Alla inlägg under december 2010

Av Marie Grinde - 5 december 2010 22:45

Imorgon är jag ledig så då blir det en tripp till dollar och därefter blir det att slå in julklapparna och även baka en julklapp ;) och nu är äntligen alla klappar köpta/beställda och klara,eller vänta, har jag glömt någon?

Ska även försöka hinna med en promenad imorgon om kylan tillåter.


Väntar och väntar,varför? Vad är det som händer egentligen? Det är något,det känner jag på mig,men vad? Jag ska inte..


Jag ahr gjort det igen,så nu är det bara vänta och se vad som händer och vad beskedet blir,men vill jag det verkligen?


I fredags var det idol och jag har hittar fyra nya idoler som visades lite snabbt i bild ;)


Idag tänder vi andra ljuset i vinterdecember mörkret.


 

...

Av Marie Grinde - 4 december 2010 22:16

Som ett pudervitt täcke ligger snön här,
Ge värme och glädje till någon du håller kär.
Låt friden komma till alla i världens länder.
...Härlig doft - kakor bakad av mjöliga händer.
Barnens iver och glädje i ögonen tindrar,
Stjärnor på nattsvart himmel glimmar.
Stjärnor & ljusstakar i fönster pryder.
Tomten hoar och barnen lyder.
Så är julen för många,
Men för en del tråkiga och långa.
Inte roligt att känna sig ensam och rädd…
Jag önskar er alla lycka och den varmaste bädd…
Må gott alla denna jule jul
Hoppas ni får kärlek och har kul.


 

Ovido - Quiz & Flashcards