Alla inlägg under december 2008

Av Marie Grinde - 21 december 2008 11:39

En bild ifrån skalet o en bild på min tatto,den blev precis klar där

Av Marie Grinde - 19 december 2008 23:35

Igår efter jobbet tog jag bussen till Sveg,kom tillbaks till min lägenhet,dit o städade bakom spisen o alla skåp,frostade ur frysen o allt. Runt 20-tiden kom syrran o mamma förbi,åkte på centrum o tog en pizza,blev en,sedan hem o hoppade i duschen o sedan god natt.


Idag klockan 9 var det tatuering som gällde för min del,blev en hjärtformad tribal mellan skuldrorna med Mom Dad i hjärtat. Trodde det skulle göra ondare o att det skulle ta längre tid men nöjd blev jag fast de gjorde ont,speciellt vid ryggraden..aj. Bild kommer senare.


Gick på kondis o åt langos,den var efterläntad o mätt blev man. Sedan ringde Emma o berättade att hon skulle till stan oxå så syrran o jag åkte med henne till stan istället för med bussen. Vi skulle in till svenstavik på systemet o då märkte vi att avgasröret lät konstigt så då fick vi åka rallybil istället =P o nästan samtidigt slutade steron att funka så då blev det tyst i bilen. På systemet så sa hon i kassan till Emma "visst har jag tagit legg på dig förut" o Emma sa "ehh..jag har aldrig varit här förr". oj vilken bra koll hon i kassan hade.. Det där var kassa systemet vi har varit på,fanns typ ingenting att välja mellan..jisses asså..


Sitter hos Morgan nu tillsammans med syrran o brorsan för Morgan fick hjälpa till med datan våran. Ska snart hem o sova antar jag för imorrn ska vi in till stan o julhandla lite =)



Av Marie Grinde - 17 december 2008 10:58

En vecka kvar till julafton men vart har mina julkänslor tagit vägen egentligen? Dom bara försvann sådär.. Jag tror jag har 2 julklappar kvar att fixa men vet inte riktigt vad jag ska ge till er. Det är så svårt till vissa tycker jag. Vad vill ni ha egentligen?


Det var ett tag sen man satt här men det har väl inte hänt så mycket ändå..


Då man heter Marie Grinde kan man lyckas med allt iallafall. I lördags lyckades jag byta lösenord på facebook via mobilen,brukar surfa där då jag inte har någon data till hands o det är ju inte precis lika som här som där. Men nu är allt fixat o klart iallafall o jag hade ju inte lite förfrågningar på saker o ting om man säger så,det tog ett tag att gå igenom allt.


På lördag ska jag på julbord med Morgans jobb på jamtli tror jag det var,det kommer nog bli kul,träffa lite annat folk oxå =P


Ihelgen har jag jobbat o jobbat o bara tagit det allmänt lugnt o haft tråkigt,men man ska väl ha såna dagar ibland oxå,man kan ju inte ha kul alla dagar. Förresten rätt person vann idol men Alice var bättre på vinnarlåten.


Imorrn jobbar jag bara 3 timmar sen ska jag iväg med bussen till Sveg,då kommer lillstrumpan o mamma dit o på fredag blir det tatuering för min del =D Sen åker jag upp hit till stan igen tillsammans med syrran.


Måste ringa pappa ikväll,igår gick det inte alls o prata med han då var han sur o gnällig,tror jag störde han i maten då brukar han vara lite sur så jag hoppas det går bättre ikväll att prata med han.


Pär o jag har köpt en bärbar dator så på fredag får vi internet =D


Snart iväg o jobba på min lediga dag,lika igår men mer pengar för mig =P I måndags ringde dom in mig tidigare o då skulle jag jobba i restaurangen en stund,men det gick bra,kunderna ser direkt då det är en ny i kassan så då säger dom direkt att där är en 58kr kund så det är ju bra,men det hände väl ibland att jag var för snabb på kassan o tryckte vanlig lunch på dom men annars gick allt bra.


Snart nyår men vad händer då egentligen? Blir det stugan eller något annat? Det återstår o se.


Vad fort tiden går,snart nytt år o snart fyller man år o eventuellet 30 års kalas oxå. Vilken tur jag har,jag är ledig då jag fyller år som det ser ut på schemat nu iallafall =P







Av Marie Grinde - 7 december 2008 15:20

Finns det mer tråkigare än söndagar? Finns ingenting att göra, hatar söndagar,varför finns ens söndag med i veckan för?


