Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Dopdagen

Av Marie Grinde - 27 december 2008 20:43

Idag har vi alla varit på dop för Isabelle. En gamal klasskompis ifrån Sveg var där oxå,så det var kul o träffa dig,det var ju ett tag sen,det var även kul att träffa Camilla (en gamal klasskompis ifrån Hede) o även alla i släkten =) Efter dopet bjöds det på smörgåstårta,kaffe o kakor i församlingshemmet.


Bilder ifrån dopet finns på facebook,där finns det även bilder ifrån julen =)


Igår var jag,Linda o Pär bjuden på middag hos kusin Anna,blev lite rester ifrån julmaten. Så är det alltid varje år att man får äta julmat flera dagar irad så man blir less på det tillslut. Men Pär gick ju direkt efter maten som vanligt,så då började Anna o Linda skrappa lite o jag fick göra en liten nalle björn som Anna fick av mig =P och samtidigt kollade vi på körslaget.


Som vanligt då man är hemma i Hede o hälsar på så är pappa aldrig hemma så det är lite tråkigt,hinner knappt träffa han något men ändå ringer han till mig då jag inte är här o frågar när jag ska hem hit o hälsa på,men då jag väl kommer hit så är han inte hemma. Men han frågade mig om jag kommer tillbaks nästa helg för då kunde han hjälpa mig plocka ur lägenheten i Sveg o då är jag ändå ledig, så man kanske ska passa på då så slipper man ta ledigt ifrån jobbet dom andra helgerna.


Just nu sitter vi o kollar på körslaget,innan spelade vi guitar hero,men för min del gick det inge bra,det är väl så då man är nybörjare o inte kan spela gitarr,men bättre lycka nästa gång =P


På måndag åker Linda o jag till Sveg för hon ska förbi systemet o så ska hon ta med lite saker ifrån Sveg till Hede åt mig. Sen stannar jag i Sveg för jag tar bussen till stan 16.25 därifrån.


Alla tycker att det är lite onödigt för att jag åker till stan för att bara jobba en dag,men vad gör man inte för pengar. Ok jag håller med där att det är lite onödigt men just nu måste jag ha pengar för den här månaden har inte varit så bra ställt för mig. Jag vill vara med i nyår i stugan men det blir för mycket åkande hit o dit, så jag får hitta på något annat i nyår helt enkelt.


Vad är det för tankar jag har egentligen som bara snurrar runt runt runt,jag vet ingenting,får inget svar heller direkt. Det är både positiva o negativa tankar. Nu kan jag iallafall säga att vi har tappat kontakten helt,vi hörs inget  o det vara nästan bara dig jag kunde prata med om allt o inget. Jag är trött på att det är bara jag som ska höra av mig till dig hela tiden.











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Grinde - 4 augusti 2011 10:50

Det var länge sen jag skrev nu och ärligt talat så har jag inge lust att blogga längre.. men jag ska väl skriva några rader nu när jag ändå är igång.   Den 14-16 oktober tar Linda och jag bussen ner till huvudstaden där vi kommer tillbringa två n...

Av Marie Grinde - 13 april 2011 13:43


Våren är kommen,snöhögarna blir mindre och mindre,vägen är bar,mc knuttarna börjar komma fram,fåglarna sjunger sin visa,solen tittar fram och graderna stiger.   Det var ett tag sen jag skrev här nu,men det har inte hänt så mycket i mitt liv dom s...

Av Marie Grinde - 8 mars 2011 22:54

Efter två månader har dom äntligen rivit centrumkiosken.   Varje dag sen den 12 december,eller minns jag fel? :)   Ihelgen har jag varit nere i Boxholm hos den jag gillar mest,helgen har varit helt underbar men den har gått för fort,hoppas da...

Av Marie Grinde - 22 februari 2011 23:13


Bloggar fast jag inte har något vettigt att blogga om denna gång.   Datorn är inte riktigt frisk nu,den lever sin egen lilla värld ibland,hur seg som helst och sen stängs den av efter en blå skärm med en massa text på som jag fattar nada utav. Hj...

Av Marie Grinde - 3 februari 2011 22:14


Snart är det alla hjärtans dag och då får många höra tre ord som är magiska, "Jag älskar dig", och dom orden kan du även visa genom kommunikation, ditt kroppsspråk och genom dina handlingar. Ibland behöver du bara ge en kram eller beröra din älskade ...

Ovido - Quiz & Flashcards