Alla inlägg den 16 juni 2008

Av Marie Grinde - 16 juni 2008 17:03

Av Marie Grinde - 16 juni 2008 10:33

Färgen på blomman


Rosa blomma Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet

Vit blomma Jag tror på din renhet och jungfrulighet

Gul blomma Du är solen i mitt liv

Orange blomma Jag är din trogne vän

Mörkröd blomma Jag saknar dig så

Blå blomma Jag vill bli vid din sida intill döden

Röd blomma Jag räknar dagarna tills vi möts igen

Lila Blomma Jag önskar dig all lycka och välgång i livet

Bukett (röda, blå och vita blommor) Betyder ett frieri


Även antalet blommor har betydelse


En blomma Du är mitt allt
Två blommor Låt oss resa bort tillsammans
Tre blommor När får jag träffa dig igen?
Fyra blommor Jag ser upp till dig och är dig tacksam
Fem blommor Jag gör vad som helst för dig
Sex blommor Jag tvivlar på ditt ord
Sju blommor Jag älskar dig
Åtta blommor Jag förblir dig trogen intill döden
Nio blommor Jag vill vara ensam med dig
Tio blommor Vill du gifta dig med mig?

Av Marie Grinde - 16 juni 2008 10:16

Nu har jag semseter 1½ vecka så just nu är jag nere i Värmland hos syrran i Säffle,o på onsdag åker jag till mamma i Torsby över midsommar o på söndag hem till Hede för att hälsa på pappa ett tag.


Nu har jag fått tider för sommaren,9 veckors schema har jag fått,vissa tider var bra o vissa var lite sämre..men men,jobb är det ändå.


Förra veckan var det inbrott på jobbet,tjuven/tjuvarna åt bakelse o tog projektorn o så bröt han sig in genom  entrédörren.


Skulle hämta min mobil på salab i torsdags för det hade gått 2 veckor då,men då jag kom fram dit så sa han helt plötsligt att det tar 3-4 veckor..Jaja kul,fel o säga det på en gång tänkte jag..jä*la skit oxå. Så på torsdag ska Pär åka förbi o kolla om den har kommit.


Under midsommar är jag i Torsby o på midsommarafton ska jag o LindaB  springa ett lopp som dom har varje år,hoppas bara på bra väder =) Nån dag kanske vi ska till Sunne äventyrsbad oxå om vädret tillåter vill säga =P


Vad jag saknar kärleken,saknar någon att ligga bredvid,saknar närheten,saknar någon att mysa o prata med o allting. När kommer kärleken?


Synd att jag inte har mer semester i sommar,vill till Halmstad o hälsa på alla mina vänner där,vill festa gärnet,vill bara bort.


Vad många drömmar man har egentligen,men när kommer dom bli sann om dom nu blir det?!


Tack LindaW för att du passar Siri under dagarna jag är borta =)

Vad många det är som heter Linda egentligen,känner säkert till 10 iallafall..


R I P Lisa Thagg,varför? Först Linus o nu du? =,(


I lördags jobbade jag,hur lugnt som helst,sedan kom LindaB o syrran o hämtade mig o vidare till Hede för fest. Jag hann inte sminka mig riktigt innan vi åkte från Sveg så resten gjorde jag i bilen,men det gick bra =)

Var hos Pär o LindaB o festade,Anna o Clauida kom förbi,vi sjöng idol o Clabbe tyckte att vi var en stjärna medans Khirsti tyckte vi var halleluja moment medans dom andra tyckte vi var dåliga =D haha..det var kul det.. Sedan hoppade vi lite studsmatta o alla på g kan jag säga =P


Ovido - Quiz & Flashcards