Direktlänk till inlägg 22 augusti 2008

Mycket som hänt..

Av Marie Grinde - 22 augusti 2008 23:34

Det är rätt mycket som händer då man inte uppdaterar sin blogg lika ofta som förr..


Den 7/8 blev jag faster igen till en liten Isabelle,så söt o gó..Hälsade på henne idag,hon somnade i min famn tillomed =) Man längtar nästan själv efter en liten,men först måste man ju ha fast partner,helst..


Kan man vara så desperat som jag är ibland eller vad är det frågan om egentligen?! Längtar,längtar,längtar..


Jag har varit nere i Torsby o hälsat på min bror o mamma,synd att det var så kass väder,istället fick jag låna grannens (hyresvärden till bror) solarium så man fick lite färg på sig iallafall =D Var på faktoriet en kväll men där var det hur dött som helst kan jag lova annars var vi bara hemma o tog de tlugnt,spelade lite kort o självklart förlorade jag alla gången,så otur har jag i spel jämt..


Mamma har nu flyttat från Torsby till Värnäs,så nu måste man väl dit o kolla läget oxå någon gång.


Jag har lärt mig att dricka kaffe med mjölk =D Så nu blir alla lite förvånad på mig när jag tar en kopp kaffe.. hehe..


Hur ofta sitter man ute i regnat o fikar egentligen? Jag o lök hör inte ihop,tänk en gång på jobbet då en skar lök o då jag kom in i rummet så sprutade tårarna direkt så jag kunde inte gå ut o ta kassan på en stund. Otrevliga kunder gillar jag inte,man blir liksom otrevlig tillbaks då men så fort en glad o sprallig kund kommer då blir man lika dan så det smittar av sig =D


Varför är det jämt krångel via alfakassan o allt sånt skit,hela tiden.. Skulle varit mycket lättare om man hade fast jobb så slipper man allt krångel,hoppas jag. Men då är ju frågan var jag vill jobba o med vad?!?! Suck..


Förra helgen var det storön som gällde,blev nog rätt packad,kan bero på att jag inte hade ätit något på hela dagen.. Men kul var det o så skulle man upp o jobba dagen efter o så gick jag o la mig halv 4 =P


Avslutning på storön är nästa helg,längtar redan,hoppas på mycket folk. Längtar inte direkt till dagen efter då man ska upp o jobba 7.30 men men det ofrar jag,det är ju ändå avslutning en gång per år =P

Tänker på första gången vi sågs,men nu håller vi knappt kontakten..Så är det alltid..Varför?!


Är hemma i Hede nu o som vanligt är inte pappa hemma då man väl kommer hem för att hälsa på. Man kanske ska låta bli att komma hem hit,men då lär han ju ringa o fråga när jag kommer nästa gång. Hatar att sova ensam här..det är så stort på något sätt men det går nog bra..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Grinde - 4 augusti 2011 10:50

Det var länge sen jag skrev nu och ärligt talat så har jag inge lust att blogga längre.. men jag ska väl skriva några rader nu när jag ändå är igång.   Den 14-16 oktober tar Linda och jag bussen ner till huvudstaden där vi kommer tillbringa två n...

Av Marie Grinde - 13 april 2011 13:43


Våren är kommen,snöhögarna blir mindre och mindre,vägen är bar,mc knuttarna börjar komma fram,fåglarna sjunger sin visa,solen tittar fram och graderna stiger.   Det var ett tag sen jag skrev här nu,men det har inte hänt så mycket i mitt liv dom s...

Av Marie Grinde - 8 mars 2011 22:54

Efter två månader har dom äntligen rivit centrumkiosken.   Varje dag sen den 12 december,eller minns jag fel? :)   Ihelgen har jag varit nere i Boxholm hos den jag gillar mest,helgen har varit helt underbar men den har gått för fort,hoppas da...

Av Marie Grinde - 22 februari 2011 23:13


Bloggar fast jag inte har något vettigt att blogga om denna gång.   Datorn är inte riktigt frisk nu,den lever sin egen lilla värld ibland,hur seg som helst och sen stängs den av efter en blå skärm med en massa text på som jag fattar nada utav. Hj...

Av Marie Grinde - 3 februari 2011 22:14


Snart är det alla hjärtans dag och då får många höra tre ord som är magiska, "Jag älskar dig", och dom orden kan du även visa genom kommunikation, ditt kroppsspråk och genom dina handlingar. Ibland behöver du bara ge en kram eller beröra din älskade ...

Ovido - Quiz & Flashcards