Klev upp 11.30 idag tror jag,åkte på mc donalds o sen el giganten o sen till Morgans kompis en stund för att fixa hans dator o nu sitter man här igen. Funderar på att dra ner till lägenheten snart för att lämna nyckeln till Pär så han kan åka förbi Sveg imorrn för att hämta lite saker till mig o sedan tillbaks o duscha. Det var meningen att vi skulle till Sveg idag men jag känner ju Pär, skjuter alltid upp saker då jag vill göra något.


I fredags var Morgan o jag bara hemma o tog det lugnt med lite vin o öl o tv, somnade framför tv tillslut,gick o la mig i sängen efter ett tag o där var det god natt direkt,minns knappt att jag la mig i sängen o somnade,så trött var jag =P


Igår jobbade jag fyra timmar,kan säga att det var betydligt mycket mer på lördagar än måndag-fredagar. Ställde min klocka på halv tio men somnade om o vaknade starax efter tio o bussen gick 10.10 o vad gjorde jag då,jo självklart missade jag den så då var det bara att väcka Morgan så han fick köra fram mig,tack =) Inte lite trött o seg på jobbet jag var då.. jaja sånt händer ibland. Hem till Morgan o tog det lugnt framför tv,somnade åter igen framför tv =P


Börjar längta lite smått till den 19 december,då blir det tatuering o lillstrumpan kommer upp,då blir det party party,vill du hänga med? ;o)


Känns som om jag har tappat kontakten helt o hållet nu med den personen jag kunde prata om allt o ingenting med. Vart har du tagit vägen egentligen? Varför hör du aldrig av dig längre?







Av Marie Grinde - 5 december 2008 17:13

http://se.youtube.com/watch?v=-8rY0Fyws20

I don't want a lot for Christmas
There's just one thing I need
I don't care about the presents
Underneath the Christmas tree
I just want you for my own
More than you could ever know
Make my wish come true
All I want for Christmas is you.

I don't want a lot for Christmas
There is just one thing I need
I don't care about the presents
underneath the Christmas tree
I don't need to hang my stocking
There upon the fireplace
Santa Claus won't make me happy
With a toy on Christmas day
I just want you for for my own
More than you could ever know
Make my wish come true
All I want for Christmas is you
You baby

I won't ask for much this Christmas
I won't even wish for snow
I'm just gonna keep on waiting
Underneath the mistletoe
I won't make a list and send it
To the North Pole for Saint Nick
I won't even stay awake to
Hear those magic reindeer click
'Cause I just want you here tonight
Holding on to me so tight
What more can I do
Baby all I want for Christmas is you
You

All the lights are shining
So brightly everywhere
(So brightly everywhere)
And the sound of children's
Laughter fills the air
(Laughter fills the air)
And everyone is singing
(oh yeah)
I hear those sleigh bells ringing
Santa won't you bring me the one I really need
Won't you please bring my baby to me

Oh, I don't want a lot for Christmas
This is all I'm asking for
(all i'm asking for)
I just want to see my baby
Standing right outside my door
Oh I just want him for my own
More than you could ever know
Make my wish come true
Baby all I want for Christmas is
You

All I want for Christmas is you baby
All I want for Christmas is you baby.


http://se.youtube.com/watch?v=Pb4dfLHP4js

Last Christmas
I gave you my heart
But the very next day, you gave it away
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special

Once bitten and twice shy
I keep my distance
But you still catch my eye
Tell me baby
Do you recognize me?
Well
It's been a year
It doesn't surprise me
(Happy Christmas)
I wrapped it up and sent it
With a note saying "I love you"
and meant it
Now I know what a fool I've been
But if you kissed me now
I know you'd fool me again

Last Christmas
I gave you my heart
But the very next day, you gave it away
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special

A crowded room
Friends with tired eyes
I'm hiding from you
And your soul of ice
Oh my I thought you were
Someone to rely on
Me?
I guess I was a shoulder to cry on
A face on a lover with a fire in his heart
A man under cover but you tore me apart
Now I've found a real love you'll never fool me again

Last Christmas
I gave you my heart
But the very next day, you gave it away
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special

Av Marie Grinde - 5 december 2008 11:33

Nu har man jobbat fyra dagar,2 dagar ensam o det gick faktiskt rätt bra,men jag gjorde en liten tabbe då jag skulle stänga. Jag trodde att man skulle stänga av alla kylarna men det skulle jag inte gjort för när jag kom dit igår o öppnade så var det vatten på golvet o hela drickkylen full med vatten (det var lite is på sidorna innan) Men det gjorde inget för nu har jag ju tömt isen,så det var ju bra på ett sätt ändå =P Men nu vet jag det till nästa gång då jag stänga att inte stänga av den kylen. Jag tycker bättre om att öppna stället än att stänga men man måste väl variera oxå.


