag trodde att det var sista stoppet,men jag satt kvar för dom brukar ju säga sista stoppet,men jag hamande rätt iallafall =) vad skulle mamma annars ha sagt?!?!


Tisdagen så åkte vi in till Kalrstad för jag skulle på intervju,det gick rätt bra förutom då dom frågade hur jag var på språk,men det gick iallafall bra som tur var,så nu är det bara vänta o se,får svar i oktober,antingen ett ja eller ett nej. Sen åkte vi till bergvik köpcentrum,köpte 4 par skor,kofta,byxor,underkläder,sminko tillsist var vi på ikea,handlade bara 2 lampor,fick dåligt med pengar efter allt =P


Annars har jag solat solarium,så nu är jag brun igen,men så brun är jag inte men det syns ju vart bikinitrosorna har varit iallafall =) o hjälpt mamma att måla om hennes badrum,men hälften av färgen hamnade på oss istället,för vi råkade mitt i en målarkrig färg tillslut,båda blev trötta o less på att måla så vi målade på varann istället =P hehe...


Slutet av veckan blev jag hur rastlös som helst,längtade bara hem,jag brukar inte längta hem i vanliga fall men just nu gjorde jag det,borta bra men hemma bäst löd detta då. Ingen ville lyssna på mig eller nånting,tänkte över till norge över helgen men det blev aldrig av..suck..


Man brukar fråga innan man lånar eller tar saker från andra,men tydligen inte..


Snart är det dags för halloween fest igen =) Själv får jag ta dräkten som jag hade för 2 år sen,men jag ska sy om den lite så den inte blir lika som sist,så vi får se hur det blir. Har nämligen inte råd att köpa en ny dräkt för just nu har jag räkningar över halsen o jag förstår inte vart allt kommer ifrån,hur ska jag ha råd med allt detta nu då?! Bara för att räkningen från skatten har kommit nu på flera hundra tusen känns det som. Hatar räkningar!


Känns som om jag måste jobba häcken full nu,dåligt med ekonomi nu dom här månaderna. Hmm.. Ska jag börja på centrum igen som jag gjrode före jul elelr fråga efter mer timmar på kondis?!?! Suck..hatar allt med ekonomi o räkningar att göra.


Trött på att det alltid är jag som ska höra av mig till dig,du kan väl lika gärna bra höra av dig. Då jag ringer så har du aldrig adlrig tid o prata så varför höra av mig för?!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Grinde - 4 augusti 2011 10:50

Det var länge sen jag skrev nu och ärligt talat så har jag inge lust att blogga längre.. men jag ska väl skriva några rader nu när jag ändå är igång.   Den 14-16 oktober tar Linda och jag bussen ner till huvudstaden där vi kommer tillbringa två n...

Av Marie Grinde - 13 april 2011 13:43


Våren är kommen,snöhögarna blir mindre och mindre,vägen är bar,mc knuttarna börjar komma fram,fåglarna sjunger sin visa,solen tittar fram och graderna stiger.   Det var ett tag sen jag skrev här nu,men det har inte hänt så mycket i mitt liv dom s...

Av Marie Grinde - 8 mars 2011 22:54

Efter två månader har dom äntligen rivit centrumkiosken.   Varje dag sen den 12 december,eller minns jag fel? :)   Ihelgen har jag varit nere i Boxholm hos den jag gillar mest,helgen har varit helt underbar men den har gått för fort,hoppas da...

Av Marie Grinde - 22 februari 2011 23:13


Bloggar fast jag inte har något vettigt att blogga om denna gång.   Datorn är inte riktigt frisk nu,den lever sin egen lilla värld ibland,hur seg som helst och sen stängs den av efter en blå skärm med en massa text på som jag fattar nada utav. Hj...

Av Marie Grinde - 3 februari 2011 22:14


Snart är det alla hjärtans dag och då får många höra tre ord som är magiska, "Jag älskar dig", och dom orden kan du även visa genom kommunikation, ditt kroppsspråk och genom dina handlingar. Ibland behöver du bara ge en kram eller beröra din älskade ...

Ovido - Quiz & Flashcards