Alla inlägg den 24 september 2008

Av Marie Grinde - 24 september 2008 21:40

Nu är hösten här klart o tydligt,så här gula var inte träden innan jag åkte ner till Värmland,det är kallare o mörkare o snart ska man ställa om klockan till vintertid. Då är det mörkt man går till jobbet o då man slutar jobbet,lite trist men ändå lite mysigt på något sätt,lite levande ljus o allt =)


För någon vecka sen då jag åt middag på folkan tillsammans med pappa o Malin så frågade pappa mig som jag aldrig trodde han skulle knäcka ur sig. Både jag o Malin blev som ett frågetecken o jag sa "Va,vad säger du?" o blev helt tyst av lite pinsamhet inombords. Det var nog lite pinsamt för honom oxå efter ett tag men vi små skrattade lite efteråt. Han pratade först o tänkte sen tror jag.


Är i Hede nu o firara min brors flickvän på hennes dag,Grattis. Runt 15-tiden gick jag på dagis o hämtade Tindra,hon blev lite förvånad,bara kollade på mig o sa ingenting på hela vägen hem.


Har jobbat 2 dagar nu mellan 6-11,är helt slut nu,har ju varit vaken i 17 timmar nästan. Igår fick jag veta att jag skulle jobba idag 22.15 så då var det bara att krypa till kojs direkt. Det är lite fel att veta dagen innan eller samma dag att man ska jobba men dom vet ju att jag ställer upp rätt ofta. Dom ringde nu ikväll o frågade om jag kunde jobba imorrn men det går ju inte.

Så på det sättet hoppas jag att jag får jobbet i Branäs,lite fasta tider iallafall.


Gud vad jag är sugen på att plugga vidare,funderar helt ärligt på att jag ska söka skola till hösten,ner till Göteborg blir det såfall inom bageri-konditori i 2 år. Har ju mailat dom o frågat lite saker.


Ihelgen är det 15 års jubelium på knuten så då kanske man drar dit en sväng på billig öl =)




Ovido - Quiz & Flashcards