Ledig idag så idag blir det mest lugnt,ska ner på konusm för att handla mat så jag kan göra mat tills Morgan kommer hem. Ska även gå igenom lite papper från försäkringskassan. Jag var på arbetsförmedlingen igår med tanke på att jag inte har 100% på krickelin,så får jag pengar från försäkringskassan för ungdomskaratin (eller vad det nu heter) men iallafall,jag fick veta igår att jag fyllt i fel i alla mina papper som jag skickat in i 6 månader så nu är det bara att börja om från början.. suck..


I onsdags fick jag besök på jobbet utav Pär-Anton o Linda en stund,fick en julklapp oxå,tack så mycket =)





Av Marie Grinde - 2 december 2008 23:00

Nu har man jobabt andra dagen på jobbet,gick bra,rätt lugnt idag oxå men hur går det sen då jag ska jobba ensam. Har fått räkna kassa för första gången i mitt liv men det gick bra tyckte jag,hoppas jag minns det imorrn då jag ska räkna igen. Ska ju skriva en massa olika summor på olika ord eller vad man säger till kassa,kort,summa osv. Det är rätt mycket att tänka på då man ska öppna o stänga stället men det går bra,hoppas jag.


Vad är det med min axlar egentligen?! Har fått lite kommentar om dom,själv har jag inte märkt nånting för enligt mig är dom som andra men tydligen inte =P


Idag fick jag se lägenheten men kan nog inte flytta in föränn på söndag då jag får mina saker för då kunde Pär hjälpa mig. Lägenheten var helt ok men det syns att det är äldre som bott där med tanke på möblerna o tavlorna o såna saker. Men vi ska ta undan lite saker o ta dit våra saker istället tex porslin,tavlor,gardiner o sånt. Kommer bo ca 2 kvarterer bort ifrån Morgan så det är ju rätt nära ändå =)


Längtar tills vi kommer att hitta på mer saker ihop o då båda är lediga samma helg <3


Just nu håller Morgan på och klipper Dennis,jag gjorde det innan på Morgan,han får rätta till det senare då han har en bättre hårtrimmer eller vad det nu heter =P



Av Marie Grinde - 2 december 2008 10:17

Igår var det första dagen på jobbet,fick öppna stället tillsammans med Rebecka så jag fick lära mig hur man gör iordning o så. Idag ska jag stänga stället tillsammans med Linda. Det gick bra, Det verkar vara rätt lugnt där hittils om dagarna iallafall men jag fick ju veta att man ska jobba ensam egentligen så efter idag kommer jag jobba ensam. Undra hur det kommer gå egentligen? Det går nog bra,det är ju nästan lika som på kondis så vi får se helt enkelt.


Efter jag jobbade klart träffade jag Pär en stund på stan,sen körde han mig till sjukhuset för jag skulle möta upp kussen där,vid ortopeden. Så Pär körde mig ju ändå ner till det huset typ. Men det skulle han ju inte gjort. Jag skulle till ortoped mottagningen men istället blev det ortoped tekniska avdelningen. Ringde Anna o frågade vart hon var,då var hon ju redan ute. Skulle ta mig ut där ifrån på något sätt,gick in i hissen,visste inte vilken våning jag skulle på för att komma ut så jag tröck på nästan alla knappar o virra bort mig helt hållet i hissen. Efter några minuter såg jag en skylt där det stod vilken våning utgången var på. Fel o sätta skylten mitt i där allt annat står. Efter denna gång kommer jag nog aldrig mer ta hissen ensam,jisses säger jag bara. Anna började skratta åt mig då jag berättade detta för henne.


Vi gick på mc donalds o käkade lite,sedan på stan en sväng. Berättade att jag skulle tatuera mig,men det blev lite fel  mening där så det var ju oxå lite kul "jag ska tatuera mig mellan ....." skuldrorna skulle det ha varit men det blev något helt annat =P


Det var en som ringde mig igår o ville kolla på min lägenhet i Sveg. Eftersom jag är här så skulle jag höra av mig till  Linda för hon har min extra nyckel så om hon kunde visa lägenheten,så jag tog nr av hon som ville hyra lägenheten (även hon heter Linda) men tro inte att hon gav fel nr till mig..jaha hur ska jag nu få tag på henne då. Får hoppas på att hon hör av sig igen.


Idag får vi nycklarna till lägenheten,så jag tror att Pär skulle hämta upp mig då jag slutar så jag fick kolla på lägenheten oxå.


Syrran är flink,enligt hennes jobb =P




Ovido - Quiz & Flashcards