Alla inlägg under oktober 2007

Av Marie Grinde - 10 oktober 2007 12:06

Då var man tillbaks till Sveg igen efter några månader. Lägenheten är snart klar,behöver bara få upp en hylla,spegelväggen o lite ljusstakar o sedan skruva ihop soffan,men det får bli nästa vecka då min bror tar med sig skruvarna till soffan,han glömde dom igår =P


Flytten gick iallafall bra,i Karlstad hittade jag en bokhylla för 60kr för två delar,med ett barskåp o sedan är det glasluckor som man kan ha finglas i. Det blev snyggt iallafall =)


Jag trivs bra i nya lyan iallafall,sov som en stock första natten,jag som brukar sova dåligt dom första nätterna i någon nya lägenhet men inte nu =P Inflyttningsfest blir det så småningom då jag fått ordning på allt o då pengarna tillåter =P


Timanställning på kondis har jag nu,men det verkar inte vara så många timmar så det är bara att söka vidare,ska söka på dollar hade jag tänkt o kanske på centrumkiosken.





Av Marie Grinde - 5 oktober 2007 17:45

Imorse runt 9-tiden bar man sig iväg med flytten o allt. Mindre en halva släpet fyllde jag..oj vad lite saker jag har... Hmm...men vi ska in till gengåvan imorrn o kolla på lite möbler så får vi se om det finns något nödvändigt.

Det var lite jobbigt att säga hejdå till Aron efter så pass lång tid tillsammans men du ska alltid veta att du alltid har en speciell plats i mitt hjärta o att jag tänker på dig o bryr mig om dig vad som än händer. Jag hpppas att vi kommer ses någon gång o att vi åtminstonde kommer höras av via telefon iallafall o att vi fortfarande är vänner. Det känns tomt nu,känns inte som jag har flyttat ifrån dig riktigt ännu utan mer som en resa bara men men nån gång måste man låta livet gå vidare. Tänker på dig. Saknar dig.

Nu är man i Säffle hos syrran o Johan o snart ska vi ut o äta o sedan blir det utgång :)

Av Marie Grinde - 4 oktober 2007 17:49

Idag är det sista dagen här i Halmstad o imorrn bitti blir det flytt. Det är tur att man har bröder som är så snälla o ställer upp för en.

Dom kanske kommer hit runt 9-tiden o efter vi är klara med packningen så blir det frukost o sen beger vi oss av mot Säffle till Linda o Johan där vi ska övernatta o även en liten utgång imorrn kväll,sedan på lördag beger vi oss vidare hem till Sveg/Hede. Ska bli skönt.

Idag har man varit på stan en sväng med Sara o Louise,vi tog en fika på Ulles café,satt där o snackade o hade trevligt. Sedan åkte vi hem igen o nu sitter man här..igen.

Sista dagen o Aron är lika osocial som vanligt. Imorse måste det har varit det värsta tjafset mellan oss tror jag. Han sover borta inatt o jag bad han dra åt helvete o jag vill aldrig mer se han o att jag gjorde ett stort misstag då jag blev tillsammans med han. Menade jag det?! Det är väl klart att jag saknar han innerst inne men jag blir så jävligt irriterad på han. Han stack iväg till sina föräldrar istället för att umgås med mig en sista gång,då blir man liksom...åhhh.

Han har blivit helt förändrad sen vi flyttade ner hit o det är jag inte ensam om att tycka. Har vi gjort något skoj ihop det senaste halv året? Hmm..nej. Har vi ätit middag ihop det senaste halv året? Hmm..inte ofta. Har vi ätit frukost ihop det senaste halv året? Hmm...en gång kan jag minnas. Hur kul är detta egentligen? Inte kul alls,fråga mig bara. Allt är åt helvete just nu.

Under dom här åren vi har varit tillsammans så har nog det senaste nyåret varit bäst då vi var på hotell i Östersund o gick på bio o bara myste. Visst vissa stunder har varit fantastisk men nu är allt ett helvete. Tack iallafall för den här tiden.

Nu när jag kommer att flytta så kommer inte jag vara här inne så ofta :( Tråkigt men sant.

Ni är dålig på att lämna kommentarer tycker,det är väl alltid kul med någon kommentar iallafall,det tycker nog ni alla,men mina blogg kanske inte är så kul att lämna någon kommentarer till,det är ju nästan samma i alla..hmm.

Av Marie Grinde - 3 oktober 2007 16:20

På fredag blir det flytt upp till Sveg igen.

Jag har jobbat på busfabriken i ca 3 månader men det känns som längre,det tyckte även alla andra där. Kommer sakna er alla,vissa har jag fått bättre kontakt med än vissa andra men jag tycker om alla lika mycket o kommer sakna er lika mycket.

Varför ska man flytta nu när man har fått bra kontakt med alla o man börjar umgås på fritden o allt?! Så är det jämt. Men jag kommer o hälsar på iallafall o vi ska alltid hålla kontakten antingen på telefon,lunar eller msn :)

Jag trivdes hur bra som helst på jobbet bland alla,det är det bästa jobbet jag har haft hittils,det kan nog bero på att nästan alla var runt min ålder o man kunde prata om nästan allt. Då man inte hade något att göra så stod man bakom dörren o pratade o skrattade. Jag kommer alltid att minnas detta.

Om jag ångrar mig så vet jag att jag alltid är välkommen tillbaks till busfabriken o allt o det känns bra att höra :)

Hejdå alla,Saknar er!

Av Marie Grinde - 2 oktober 2007 10:09

Nu är det den kalla,trista o gråa månaden här.


Klumpen är fortfarande kvar i halsen utav sorg o ilska,när kommer den förssvinna? Det lär nog dröja ett tag tror jag,men  jag hoppas den går bort då jag flyttat. Klumpen har suttit här hur länge som helst...suck.. Jag har tårar i halsen varje dag o dom kommer lite då o då.


Nu är det bara katastrof mellan oss,tjafs hela tiden o jag sover på soffan. Han har iallafall erkänt att han är mer social med sina föräldrar än med mig o han verkar ju inte ens bry sig om att jag flyttar i helgen,han vill inte umgås med mig,han vill inte prata med mig eller nånting.


Tänk om helgen vore här nu,längtar så mycket,jag vill bara bort härifrån o börja mitt nya liv så fort som möjligt o bara leva loppan. 


Vad tänker alla då dom läser mina blogg egentligen? Jag är ju inte direkt "glad" i dom om jag säger så. Jaja ni får tycka vad ni vill,jag skriver vad jag vill o när jag vill o det är här alla känslorna kommer ut. Jag har ingen att prata med här nere,ingen som ger mig tröst eller nånting.



Ovido - Quiz & Flashcards